Even kort voorstellen:
Mijn naam is Nick en ik rijd sinds een jaar een V60 Tin-Engine MY16
Voor de aankoop en nadien heb ik al vaker het forum bekeken voor de nodige info.
Maar nu heb ik een probleem waar ik niet meer uitkomβ¦
Heel verhaal, dus ik hoop dat je niet voortijdig afhaakt
Ik heb deze auto ex-lease gekocht met Auto-Trust garantie.
Volgens de Auto-Trust voorwaarden heb ik recht op een vergoeding arbeidskosten en gedeeltelijk materiaal. so far, so good. Een prima regeling.
De auto is tijdens zijn lease loopbaan altijd volgens schema bij Volvo in onderhoud geweest.
December 2019 heb ik de auto weggebracht naar de Volvo dealer voor een grote beurt (150.000km)
Voor de goede orde, ik heb de auto hier niet gekocht maar wilde hem wel Volvo onderhouden houden.
Hierbij heb ik aangegeven dat de auto een bonkend geluid achter in de auto heeft.
Dit doet zich met name voor bij langzame snelheden (10-30 km/h), bijvoorbeeld file rijden tussen stoplichten.
Bij elektrisch gas geven en loslaten klinkt er een bonkend geluid achter in de auto.
Bij een koude auto is dit het ergste hoorbaar, na enige tijd wordt het bonken wat meer gedempt.
Er zijn geen storingsmeldingen in het display en de auto rijdt ook harder dan 152 km/h
Als ik weet hoe ik hier een video van kan posten zal ik dat doen...
οΏΌ
Stap 1:
Hier is naar gekeken door met name de centrale moer op de achter aandrijfassen (links en rechts) na te kijken, dit was niet de oplossing.
Stap 2:
Het vermoeden was toen de aandrijfas en wielnaaf rechtsachter, echter deze vervangen moest conform regels Auto-Trust gebeuren bij Bosch Car service. Kosten ca. β¬ 1000,- waarvan 1/3 eigen rekening. Helaas, geluid nog niet weg.
Stap 3:
In overleg met Auto-Trust terug naar de Volvo dealer.
Aandrijfas en wielnaaf linksachter vervangen, geen oplossing, diagnosekosten β¬ 200,-
Stap 4:
Er blijft aan de achterwielaandrijving niet veel over: voorstel vervanging Erad-koppeling, kosten
β¬ 1800,- GEEN coulance vanuit Volvo Beesd.
Stap 5:
Zelf contact opgenomen met Beesd en een prima en vriendelijk gesprek gehad maar de coulance aanvraag moet gedaan worden door de dealer.
Dit opnieuw voorgelegd aan de dealer en uiteindelijk een offerte gekregen met 20% korting.
β¬ 1460,- waarvan 2/3 voor Auto-trust en 1/3 voor eigen rekening.
Vorige week is de complete Erad-koppeling vervangen maar helaasβ¦. het gebonk is er nog steeds.
Stap 6:
Morgen ga ik maar weer contact opnemen met de Volvo-dealer maar ik heb eigenlijk geen idee hoe nu verder. Ik ben benieuwd naar jullie inzichten in dezeβ¦