Nu heb ik dit weekend in een 142 gereden die opzich wel goed geprijsd was alleen toch een paar nadelen.
- Zo was de bestuurdersstoel doorgezakt en voelde je duidelijk een stang in je onderrug. Kun je de voorstoelen van plaats verwisselen als tijdelijke maatregel?
- De auto had van oorsprong een overdrive echter was er een andere bak onder gekomen zonder overdrive. Het was een B18 motor, zit je dan vast aan een D-type overdrive, of kun je er ook een J-type onder hangen? Moet dit met versnellingsbak en al? Waar kan ik een lijstje vinden met de verschillende types vesnellingsbak vinden, evt met bijbehorende achteras.
- Het grootste nadeel is dat ik niet echt de remmen kon testen want de motor sloeg steeds af zodra ik tijdens het rijden mn voet van t gas afhaalde/ zodra ik mijn voet op de rem zette. Volgens mij deed daardoor de rembekachtiger het niet en remde de auto amper. klopt dit? Misschien moest de wagen net even wat hoger stationair lopen? Of zijn er andere oorzaken voor dit probleem.
- Daarnaast nog een techische vraag. Je kunt van de B18 en B20 veel uitwisselen; past een B18B kop op een B20A?