Even voorstellen......

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Hallo allemaal,

Ik ben Harry, 62 jaar, ondernemer en woonachtig in Maas en Waal en ik heb mij hier aangemeld omdat ik van plan ben begin volgend jaar een andere auto aan te schaffen.
Ik rijd momenteel een VW Passat Variant PHEV uit 2016, en ik wil beslist plug-in blijven rijden omdat de afstand tot mijn bedrijf zo'n 10km is en ik dus nu dagelijks met 1 "oplaadbeurt" gewoon aan de 220V, 2x op en neer van huis naar mijn werk kan. Dit betekent dat in de praktijk mijn Passat 's zomers zo'n 48km volledig electrisch bereik heeft en 's winters blijft steken op toch een acceptabele 38km. Voor mij dus voldoende. Ik rij de laatste jaren slechts zo'n 12.000 - 15.000km per jaar.

Tja, en nu dus op zoek naar een nieuwe. Omdat vrouwlief al jaren trouwe Toyota fan is en inmiddels aan haar 3e Hybrid (nu Corrolla, vroeger Auris) is begonnen, zag ik bij haar dealer de RAV4 Hybrid staan welke eind dit jaar ook als PHEV uit moet komen. Opbouw zelfde als RAV4 Hybrid, maar toch weer die korte stoeltjes, niets voor langere benen. Bovendien is de ruwe prijsindicatie "vanaf" ca. € 63.000.- dus dit lijkt mij een commerciele miskleun te gaan worden aangezien je voor dit geld ook andere (lees: beter en meer volledig uitgeruste) auto's kunt rijden. Zo blijven er voor mij na veel zoeken nog 2 opties over en ja, ik weet het...... 2 totaal verschillende voertuigen :-). De (eigenzinnige) DS7 of de (meer behouden) Volvo XC40 (T5/R-design), beiden Plug-in, beiden voorwiel aangedreven, beiden zoals ik ze wil hebben rond de € 61.000.- met alle toeters en bellen. Ik vind de afwerking van beiden netjes, de Volvo toch wat degelijker denk ik, maar ze hebben allebei voor- en nadelen uiteraard.

Aangezien hier natuurlijk veel Volvo-fans zitten en op dit subforum ook vele XC rijders hoor ik hier dus graag van jullie waarom de ik voor de XC40 PHEV zou moeten kiezen. Met name ben ik geinteresseerd in: bereik op de stekker, jullie ervaringen met het bedieningscherm in het midden van het dashboard en uiteraard.........de rij-eigenschappen. Oh ja, onze forse oud duitse herder Boef wil nog even weten of hij achterin de kofferbak een beetje comfortabel mee zou kunnen rijden. (Heb even gedacht hem mee te nemen naar de dealer, maar dit leek achteraf misschien toch niet zo geslaagd.)

Alvast bij voorbaat dank voor jullie eventuele reacties. Ik ben met alle input (positieve, maar ook kritische puntjes) blij.

Harry

Voorheen gereden:
2007-2010 RAV4 diesel
2010-2013 VW Tiguan diesel
2013-2016 BMW5 diesel
2016-heden VW Passat PHEV
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

S60-Rijder, dank voor je fijne welkomswoorden aan mij als nieuw forumlid hier. Hierdoor voel ik me al gelijk helemaal thuis in Volvo-land.
Je uitgebreide reactie op mijn verhaal en jouw antwoorden zijn hartverwarmend. Hier kan ik iets mee en ik weet nu door jouw reactie nu al veel meer dan toen ik me hier gisteren aanmeldde.

(Hoop dat de leesvaardigheid en de bereidheid tot wat hulp bij de rest van de leden hier op een wat hoger niveau ligt waardoor ik hier wél iets kan leren van jullie ervaringen. Kortom, ben benieuwd...........)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5322
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Harry M. schreef: 19.08.2020 - 08:41S60-Rijder, dank voor je fijne welkomswoorden aan mij als nieuw forumlid hier. Hierdoor voel ik me al gelijk helemaal thuis in Volvo-land.Je uitgebreide reactie op mijn verhaal en jouw antwoorden zijn hartverwarmend. Hier kan ik iets mee en ik weet nu door jouw reactie nu al veel meer dan toen ik me hier gisteren aanmeldde.(Hoop dat de leesvaardigheid en de bereidheid tot wat hulp bij de rest van de leden hier op een wat hoger niveau ligt waardoor ik hier wél iets kan leren van jullie ervaringen. Kortom, ben benieuwd...........)
@Harry M, ik hoop van harte dat je heel tevreden zult zijn met een nieuwe Volvo xc 40. Door je ondernemerschap, heb je het voorrecht om voor een complete en luxe Recharge te gaan.
De instap van een XC 40 is wat hoger dan de Passat. Dat voordeel zal je snel leren waarderen. Maar wat koffer-volume aangaat, moet je weer wat inleveren. Maar ook daar is mee te leven. Ik wens je alvast heel veel veilige en tevreden kilometers. Ik stap zelf ook voor het eerst over naar Volvo XC 40-T2 Business Pro. En onthoud van mij, niet iedereen die Volvo rijd, is je vriend hoor. Stap daar maar overheen. Ik wens je in ieder geval veel rij plezier.

(Ik ben zelf 66 jaar, en gepensioneerd int.chauffeur.)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19909
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Trek je niet al te veel van de S60 meneer aan...die zit wel vaker in een andere dimensie...
61k, dat is een mooi budget.
Volvo heeft ook de V60 TE modellen, een T6 TE is net even een andere auto dan de XC40.
Lagere instap maar ook AWD en ik vermoed dat de rijeigenschappen en algehele afwerking in de V60 net even verfijnder is.
En die elektrische fiets...gister even snel naar de kapper in de stad vanaf kantoor, 300meter weg en een stortbui, op maat gemaakte schoenen uit Hamburg om de voeten en een tijd lang de boel nat...
Daarom staat er dus een V90 in de garage.
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Hans Eilander schreef: 19.08.2020 - 09:27
Harry M. schreef: 19.08.2020 - 08:41S60-Rijder, dank voor je fijne welkomswoorden aan mij als nieuw forumlid hier. Hierdoor voel ik me al gelijk helemaal thuis in Volvo-land.Je uitgebreide reactie op mijn verhaal en jouw antwoorden zijn hartverwarmend. Hier kan ik iets mee en ik weet nu door jouw reactie nu al veel meer dan toen ik me hier gisteren aanmeldde.(Hoop dat de leesvaardigheid en de bereidheid tot wat hulp bij de rest van de leden hier op een wat hoger niveau ligt waardoor ik hier wél iets kan leren van jullie ervaringen. Kortom, ben benieuwd...........)
@Harry M, ik hoop van harte dat je heel tevreden zult zijn met een nieuwe Volvo xc 40. Door je ondernemerschap, heb je het voorrecht om voor een complete en luxe Recharge te gaan.
De instap van een XC 40 is wat hoger dan de Passat. Dat voordeel zal je snel leren waarderen. Maar wat koffer-volume aangaat, moet je weer wat inleveren. Maar ook daar is mee te leven. Ik wens je alvast heel veel veilige en tevreden kilometers. Ik stap zelf ook voor het eerst over naar Volvo XC 40-T2 Business Pro. En onthoud van mij, niet iedereen die Volvo rijd, is je vriend hoor. Stap daar maar overheen. Ik wens je in ieder geval veel rij plezier.

(Ik ben zelf 66 jaar, en gepensioneerd int.chauffeur.)
Beste Hans,
Dank voor je reactie op mijn verhaaltje. Een dergelijke reactie is waar ik op hoopte :-). Die instap, dat is inderdaad 1 van de dingetjes waarom ik richting SUV keek. Vaak wat last van de rug en een hogere instap is dan ook zeker prettiger. (Ken ik nog van mijn RAV4 uit 2007) Koffer volume: Heb ik inderdaad bij de dealer gezien. Echter heeft de XC40 dan wel weer het voordeel van een volledig vlakke laadvloer. Dit is bij mijn Passat niet zo. Ik dank je voor je goede wensen en wens ook jou uiteraard veel veilige kilometers met je T2. En wat betreft die vrienden: Da's duidelijk! :-)
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

diesel01 schreef: 19.08.2020 - 09:42 Trek je niet al te veel van de S60 meneer aan...die zit wel vaker in een andere dimensie...
61k, dat is een mooi budget.
Volvo heeft ook de V60 TE modellen, een T6 TE is net even een andere auto dan de XC40.
Lagere instap maar ook AWD en ik vermoed dat de rijeigenschappen en algehele afwerking in de V60 net even verfijnder is.
En die elektrische fiets...gister even snel naar de kapper in de stad vanaf kantoor, 300meter weg en een stortbui, op maat gemaakte schoenen uit Hamburg om de voeten en een tijd lang de boel nat...
Daarom staat er dus een V90 in de garage.
diesel01,
Hartelijk dank voor jouw (aardige) reactie. Die 61k... tja, heb mijn hele leven gewerkt, nog steeds trouwens, ben altijd autogek geweest en men vind in mijn omgeving dat ik maar eens aan mezelf moet gaan denken, dus dat ga ik dan ook maar eens doen :-). AWD is inderdaad wel heel prettig, maar dat zit er niet in bij mijn (?) T5. Mijn insteek van de 10km was ook bedoeld om aan te geven dat ik nu met 2 dagen woon-werkverkeer kan rijden met 1 stekkerlading, maar natuurlijk rijd ik meer kilometers en het oog wil ook wat. Ik vind de XC40 gewoon een stoere, fraaie wagen, dit in tegenstelling tot mijn VW Passat die gewoon alleen maar funktioneel is. Want een touring of variant heb ik nooit echt fraai gevonden. V.w.b. dat fietsen: de mijne heb ik verkocht en fiets al jaren niet meer. Wie weet na mijn pensioen :-).
Nogmaals dank voor je reactie, waardeer ik.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19909
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Tja rugklachten, hogere instap, dat maakt het wat duidelijker..
Dan is de XC40 wellicht het model die je lekker aangekleed kunt aanschaffen.
Veel plezier met het voorwerk.
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3060
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Welkom op dit forum Harry M. en dank voor je uitgebreide intro.
Veel plezier met de auto-ritten.
Gebruikersavatar
Sjaaktrekhaak
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 23.07.2020 - 16:54

Beste Harry,

Ik ben net als jij nieuw op dit forum. Ik zal mezelf later wat beter introduceren want wel zo netjes.
Ik rijd momenteel mijn 2e Volvo (nu V40 toen S40) en heb vorige maand de XC40 Recharche T5 (phev) besteld.
Naast de hoge instap vind ik een aantal zaken belangrijk en na een uitgebreide proefrit heb ik het volste vertrouwen dat ik een goede keuze heb gemaakt voor de XC40:
- De stoelen zitten heerlijk, zijn uitgebreid verstelbaar (heb gekozen voor de elektrische) en de zitvlak verlenger is een feest. Ik ben 1.96m en zit echt altijd goed in een Volvo. Iets wat andere merken mij minder kunnen bieden.
- het rijgeluid; de auto is goed geïsoleerd en dat geeft een gevoel van rust. Tov andere merken die ik heb gereden (Renault, Hyundai, Opel, Skoda, Volkswagen, Ford) vind ik dit een premium gevoel geven.
- bediening; er is veel te doen over moderne ipads en verborgen menu's. Echter ik hoor veel te weinig over de stembediening van Volvo. Die werkt namelijk feilloos. Je hoeft nauwelijks op dat scherm te toetsen en als je dat wel doet is het ook prima en snel te doen.
- Trekvermogen; 1800kg (dit is veel en veel meer dan diverse phev concurrenten)
En voor mij last but not least. Ik vind het gewoon een mooie, stoere bak. Als je erin zit zie je net genoeg van de motorkap om het gevoel te hebben dat je in een SUV rijdt en dat vind ik heerlijk!

Volvo XC40 T5 Recharge
Volvo V40 T4
Volvo S40 T5
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

diesel01 schreef: 19.08.2020 - 10:14 Tja rugklachten, hogere instap, dat maakt het wat duidelijker..
Dan is de XC40 wellicht het model die je lekker aangekleed kunt aanschaffen.
Veel plezier met het voorwerk.
Dank je diesel01, dat voorwerk is inderdaad al leuk!
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

mees schreef: 19.08.2020 - 10:54 Welkom op dit forum Harry M. en dank voor je uitgebreide intro.
Veel plezier met de auto-ritten.
Dank je wel mees!
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Sjaaktrekhaak schreef: 19.08.2020 - 11:10 Beste Harry,

Ik ben net als jij nieuw op dit forum. Ik zal mezelf later wat beter introduceren want wel zo netjes.
Ik rijd momenteel mijn 2e Volvo (nu V40 toen S40) en heb vorige maand de XC40 Recharche T5 (phev) besteld.
Naast de hoge instap vind ik een aantal zaken belangrijk en na een uitgebreide proefrit heb ik het volste vertrouwen dat ik een goede keuze heb gemaakt voor de XC40:
- De stoelen zitten heerlijk, zijn uitgebreid verstelbaar (heb gekozen voor de elektrische) en de zitvlak verlenger is een feest. Ik ben 1.96m en zit echt altijd goed in een Volvo. Iets wat andere merken mij minder kunnen bieden.
- het rijgeluid; de auto is goed geïsoleerd en dat geeft een gevoel van rust. Tov andere merken die ik heb gereden (Renault, Hyundai, Opel, Skoda, Volkswagen, Ford) vind ik dit een premium gevoel geven.
- bediening; er is veel te doen over moderne ipads en verborgen menu's. Echter ik hoor veel te weinig over de stembediening van Volvo. Die werkt namelijk feilloos. Je hoeft nauwelijks op dat scherm te toetsen en als je dat wel doet is het ook prima en snel te doen.
- Trekvermogen; 1800kg (dit is veel en veel meer dan diverse phev concurrenten)
En voor mij last but not least. Ik vind het gewoon een mooie, stoere bak. Als je erin zit zie je net genoeg van de motorkap om het gevoel te hebben dat je in een SUV rijdt en dat vind ik heerlijk!
Hallo Sjaak,
Dank voor je ervaringen. Je hebt dus voor de XC40 ook al jaren "Volvo-ervaring". Ik herken mezelf in veel van je argumenten zoals de instap, stoelcomfort (zitvlaklengte!) en looks van de XC40. Trekvermogen is zeker plezierig, hoewel de onder de XC40 alleen maar een loss, afneembare trekhaak kunt krijgen volgens mij. En wat betreft de stembediening: Fijn te horen dat ie goed is. Met mijn eerste RAV4 kreeg ik met die aziatische dame gelijk ruzie en heb ik het na 1 ochtend opgegeven. In de Passat ben ik ook nog vaak aan het herhalen voor de dame met hoorproblemen aan de andere kant. Dit soort ervaringen horen was ook mijn bedoeling toen ik hier instapte op het forum. Goed te zien dat er hier toch mensen zijn die hun ervaringen met anderen op een positieve manier kunnen en willen delen. Dank hiervoor. Weet je al wanneer jouw T5 wordt geleverd?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27914
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hier wel een SUV, geen Volvo maar na nummer 3 hoog op de wielen ben ik aardig om.
Voorheen ook een aantal Volvo's gehad met en slechte rug ook tijdens lange ritten gewoon heerlijk fris uit de auto gestapt.

XC40 is een erg mooie wagen, zou het in de "toekomst" haalbaar zijn die ik er zeker eentje bij ons op de oprit staan.
Eisenpakket is op het moment van dien aard dat Volvo daar niet aan kan voldoen, maar hoop dat dat in de toekomst zeker weer gewoon mogelijk wordt.

Naast de gemakkelijkere instap is het extra beetje overzicht in het verkeer ook erg prettig en op de lokale wegen bij ons kan je ook nog eens de berm in zonder dat je direct met de bodemplaat tegen het asfalt zit.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

fredhead schreef: 19.08.2020 - 11:58 Hier wel een SUV, geen Volvo maar na nummer 3 hoog op de wielen ben ik aardig om.
Voorheen ook een aantal Volvo's gehad met en slechte rug ook tijdens lange ritten gewoon heerlijk fris uit de auto gestapt.

XC40 is een erg mooie wagen, zou het in de "toekomst" haalbaar zijn die ik er zeker eentje bij ons op de oprit staan.
Eisenpakket is op het moment van dien aard dat Volvo daar niet aan kan voldoen, maar hoop dat dat in de toekomst zeker weer gewoon mogelijk wordt.

Naast de gemakkelijkere instap is het extra beetje overzicht in het verkeer ook erg prettig en op de lokale wegen bij ons kan je ook nog eens de berm in zonder dat je direct met de bodemplaat tegen het asfalt zit.
Fredhead, ook jij bedankt voor je input. Stoelen, comfort en uitzicht zijn inderdaad allemaal van die prettige zaken.
Gebruikersavatar
Sjaaktrekhaak
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 23.07.2020 - 16:54

Beste Harry,

De losse afneembare trekhaak is in feite een vaste trekhaak die buiten het zicht is gemonteerd. Met een druk op een knopje komt ie onder de bumper vandaan en met één klik zit ie vast. Ten opzichte van een Renault Captur die ik reed is dat voor mij een mooie verbetering. Dat was namelijk echt een losse unit die ik uit de kofferbak moest pakken en met een hoop gepriegel erop moest. Vuile handen tot gevolg. Ik begrijp dat veel mensen zeggen 'dan laat je m er toch gewoon opzitten' maar het oog wil ook wat. Bij de XC40 is dat voor mijn wensen prima opgelost.
Wat nog wel iets is om te vergelijken is het zicht naar achter. Hoewel de xc40 elektrisch neerklapbare hoofdsteden heeft is de c-stijl dermate breed dat sommige rijders er last van hebben. Persoonlijk ervoer ik het niet negatief en las ik later pas dat anderen dat wel zo hebben ervaren. De achteruitrijcamera (zeker die 360 fish eye) zijn prettig.
Een minpunt wat veel voorbij komt is het geluid van de koeler tijdens het laden. Ik kan daar niets zinnigs op zeggen behalve dat ik hoop dat het meevalt. Er zijn op dit forum andere topics over dit onderwerp.
Om positief af te sluiten: het geluid van het Harman Kardon systeem vond ik erg fijn klinken!
Voor mij was de shortlist ook nog gevuld met de Grandlanx X hybrid en de 3008 hybrid. Er is voor alles wat te zeggen maar beiden zijn uiteindelijk gewoon geen Volvo :)
Comfort, veiligheid en uitstraling van de XC40 maakte het voor mij een goede keuze. Veel succes met je keuzes

Volvo XC40 T5 Recharge
Volvo V40 T4
Volvo S40 T5
Gebruikersavatar
Sjaaktrekhaak
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 23.07.2020 - 16:54

Harry M. schreef: 19.08.2020 - 11:31
Sjaaktrekhaak schreef: 19.08.2020 - 11:10 Beste Harry,

Ik ben net als jij nieuw op dit forum. Ik zal mezelf later wat beter introduceren want wel zo netjes.
Ik rijd momenteel mijn 2e Volvo (nu V40 toen S40) en heb vorige maand de XC40 Recharche T5 (phev) besteld.
Naast de hoge instap vind ik een aantal zaken belangrijk en na een uitgebreide proefrit heb ik het volste vertrouwen dat ik een goede keuze heb gemaakt voor de XC40:
- De stoelen zitten heerlijk, zijn uitgebreid verstelbaar (heb gekozen voor de elektrische) en de zitvlak verlenger is een feest. Ik ben 1.96m en zit echt altijd goed in een Volvo. Iets wat andere merken mij minder kunnen bieden.
- het rijgeluid; de auto is goed geïsoleerd en dat geeft een gevoel van rust. Tov andere merken die ik heb gereden (Renault, Hyundai, Opel, Skoda, Volkswagen, Ford) vind ik dit een premium gevoel geven.
- bediening; er is veel te doen over moderne ipads en verborgen menu's. Echter ik hoor veel te weinig over de stembediening van Volvo. Die werkt namelijk feilloos. Je hoeft nauwelijks op dat scherm te toetsen en als je dat wel doet is het ook prima en snel te doen.
- Trekvermogen; 1800kg (dit is veel en veel meer dan diverse phev concurrenten)
En voor mij last but not least. Ik vind het gewoon een mooie, stoere bak. Als je erin zit zie je net genoeg van de motorkap om het gevoel te hebben dat je in een SUV rijdt en dat vind ik heerlijk!
Hallo Sjaak,
Dank voor je ervaringen. Je hebt dus voor de XC40 ook al jaren "Volvo-ervaring". Ik herken mezelf in veel van je argumenten zoals de instap, stoelcomfort (zitvlaklengte!) en looks van de XC40. Trekvermogen is zeker plezierig, hoewel de onder de XC40 alleen maar een loss, afneembare trekhaak kunt krijgen volgens mij. En wat betreft de stembediening: Fijn te horen dat ie goed is. Met mijn eerste RAV4 kreeg ik met die aziatische dame gelijk ruzie en heb ik het na 1 ochtend opgegeven. In de Passat ben ik ook nog vaak aan het herhalen voor de dame met hoorproblemen aan de andere kant. Dit soort ervaringen horen was ook mijn bedoeling toen ik hier instapte op het forum. Goed te zien dat er hier toch mensen zijn die hun ervaringen met anderen op een positieve manier kunnen en willen delen. Dank hiervoor. Weet je al wanneer jouw T5 wordt geleverd?
Ik vergat nog te zeggen; de mijne komt 11 januari 2021 als het goed is. Dat sluit aan op mn huidige inleverdatum namelijk.

Volvo XC40 T5 Recharge
Volvo V40 T4
Volvo S40 T5
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Sjaaktrekhaak schreef: 19.08.2020 - 13:10 Beste Harry,

De losse afneembare trekhaak is in feite een vaste trekhaak die buiten het zicht is gemonteerd. Met een druk op een knopje komt ie onder de bumper vandaan en met één klik zit ie vast. Ten opzichte van een Renault Captur die ik reed is dat voor mij een mooie verbetering. Dat was namelijk echt een losse unit die ik uit de kofferbak moest pakken en met een hoop gepriegel erop moest. Vuile handen tot gevolg. Ik begrijp dat veel mensen zeggen 'dan laat je m er toch gewoon opzitten' maar het oog wil ook wat. Bij de XC40 is dat voor mijn wensen prima opgelost.
Wat nog wel iets is om te vergelijken is het zicht naar achter. Hoewel de xc40 elektrisch neerklapbare hoofdsteden heeft is de c-stijl dermate breed dat sommige rijders er last van hebben. Persoonlijk ervoer ik het niet negatief en las ik later pas dat anderen dat wel zo hebben ervaren. De achteruitrijcamera (zeker die 360 fish eye) zijn prettig.
Een minpunt wat veel voorbij komt is het geluid van de koeler tijdens het laden. Ik kan daar niets zinnigs op zeggen behalve dat ik hoop dat het meevalt. Er zijn op dit forum andere topics over dit onderwerp.
Om positief af te sluiten: het geluid van het Harman Kardon systeem vond ik erg fijn klinken!
Voor mij was de shortlist ook nog gevuld met de Grandlanx X hybrid en de 3008 hybrid. Er is voor alles wat te zeggen maar beiden zijn uiteindelijk gewoon geen Volvo :)
Comfort, veiligheid en uitstraling van de XC40 maakte het voor mij een goede keuze. Veel succes met je keuzes
Hoi Sjaak,
Trekhaak (nu) duidelijk, dank hiervoor. Mijn BMW5 had een volautomatische (uitklappen en volledig terugklappen zonder vieze vingers). Mijn Passat heeft dus dezelfde die jij nu beschrijft. Ook ik laat niet graag de trekhaak erop zitten.
Dode hoek van de achterramen: heb ik al meer gehoord. Minpunt, duidelijk, maar ook die camera zal dit wel oplossen in moeilijke gevalletjes.
Koeler tijdens het laden: bedoel je hier het koelen of verwarmen via de App of tijdens op OPladen van de accu?
Harman Kardon: dank. Ben muziekliefhebber en altijd fijn als er al een goed systeem in dit type zit.
Kortom: weer dank voor je aanvullingen en voor jou: nagels bijten tot januari!
Groet,
Harry
Gebruikersavatar
chinagirls
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.04.2017 - 21:10
Locatie: Almere

Hallo Harry,

Keuzes in dit segment en prijsklasse moet je echt zelf maken, dan is het totaal pakket wat uiteindelijk de richting bepaald. Elk advies ook die van mij is gekleurd of het nu om de Volvo de Toyota gaat. Gezien het plaatje van 61K voor de XC40 heb je het wel over een " aangeklede verzie ". Om je toch nog een tip te geven voordat je je hard verdiende euro's gaat uitgeven, kijk eens naar het Volvo abonnement (Care by Volvo ) ! Hierin zit ook de XC 40 Hybrid die behoorlijk is aangekleed in de uitvoering Incryption en R-Design. Je hebt verder weinig extra keuze in opties en packs maar met name financieel en het flexibele karakter van dit concept zijn heel aantrekkelijk. Het geeft je de mogelijkheid om eerst eens Volvo te ervaren en je kan per 3 maanden wisselen, overstappen of stoppen. Voordeel je houdt je spaargeld op de rekening en betaald een maandbedrag waar echt alles bij in zit.
XC40 T5 R-Design Plug-in Hybride Thundergrey

V70 D4 Summum 2014, MY15, Nordic+ Luxery, Savile Grey, Intelligent safe pro, Sensus connect/Pro, Dab+, Premium sound, Sunroof, Select leder, VOC, Standkachel, Zomer 18" Mefitis (Tech Black Matt), Winter 17" Pandora
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27914
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

chinagirls schreef: 19.08.2020 - 14:25 Voordeel je houdt je spaargeld op de rekening en betaald een maandbedrag waar echt alles bij in zit.
Ik neem aan dat je nog steeds moet tanken?
Want anders staat er hier ook binnenkort een voor de deur :D
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

chinagirls schreef: 19.08.2020 - 14:25 Hallo Harry,

Keuzes in dit segment en prijsklasse moet je echt zelf maken, dan is het totaal pakket wat uiteindelijk de richting bepaald. Elk advies ook die van mij is gekleurd of het nu om de Volvo de Toyota gaat. Gezien het plaatje van 61K voor de XC40 heb je het wel over een " aangeklede verzie ". Om je toch nog een tip te geven voordat je je hard verdiende euro's gaat uitgeven, kijk eens naar het Volvo abonnement (Care by Volvo ) ! Hierin zit ook de XC 40 Hybrid die behoorlijk is aangekleed in de uitvoering Incryption en R-Design. Je hebt verder weinig extra keuze in opties en packs maar met name financieel en het flexibele karakter van dit concept zijn heel aantrekkelijk. Het geeft je de mogelijkheid om eerst eens Volvo te ervaren en je kan per 3 maanden wisselen, overstappen of stoppen. Voordeel je houdt je spaargeld op de rekening en betaald een maandbedrag waar echt alles bij in zit.
Hoi Chinagirls,
Dank voor je reactie op mijn post. Terechte opmerkingen, en ja, Ik heb inderdaad deze week even zitten kijken bij Care by Volvo. Ook hier is er al een en ander over geschreven/gezegd. Leuk idee zo'n abonnement, maar je bijtelling zal blijven en daar krijg je niets voor terug. Wellicht eens iets om een paar maanden te proberen. Weet ik ook gelijk of de XC40 doet wat ze bij Volvo beloven :-).
Groet, Harry
Plaats reactie

Terug naar “XC40”