Sinds eind vorig jaar rij ik in een Volvo V60 T3 (2018, MY2014-2018). En nog geen seconde spijt gehad van de aankoop van deze heerlijke auto.
Nu heb ik vandaag een 12V aansluiting in de laadruimte gemaakt. Hiervoor heb ik het originele Volvo setje (31435603) aangeschaft. Gaatje maken, stekkers erin en klaar zou je denken. Maar helaas staat er geen spanning op. De zekering nr. 6 (12V laadruimte) zit in de zekeringbox onder de vloer en alle stekkers zijn juist aangesloten. Maar ook op de stekker die in de Volvo zat (dus waar het setje op wordt aangesloten), lijkt geen spanning te staan.
Ik heb deze handleiding gevolgd:
https://accessories.volvocars.com/Insta ... /Automatic
Kan het zijn dat deze nog bij de dealer geactiveerd moet worden? Op de fora lees ik dat het bij de meesten gelijk werd, maar bij mij is dat dus niet het geval.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/advies.
12V in laadruimte geen spanning
- NicoV40
- 4th Gear member
Wat een gekke kabelboel is dat. Je moet hem nog ergens inpluggen. Is dat per toeval niet een trailermodule?
Kijk eens voor de fun in het boekje welke zekering er waar moet zitten voor een constante 12V, of aanhangwagen of iets dergelijks.
Wie weet ontbreekt die zekering.
Heb nog al van die gekke dingetjes gezien, in een Volvo, waar een bepaalde kabel stroom kreeg van een andere zekering dan aangegeven.
Kijk eens voor de fun in het boekje welke zekering er waar moet zitten voor een constante 12V, of aanhangwagen of iets dergelijks.
Wie weet ontbreekt die zekering.
Heb nog al van die gekke dingetjes gezien, in een Volvo, waar een bepaalde kabel stroom kreeg van een andere zekering dan aangegeven.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

- -KJ-
- 5th Gear member
Is zekering 6 in het zekeringkastje in de kofferruimte aanwezig? Daar hoort een 15A zekering in te zitten als je een 12V-aansluiting hebt/aanlegt.
https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... gageruimte
https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... gageruimte
-
- Starter
Zekering 6 is aanwezig. Omdat de kabelset ook een doorlus heeft voor een trekhaak, had ik het vermoeden dat zekering 4 ook aanwezig moet zijn. Dus die heb ik er ook nog in gedrukt, maar ook dit geeft geen verschil. Geen spanning te meten op de nieuwe kabelset, en ook niet op de 12v laadruimte stekker die al aanwezig was.
-
- 6th Gear member
De stekker die je op stap 33 en 39 ziet zit rechtstreeks aan de zekeringdoos en zou 12v moet uitpoepen.
Doe voor de gein eens een zekering in #11.
Doe voor de gein eens een zekering in #11.
-
- Starter
Het heeft even geduurd, maar het bleek inderdaad zekering nr. 11 te zijn. Hier wordt niks over gezegd in de handleiding. Maar deze is dus wel nodig om het geheel te activeren. Het is wel een exotische, want bij de Brezan hadden ze hem niet. Ik moest er wel voor naar Volvo. Gelukkig voor maar 2,25. Thanks Jelmer voor het winnende idee!
-
- 6th Gear member
Soms zit het verdeeld over 4&6, soms bij elkaar op 11. De uitwerking van elektrische schema's hangt bij Volvo een beetje af van de stand van de maan tijdens het productieprocess.