Hij is op G3 en daarom lijkt de kilometerstand me best ok. De prijs is wat aan de dure kant, daar moet sowieso wat van af. G3 schroeft de prijs op, maar toch.
Ik heb al wat aankooptips gelezen dus ik ga zeker letten op de spatbordranden achter. De verkoper dacht dat er geen onderhoudsboekjes bijzaten, dat is wel jammer. Ook heeftie geen NAP dus ook dat moet nog geregeld worden.
Mochtie er netjes uitzien (ga over enkele dagen kijken) lijkt het me een leuke auto, met airco, alleen die prijs...
ik zou idd even verder kijken dan de neus lang is
en staat hier een 440 op gas met een kapotte kop voor €250
nou... laat de revisie €800 kosten dan heb je voor iets meer als €1000 een pracht kar op gas voor minder als de helft
en ht plaatwerk is prima in orde geen spatje roest aan.. http://www.zeelandnet.nl/prikbord2/adve ... ?id=945699
Wellicht is degene van 2500 wel een heel mooie, met airco en garantie. Wat is dan duur? Zelf vind ik het een nette auto en is de prijs niet buitensporig hoog.
Ik zal even wat achtergrond info geven hoe ik bij die Volvo kwam.
Mijn "doel" is om goedkoop te gaan rijden. Rijd nu een Mazda 626 uit 1996 op G3 met 152.000km op de teller. Deze auto vind ik aan de zware kant mbt belasting, de Volvo zit al direct 2 klasses lager. De voorgestelde 850 valt dus al meteen af. Natuurlijk is de aanschafprijs interessant, maar dat is met alle grote, zware modellen, die zijn nu eenmaal goedkoop in aanschaf omdat de gebruikskosten zo hoog liggen.
De lage kilometerstand vind ik geweldig van de Mazda, voor de rest ben ik er op uitgekeken. Ben dus op zoek naar een betrouwbare, lichte auto op G3 met niet teveel kilometers (dit sluit al veel auto's uit), met airco want dat bevalt heel goed. Voor de rest geen wensen eigenlijk. Tuurlijk wordt ik enthousiast van veel luxe opties en een automaat, maar hoeft zeker niet persé.
De auto op Zeelandnet is in ieder geval niet duur maar loopt ook niet. Ben zelf niet technisch dus vind het risico op problemen die ik niet zie best groot. Aangezien hij een nieuwe cilinderkop nodig heeft ga ik uit van heel veel kilometers. Daarbij is het geen G3 installatie dus het voordeel van het lage belastingtarief is dan weg.
En toen kwam ik uit op deze Volvo, niet zoveel kilometers (voor een Volvo althans), niet te zwaar en met airco. Vorige week stond er nog 1 op marktplaats, helemaal vergelijkbaar, voor € 1750,-. Die was helaas meteen weg. Jammer dat de prijs hoog is enerzijds, anderzijds, mocht hij nog voor jaren rijplezier zorgen dan valt het nog een b-tje te overzien, toch?
Die lage km-stand zegt niet veel. Is natuurlijk een leuke bijkomstigheid maar geeft geen garantie voor goed onderhoud. En dat is in dit geval van belang.
Kijk of de auto z'n beurten heeft gehad. Dus kijk naar de boekjes. En vraag desnoods bij de garage waar ie in onderhoud is geweest, na of de kleppen tijdig zijn gesteld. (is noodzakelijk bij een 440 op LPG). Vraag dan ook gelijk of de kleppen niet op korte termijn zjin uitgesteld. (dit betekent een nieuwe kop a raison van circa € 1500,--
Tweede puntje. Bij deze km-stand moet de D-riem bijna worden vervangen (180.000). Dat kost zo ook al weer € 400,--
Als je bij de proefrit een onregelmatige loop van de motor op LPG en/of benzine hebt. Een hoog toerental stationair (> 950 tpm) absoluut laten staan. Maar dan ook absoluut. Oplossen kost meer dan de auto waard is.
Daarnaast de auto is absoluut niet meer waard dan € 2000,-- ondanks de airco. Dus meer mag je er ook niet voor betalen.
Ik spreek helaas uit bittere ervaring. Ik heb hier niet goed op gelet, en ben van een koude kermis thuisgekomen. En dat terwijl ik daarvoor al 2 440's had gereden met veel km's en een 480 bezit.
En echt niet meer dan € 2000,- betalen.
PS dat schakelen klopt maar is redelijk makkelijk op te lossen door de schakelbusjes te vervangen.