Hallo daar
Een paar jaar terug hebben mijn ouders voor mijn zuster een auto gekocht. Deze reed in het begin heel goed maar al snel begonnen er problemen te komen. Maar toen deze gemaakt waren reed hij terug prima. Nu de laatste tijd heeft mijn zuster problemen dat ze heel veel stil valt ( meestal na het tanken). Maar vermits ze nu deze week nieuw werk had hebben mijn ouders beslist om van auto te wisselen zodanig dat zen niet met een te irritante auto op stap moet gaan. Bij ons heeft hij het probleem niet gehad. Gaat mijn vader er gisteren mee tanken en hij heeft het terug. Dus ik gisteren even eronder gaan liggen om eens te kijken maar niets te vinden alles is nog in orde. Rijd ik s avonds naar mijn lief met hem en niets meer aan de hand. Ik stond daarstraks in de file en de auto deed niets anders dan stil vallen. En dit is het probleem:
• Het probleem treed blijkbaar op na het tanken
• En bij kracht moeten te zetten maar waarom hij dit soms heeft weet ik niet
• Hij doet moeite om zijn toerental omhoog te krikken en dan begint hij ineens te stotteren naar de 500rpm als je dan gas geeft dan kan het zijn dat hij zijn toerental terug opkrikt maar in de meeste gevallen valt hij gewoon stil.
Weten jullie aan wat dit zou kunnen liggen
Cheerz Rev
EDIT: het gaat over een 1.8 naft met single point injection
Soms inhouden van 440
- JRS2K3
- 2nd Gear member
Controleer de simpele dingen even, zoals rotor, verdelerkap, bougie kabels. Mijn vriendin haar golf (schaam) heeft op dit moment ook een slechte verdelerkap en rotor, daardoor schomelt hij in toeren en valt af en toe ook uit.
Volvo V70R 2004 Titanium Grey / RVS maatwerk FDF Uitlaat / FMIC Aluminium Intercooler
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
ook zou ik als ik jou was eens goed gaan kijken naar alles slangetjes.
zitten de vacuum slangen nog goed op zijn plek?
of lekker er misschien ergens een of 2???
en dat het voor komt na het tanken dat is vreemd...
maar voor alle zeker heid kijk dan ook even naar de tank ontluchting,
het zou mij verbaze als dat het is maar toch controleer het even.
als de tank namelijk vacuum zou trekken ofwel niet belucht word dan zou hij te kort benzine krijgen. en dat zou eerder voor kunnen komen met een volle tank dan met een lege tank.
maar nogmaals het zou mij verbazen.
ik hoor het graag van je als je iets hebt gevonden.
gr colin
als de tank namelijk vacuum zou trekken ofwel niet belucht word dan zou hij te kort benzine krijgen. en dat zou eerder voor kunnen komen met een volle tank dan met een lege tank.
maar nogmaals het zou mij verbazen.
ik hoor het graag van je als je iets hebt gevonden.
gr colin
-
- 4th Gear member
ik heb ooit een honda civic gehad en daar altijd altijd als ik had getankt dat me auto niet meer starte sta ja daar al die mensen kijken...haha.maar heb hem gelukkig verkocht en een volvo voor genomen en nu weer bezig met de 2e volvo!
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
-
- 3rd Gear member
klinkt vrij logisch maar waar zitten deze slangetjes? heb daar juist eens aan het kijken geweest maar kan niet vinden waar je hem moet ontluchten440 GLE automaat schreef:ook zou ik als ik jou was eens goed gaan kijken naar alles slangetjes.
cheerz Rev
- its always 480Turbo
- 1st Gear member
Beste mensen,
Toen m'n moeder net haar Fiësta had (1.3i uit '93) hadden we een vergelijkbaar probleempje: Bij het wegtrekken wilde hij nog weleens uitvallen en dit probleem was erger net na het tenken....... komt 't bekend voor :-s :-s :-s
Ik kreeg toen een tip van iemand om i.p.v. Euro95 de Super98 te tanken. Hij vertelde namelijk dat sommige motoren van deze leeftijd ontluchtingsproblemen konden krijgen en dat dat probleem wel eens erg lastig kon zijn als je 't wilde verhelpen. Volgens hem zou er in Super98 van een bepaald gas (octaangas geloof ik, maar ben geen brandstof expert...) een hoger gehalte aanwezig zijn, waardoor de ontbranding en de ontluchting van de auto beter zou worden :-k :-k :-k
Een heel verhaal en we hadden zo onze twijfels, maar je weet 't maar nooit. Dus geprobeerd en het werkte nog ook ::D Tegenwoordig rijd m'n moeder op een mengeling van Euro95 en Super98 en tot nu toe (zal 't afkloppen) loopt alles als een zonnetje :cheers:
Je kan 't uberhoubt proberen, tanken moet je immers toch :
Groetjes uit Breda
Toen m'n moeder net haar Fiësta had (1.3i uit '93) hadden we een vergelijkbaar probleempje: Bij het wegtrekken wilde hij nog weleens uitvallen en dit probleem was erger net na het tenken....... komt 't bekend voor :-s :-s :-s
Ik kreeg toen een tip van iemand om i.p.v. Euro95 de Super98 te tanken. Hij vertelde namelijk dat sommige motoren van deze leeftijd ontluchtingsproblemen konden krijgen en dat dat probleem wel eens erg lastig kon zijn als je 't wilde verhelpen. Volgens hem zou er in Super98 van een bepaald gas (octaangas geloof ik, maar ben geen brandstof expert...) een hoger gehalte aanwezig zijn, waardoor de ontbranding en de ontluchting van de auto beter zou worden :-k :-k :-k
Een heel verhaal en we hadden zo onze twijfels, maar je weet 't maar nooit. Dus geprobeerd en het werkte nog ook ::D Tegenwoordig rijd m'n moeder op een mengeling van Euro95 en Super98 en tot nu toe (zal 't afkloppen) loopt alles als een zonnetje :cheers:
Je kan 't uberhoubt proberen, tanken moet je immers toch :
Groetjes uit Breda
Volvo is groot, Volvo is machtig, Volvo, dat is 480
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
eerlijk gezecht je kan ze vinden boven de tank vul hals.rev schreef:klinkt vrij logisch maar waar zitten deze slangetjes? heb daar juist eens aan het kijken geweest maar kan niet vinden waar je hem moet ontluchten440 GLE automaat schreef:ook zou ik als ik jou was eens goed gaan kijken naar alles slangetjes.
cheerz Rev
maar ze zijn wel goe verstopt.
eigenlijk hele tank uit bouwen en even goed kijken.

-
- 3rd Gear member
Het probleem is opgelost. We zijn vorige week even langs geweest bij de garage en de garagist trok de vacuum leidingen los, bleek dat het rubberen tussenstuk dat er tussen zat verstropt zat(kon dus geen vacuum zuigen)
cheerz Rev
cheerz Rev
-
- 3rd Gear member
Nee, want hij heeft geen gas instalatie is blijkbaar in België niet veel gebruikt als je bij de sloop gaat kijken denk ik dat er maar een paar staan met lpg of die ooit lpg hadden. Het gaat om de slangen die als je ervoor staat aan het inlaatspruitstuk gaan als je een foto hebt kan ik mss zeggen de welke
cheerz Rev
cheerz Rev