Beste mensen,
Al klussend aan mijn volvootje ben ik tegen het volgende probleem gelopen:
Als de auto niet op het contact staat heb ik volgens mij geen spanning. Zo kan ik de binnenverlichting niet aan zetten als de auto niet op het contact staat. Ook moet ik mijn radio steeds resetten (ik heb alle mogelijke combinaties geel en/of rood al geprobeerd dus dat is het niet).
Heeft iemand een idee wat er zou kunnen zijn?
Thanx,
Joost
Geen spanning als auto niet op contact staat
-
- Starter
Gisteren radiatuer vervangen. Vandaag wat lakwerk gedaan en een radio erin gezet.
Hoe weet ik welke zekering kapot is. Is dat fysiek aan de zekering te zien, of moet ik gewoon van alles proberen. De omschrijvingen in de zekering kast hielpen me niet, want de zekeringen over de radio waren goed. Of is er een "niet op contact zekering" of zoiets?
Alvast dank,
een noob
Hoe weet ik welke zekering kapot is. Is dat fysiek aan de zekering te zien, of moet ik gewoon van alles proberen. De omschrijvingen in de zekering kast hielpen me niet, want de zekeringen over de radio waren goed. Of is er een "niet op contact zekering" of zoiets?
Alvast dank,
een noob
- Oceanracer
- Geartronic member
Hoi,
Weet niet wat voor model jij hebt, maar bij mijn V70 is eens een zekering gesprongen toen ik het stuur in diepte verstelde. Ook geen stroom/spanning meer. Maar ook niet met sleutel op contact. Was toen een zekering in de zekeringkast bij bestuurdersportier. Denk dat je met het instructieboekje en logisch nadenken een heel eind moet komen, welke zekering het zou kunnen zijn.
Weet niet wat voor model jij hebt, maar bij mijn V70 is eens een zekering gesprongen toen ik het stuur in diepte verstelde. Ook geen stroom/spanning meer. Maar ook niet met sleutel op contact. Was toen een zekering in de zekeringkast bij bestuurdersportier. Denk dat je met het instructieboekje en logisch nadenken een heel eind moet komen, welke zekering het zou kunnen zijn.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- Starter
Het is een 440 1994.
Na een grondige inspectie van het zekeringen kastje blijkt de zekering "normaluse" te missen. Als ik daar een zekering inzet dan is het probleem met de binnenverlichting en radio opgelost, maar tegelijkertijd lijkt de auto dan op het contact te staan. Testlampjes op dashboard aan, tellerverlichting etc. Hoe kan dit? is dit een kortsluiting ergens? Maar waarom brand de zekering dan niet door (ook niet als ik een laag amperage plaats)? Of kan het zijn dat ik iets bij de radio verkeerd heb aangesloten? Kortom een mysterie....
Na een grondige inspectie van het zekeringen kastje blijkt de zekering "normaluse" te missen. Als ik daar een zekering inzet dan is het probleem met de binnenverlichting en radio opgelost, maar tegelijkertijd lijkt de auto dan op het contact te staan. Testlampjes op dashboard aan, tellerverlichting etc. Hoe kan dit? is dit een kortsluiting ergens? Maar waarom brand de zekering dan niet door (ook niet als ik een laag amperage plaats)? Of kan het zijn dat ik iets bij de radio verkeerd heb aangesloten? Kortom een mysterie....
Ik zou van voren aan beginnen.
Dus radio er weer uit.
Zorgen dat alles dan goed werkt en dan pas de radio er weer in.
succes
Dus radio er weer uit.
Zorgen dat alles dan goed werkt en dan pas de radio er weer in.
succes
- Oceanracer
- Geartronic member
Misschien dat de vorige eigenaar (zonder enige technische kennis) ergens een draadje verlegd heeft voor een radio of mistlampen? Dit is echt niet normaal! Maar om nou de hele auto te laten doormeten...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue