Hey iedereen,
Ik heb een probleem met mijn Volvo V50. Ik krijg of als ik start of tijdens het rijden de melding "motorsysteem service vereist". Deze week melding heb ik ongeveer een week. De auto heeft dan geen cruise control maar voor de rest rijdt hij niet anders.
Ik heb hem laten uitlezen door door een forumlid en daar kwamen de volgende meldingen uit:
ECM-9A0A gedrag voertuig
CEM-8D01 Remlichtcontact vergelijk storing
Remlichten functioneren als normaal.
Laatst is ook de interieurfilter vervangen en daarvoor moest de gaspedaal losgemaakt worden.
Ik dacht dat hij kortsluiting maakte bij de bedrading daar en ik heb hier veel van met tape geïsoleerd. Maar de melding blijft nog komen.
Ik hoop dat iemand weet wat het is.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Leroy
Krijg telkens melding "motorsysteem service vereist" (Volvo V50)
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Betekent dit niet dat de auto aan een reguliere beurt toe is?
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09.06.2013 - 18:37
- Locatie: Valkenburg
Nee, dat is een andere melding. Deze komt naar boven als er wat aan de hand is.
Kan erbij vertellen datadditioneel zekering #57 stuk gaat. Volgens de info zit hier alleen het remschakelaar en de OBD stekker op.
Vreemd is dat de zekering (15A) niet onmiddellijk stuk gaat.
Nadat we de zekering vervangen was heb ik een heel stukje gereden zonder problemen, pas toen ik de snelweg verliet, popte de melding weer op.
Zekering wederom stuk.
Na opnieuw uitlezen weer zelfde storingen.
Voordat de storing begon is er onderhoud aan de auto gedaan. Distributie riem, automaten bak spoeling, alle filters.
Kan erbij vertellen datadditioneel zekering #57 stuk gaat. Volgens de info zit hier alleen het remschakelaar en de OBD stekker op.
Vreemd is dat de zekering (15A) niet onmiddellijk stuk gaat.
Nadat we de zekering vervangen was heb ik een heel stukje gereden zonder problemen, pas toen ik de snelweg verliet, popte de melding weer op.
Zekering wederom stuk.
Na opnieuw uitlezen weer zelfde storingen.
Voordat de storing begon is er onderhoud aan de auto gedaan. Distributie riem, automaten bak spoeling, alle filters.
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 805
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Ik zou terug gaan naar degene die het onderhoud heeft gepleegd, mogelijk is er daar iets niet goed gegaan en daardoor gaat die zekering stuk.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Kijk eens naar je koppelingspedaal, en het daaraan gekoppelde koppelingscillinder. Die dingen durven ook zweten/lekken, op termijn loopt er een straaltje meestal via de koppelingspedaal naar beneden, wie weet in jouw geval eerst via de kabel naar de remlichtschakelaar of ergens tot zelfs in de obd poort.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Ik zou het dan ook inderdaad bij de remlichtschakelaar zoeken, zeker als daar al veel met isolatietape gewerkt is. Even het remlichtsysteem nalopen op beschadigingen, blanke draden , enz.
Storing kwam weer op bij verlaten van de snelweg = waarschijnlijk wat langer remmen en dan voor wat langere tijd iets teveel stroom in dat circuit. Remlichtschakelaar zit volgens mij bij het rempedaal en daar moet je langs met je interieurfilter. Ik zou het daar zoeken.
Storing kwam weer op bij verlaten van de snelweg = waarschijnlijk wat langer remmen en dan voor wat langere tijd iets teveel stroom in dat circuit. Remlichtschakelaar zit volgens mij bij het rempedaal en daar moet je langs met je interieurfilter. Ik zou het daar zoeken.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999