Hallo,
Ik ben Frank en sinds een week de trotse eigenaar van een V60 T5 momentum pro uit 2019 maar volgens mij wel een MY20 in de kleur Osmium grey.
De volgende extra opties
- Business pack connect
- Comfort plus line
- Intellisafe pro line
- Trekhaak
- Park assist line wordt komende week ingebouwd.
De eerste week nog geen lange stukken gereden maar alleen woon-werk verkeer maar wat rijd dit lekker, het was even wennen wat in/uitstappen betreft want de auto die ik hiervoor had was een Opel Zafira maar daar zijn we ondertussen al aan gewend.
En nu mijn vraag: Is er een makkelijke manier om de landen om ons heen (bij tomtom west europa) te updaten zonder dat land voor land te doen en dan niet heel europa in 1 keer want dat ga ik niet gebruiken?
Alvast bedankt,
Frank
Even voorstellen en de eerste week + vraag
- Risrael
- 5th Gear member
Gefeliciteerd. Je gaat er geen spijt van krijgen. Je kunt met een USB stick via de Volvo site de belangrijke landen 1 voor 1 downloaden en dan deze gebruiken in de auto om je navigatie te updaten:
https://www.volvocars.com/nl/support/downloads/maps/spa
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
-
- 2nd Gear member
Dan gaan we land voor land updaten.Risrael schreef: ↑17.07.2020 - 15:24 Gefeliciteerd. Je gaat er geen spijt van krijgen. Je kunt met een USB stick via de Volvo site de belangrijke landen 1 voor 1 downloaden en dan deze gebruiken in de auto om je navigatie te updaten:
Volvo 340
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira
Volvo V60 T5
Volvo XC60 T6 PHEV
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira
Volvo V60 T5
Volvo XC60 T6 PHEV
-
- 2nd Gear member
Ik heb nog een vraag, het start/stop systeem werkt niet.
In het display staat het symbool met een streep erdoor, dus niet beschikbaar en dat veranderd ook niet tijdens het rijden (als de motor warm is).
Ik weet niet hoe het normaal gaat met het start/stop systeem en dat dit aan een hele rits met eisen moet voldoen voordat het werkt, volgens mij heb ik meerdere malen voldaan aan de eisen wat betreft interieur temperatuur maar nog steeds werkt het niet.
Wat zou het nog meer kunnen zijn?
Alvast bedankt,
Frank
In het display staat het symbool met een streep erdoor, dus niet beschikbaar en dat veranderd ook niet tijdens het rijden (als de motor warm is).
Ik weet niet hoe het normaal gaat met het start/stop systeem en dat dit aan een hele rits met eisen moet voldoen voordat het werkt, volgens mij heb ik meerdere malen voldaan aan de eisen wat betreft interieur temperatuur maar nog steeds werkt het niet.
Alvast bedankt,
Frank
Volvo 340
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira
Volvo V60 T5
Volvo XC60 T6 PHEV
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira
Volvo V60 T5
Volvo XC60 T6 PHEV
- Ab S
- 5th Gear member
Start/stop staat altijd geactiveerd in de drive mode Comfort (waarin de auto ook in opstart bij aanzetten); auto in D laten staan en met rem tot stilstand brengen, daarna zou motor moeten afslaan. Bij rem loslaten slaat motor weer aan. In drive mode Dynamic staat start/stop gedeactiveerd. Zou gewoon moeten werken als motor eenmaal warm is.Frank78 schreef: ↑20.07.2020 - 19:56 Ik heb nog een vraag, het start/stop systeem werkt niet.
Alvast bedankt,
Frank
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- Kurt1975
- 4th Gear member
Welkom op dit leuke forum. Mooie vooruitgang van een Zafira naar een V60!
Betreft start/stop, die heeft een aantal eisen waaronder buitentemp., binnentemp., laadstatus accu's, ...
Als de auto veel korte afstanden heeft gedaan de laatste tijd (wat je zelf zegt, en misschien proefritjes toen hij te koop stond), kan het zijn dat de (hulp)batterij nog niet genoeg geladen is. Dan is S/S niet actief.
Na enkele langere ritten zou dit moeten gaan werken zoals hierboven beschreven.
Betreft start/stop, die heeft een aantal eisen waaronder buitentemp., binnentemp., laadstatus accu's, ...
Als de auto veel korte afstanden heeft gedaan de laatste tijd (wat je zelf zegt, en misschien proefritjes toen hij te koop stond), kan het zijn dat de (hulp)batterij nog niet genoeg geladen is. Dan is S/S niet actief.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
-
- 2nd Gear member
Ik kan alleen eco modus kiezen en verder geen andere modi.Ab S schreef: ↑20.07.2020 - 22:27Start/stop staat altijd geactiveerd in de drive mode Comfort (waarin de auto ook in opstart bij aanzetten); auto in D laten staan en met rem tot stilstand brengen, daarna zou motor moeten afslaan. Bij rem loslaten slaat motor weer aan. In drive mode Dynamic staat start/stop gedeactiveerd. Zou gewoon moeten werken als motor eenmaal warm is.Frank78 schreef: ↑20.07.2020 - 19:56 Ik heb nog een vraag, het start/stop systeem werkt niet.
Alvast bedankt,
Frank
Volvo 340
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira
Volvo V60 T5
Volvo XC60 T6 PHEV
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira
Volvo V60 T5
Volvo XC60 T6 PHEV
-
- 2nd Gear member
Ik rij voor woon-werk verkeer afgerond 30km enkele reis en het grootste gedeelte is snelweg dus ik zou zeggen voldoende tijd om de accu's op te laden, anders maar even langs de dealer om de accu door te laten meten want aan de andere voorwaarden heb ik denk ik wel voldaan.Kurt1975 schreef: ↑20.07.2020 - 23:47 Welkom op dit leuke forum. Mooie vooruitgang van een Zafira naar een V60!
Maar is bij jullie het symbool na het starten ook "niet beschikbaar" en als aan de eisen wordt voldaan "beschikbaar" of is het s/s symbool direct "beschikbaar"?
Volvo 340
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira
Volvo V60 T5
Volvo XC60 T6 PHEV
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira
Volvo V60 T5
Volvo XC60 T6 PHEV
- PatrickOceanRace
- 1st Gear member
Feit dat je maar een modus beschikbaar hebt is al niet goed. Je zou moeten kunnen kiezen uit 3 verschillende modi minimaal. Het lijkt me wel prettig als het start/stop systeem het niet doet overigens. Het is een irritatie dat ik iedere keer bij het instappen de individual modus moet selecteren om dat uit te zetten. Kortom ik zou er even mee langs de dealer rijden waar je de auto gekoch hebt om dit te laten fixen.
MY20 S60 T5 Polestar R-Design, Bursting Blue
MY17 S90 T5 Inscription Intro Line
MY16 C350E Lease Edition Plus
MY14 V40 D4 Ocean Race, Ocean Race Blue, Off Black leder, Business Connect Pack, BLIS, Lane Keeping Aid,Harman Kardon, DAB+, PCC & keyless drive, 17 inch Ixion.
MY04 BMW Z4 3.0I Steptronic
MY14 Audi A4 1.8TFSI Pro Line
MY 12 Volvo V50 2.0 Limited Edition
MY10 Volvo S60 D5 Geartronic Momentum
MY07 Volvo S40 T5 Geartronic Summum
MY17 S90 T5 Inscription Intro Line
MY16 C350E Lease Edition Plus
MY14 V40 D4 Ocean Race, Ocean Race Blue, Off Black leder, Business Connect Pack, BLIS, Lane Keeping Aid,Harman Kardon, DAB+, PCC & keyless drive, 17 inch Ixion.
MY04 BMW Z4 3.0I Steptronic
MY14 Audi A4 1.8TFSI Pro Line
MY 12 Volvo V50 2.0 Limited Edition
MY10 Volvo S60 D5 Geartronic Momentum
MY07 Volvo S40 T5 Geartronic Summum
- Poolrev
- 5th Gear member
- Risrael
- 5th Gear member
Ik heb gelukkig wel die drive mode knop meebesteld en werkt heerlijk. MAar als je die niet hebt , kun je dan inderdaad geen drive mode selecteren via het menu of zoiets?
In dat geval zijn de kosten voor die drive mode knop (iets van 110 euro of zo) toch peanuts en moet je dat altijd doen denk ik. Ik weet dat mijn collega die er toen niet bij heeft besteld. Ik zou het eens aan hem moeten vragen.
In dat geval zijn de kosten voor die drive mode knop (iets van 110 euro of zo) toch peanuts en moet je dat altijd doen denk ik. Ik weet dat mijn collega die er toen niet bij heeft besteld. Ik zou het eens aan hem moeten vragen.
-
- 2nd Gear member
Ik heb geen drive mode knop achter de versnellingspook.
Volvo 340
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira
Volvo V60 T5
Volvo XC60 T6 PHEV
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira
Volvo V60 T5
Volvo XC60 T6 PHEV
-
- 2nd Gear member
Maar is bij jullie het s/s symbool na het starten ook "niet beschikbaar" en als aan de eisen wordt voldaan "beschikbaar" of is het s/s symbool direct "beschikbaar"?
Volvo 340
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira
Volvo V60 T5
Volvo XC60 T6 PHEV
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira
Volvo V60 T5
Volvo XC60 T6 PHEV
- Risrael
- 5th Gear member
Dat ligt aan de situatie. Is het wat warmer of kouder buiten dan niet. Dan heeft hij namelijk de airco of verwarming nodig om de auto op temperatuur te brengen. Bij mij altijd de eerste paar minuten niet beschikbaar.