Jarenlang heb ik rondgereden in meerdere 'roffels' (850 GLT) en na een slippertje met een Seat Leon wordt het weer tijd voor een degelijke maar sportieve Zweed. Het liefst ga ik voor een 850 T5R of V70R (classic), maar vrouwlief wil toch wat 'nieuwers' en iets kleiners. Na wat wikken en wegen zijn we uitgekomen op de V60 (1e editie met benzinemotor). Om het budget nog enigszins binnen de perken te houden, komen we uit op een T4 of 2.0T. Laatstgenoemde heeft uiteraard wat meer koppel en 23 pk extra vermogen, maar het verschil is niet enorm groot en ik vraag me af of je dit ook merkt in het dagelijks gebruik? Bovendien is de 2.0T na een jaar ook weer uit het gamma gehaald en is dus alleen beschikbaar in de oudste modellen.
Heeft iemand ervaring met beide type motoren die hier iets meer over kan vertellen? En zouden jullie voor een 2.0T uit 2010 gaan of een iets nieuwer bouwjaar met een T4? Eventueel zou je de T4 bijvoorbeeld ook kunnen kietelen naar de 200 paarden zodat het verschil nagenoeg verdwenen is?
Kortom, genoeg vragen van een bijna V60 eigenaar

Groeten,
Bas