Ik merk dat er in Duitsland al steeds meer beperkingen komen voor Euro 5 diesels. Het is een kwestie van tijd dat dit zich verder uitbreidt.
Ergens op het internet (lekker betrouwbaar

Ben ik wel benieuwd wat de RDW te zeggen heeft als je de aanpassing doet.V70/2.4D/2003 schreef: ↑29.04.2020 - 07:25 Zoals OGA stelt, zonde van de 3,5 K. De euro 5 heeft een typegoedkeuring op basis waarvan het kentekenbewijs is afgegeven. Wat je met een dergelijke set gaat doen is de uitstoot veranderen door een wijziging in de constructie aan te brengen. Dat zoiets met de beste wil van de wereld gedaan wordt geeft 100 punten echter: de auto voldoet dan dus niet meer aan die eisen ten aanzien van het milieu zoals die golden ten tijde van de typegoedkeuring.....en dus is de auto niet langer in overeenstemming met het kentekenbewijs en dus is feitelijk, na een dergelijke goedbedoelde actie, het kentekenbewijs ongeldig.
Ja, dit is formeel gel*l en of het überhaupt handhaafbaar is kunnen we het ook over hebben. Maar het snijdt wel houdt en kan dus wel ellende brengen.
En dan nog de vraag of een euro 5 dezelfde levensduur behoudt na een dergelijke ingrijpende modificatie. Geen idee maar wel iets om over na te denken