OnnoJ schreef: ↑07.06.2020 - 10:03
Jelmer de Jong schreef: ↑06.06.2020 - 23:30
Je mist de mechanische hoogteregeling op de achteras en de aansturing daarvan. Enige wat je kan doen is een Xenon met H7 fitting er in prutsen en hopen dat het licht de weg raakt.
. .
Wat heeft de mechanische hoogteregeling op de achteras met Xenon te maken? Hoogteregeling zit toch in de koplampunit?
Ik heb Xenon af-fabriek maar zeker geen hoogteregeling op achteras. Dat was een andere optie die los stond van Xenon verlichting.
Om de hoogteverstelling in de koplamp te laten weten wat of hij moet doen zit er een niveauregeling op de achteras.
Nemen mensen plaats op de achterbank of gooi je bagage in de kofferbak veert de auto in op de achteras, de niveauregeling op de achteras merkt dat en zegt tegen de koplamp dat hij naar beneden moet bijstellen.
Een halogeen systeem heeft dit niet en wanneer iemand met halogeen vergeet om aan het wieltje te draaien met bijvoorbeeld fietsen op de twinnyload dan stralen ze vliegtuigen aan, rete irritant.
Druk er dan xenon of led in met veel meer lichtsterkte en dan word het ronduit gevaarlijk voor tegenliggers, helemaal wanneer het regent en donker word, dan krijgt men van mij vaak even een seintje dat ze verblindend zijn en ik heb full led af fabriek met 6 tot 800meter reikwijdte