Pagina 1 van 1
b18ft fonkt niet meer,wat de oorzaak???
Geplaatst: 21.10.2006 - 08:24
door dAngelo
Hallo goedendag.
Kben nieuw hier.
Kheb een b18ft motor van een 480 turbo.
Krijg geen woessshhhttt geluid uit mn dumpvalve.
En mn wastegate lijkt niet te openen.
Kheb de slangetjes al nagekeken en die zitten
gewoon netjes op hun plaats.
Kan zijn dat de regelklep(waar slangetjesop zitten) stuk is en werkt
hij ook zonder aangesloten te zijn stekker?
Hoe kan ik beetje bij beetje nakijken wat het is?
Kheb t idee dat de dumpvalve niet suist vanwege geen werkende
turbo,dat hij zeg maar niet open gaat door de wastegate.
Alvast bedankt
Geplaatst: 21.10.2006 - 10:14
door Volvroem
of je turbo het doet is makkelijk na te kijken door middel van de bovenste slang die naar je gasklep gaat in te knijpen voel je hem uitdrukken dan heb jij turbo.
Welke dumpvalve heb jij?
waar heb je hem aangesloten?
groet nando
Geplaatst: 21.10.2006 - 12:53
door dAngelo
Heb een aem dumpvalve.
En die heb ik tussen de intercoolerslang
aangesloten,net voor de inlaatgasklep.
Is t dat ik de standaard dumpvalve moet afkoppelen
en afdoppen?
Maar kwam er net 8er dat er een scheur zat in de inlaatbuis
dicht bij de standaard dumpvalve.
Die heb ik nou gefikst en merk nou dat de auto veel beter
accelereert.
Maar nog steeds geen woessshhhtttt geluid.
Alvast bedankt...
Geplaatst: 21.10.2006 - 13:09
door Volvroem
maarum zie ook dat je wastegate blijft staan???
Geplaatst: 22.10.2006 - 23:17
door dAngelo
Ik heb t gekloot dat mn stekkers van mn injectoren niet
goed in contact zitten ofzo.
Is t makkelijker om gewoon nieuwe te halen of 2dehandse?
Is er een plek waar ik injectoren van betere kwaliteit kan
halen.
Misschien een AEM benzine regelaar?
Waar ow waar performance delen voor een volvo
b18ft motor??????
Alvast bedankt....
Geplaatst: 28.10.2006 - 18:14
door dAngelo
Moet mn turbo eraf om kop eraf te koppelen?
Hij Zit al los,maar zit een randje 8er op de kop die t tegenhoud
lijkt t wel.Wat moet er allemaal af dan,kwa turbodelen of iets???
Geplaatst: 30.10.2006 - 15:07
door Volvroem
waar kom je vandaan Dangelo??
je moet je dumpvalve aansluiten op de plek waar de orginele zit en dat is vlak na de turbo.
Geplaatst: 04.11.2006 - 16:47
door dAngelo
Kom uit nijmegen.
Ik heb nou dat mn injectoren het niet doen na vervangen
van mijn koppakking.
Bij doormeten zie ik dat er geen stroom erop komt.
Wat is missschien de oorzaak hiervan????
Volvroem schreef:waar kom je vandaan Dangelo??
je moet je dumpvalve aansluiten op de plek waar de orginele zit en dat is vlak na de turbo.
Geplaatst: 05.11.2006 - 10:23
door dAngelo
Is er niemand die me kan helpen met deze oplossing?
Hoe kan ik het onderzoekn.
Misschien dat er iemand is die ook zoiets heeft meegemaakt zodat ik kan weten waar ik ongeveer moet zoeken.
Geplaatst: 05.11.2006 - 22:04
door dAngelo
deze bericht kan maar weg.
hoe gaat dat.??
Geplaatst: 06.11.2006 - 15:26
door Caerbannog
De injectoren hebben een eigen kabelboompje, kijk deze even helemaal na. De stekkers zijn vaak geoxideerd of de gewoon stuk.
Geplaatst: 06.11.2006 - 20:54
door dAngelo
Daar ligt t zeker niet aan.
Want heb de auto startend uit gezet.
Erna alles in elkaar gegooit en gebeurt er dit.
Ik heb doorgemeten met een meterje,krijgt
ik -9,25 volt erop.
Terwijl die 9,25 volt moet aansturen,zodat de
injectoren op gaan.
Geplaatst: 09.11.2006 - 19:12
door YannickvanRooyen
niet toevallig dan ergens een stekkertje verkeerd om erin gedaan? (er vanuit gaande dat je nergens geknipt hebt) zo'n stekkertje heeft een beveiliging dat ie er maar op 1 manier in kan.. maarja.. ik werk in de computerdetailhandel, en mijn klanten laten zien dat dat soort stekkertjes prima andersom kunnen.. Hier kan dat betekenen dat je een - voltage krijgt als je meet (dus een + voltage als je de polen van je meter omwisselt), bij een computer betekend dat een rookwolk

Geplaatst: 27.11.2006 - 18:28
door dAngelo
Heb de bombine,BDP en relais vervangen,maar nog geen fonk.
Wat is t ander wat ik kan checken?
Geplaatst: 27.11.2006 - 22:57
door Caerbannog
Verdelerkap/rotor?
Inspuitcomputer?