Ik ben Harry, 62 jaar, ondernemer en woonachtig in Maas en Waal en ik heb mij hier aangemeld omdat ik van plan ben begin volgend jaar een andere auto aan te schaffen.
Ik rijd momenteel een VW Passat Variant PHEV uit 2016, en ik wil beslist plug-in blijven rijden omdat de afstand tot mijn bedrijf zo'n 10km is en ik dus nu dagelijks met 1 "oplaadbeurt" gewoon aan de 220V, 2x op en neer van huis naar mijn werk kan. Dit betekent dat in de praktijk mijn Passat 's zomers zo'n 48km volledig electrisch bereik heeft en 's winters blijft steken op toch een acceptabele 38km. Voor mij dus voldoende. Ik rij de laatste jaren slechts zo'n 12.000 - 15.000km per jaar.
Tja, en nu dus op zoek naar een nieuwe. Omdat vrouwlief al jaren trouwe Toyota fan is en inmiddels aan haar 3e Hybrid (nu Corrolla, vroeger Auris) is begonnen, zag ik bij haar dealer de RAV4 Hybrid staan welke eind dit jaar ook als PHEV uit moet komen. Opbouw zelfde als RAV4 Hybrid, maar toch weer die korte stoeltjes, niets voor langere benen. Bovendien is de ruwe prijsindicatie "vanaf" ca. € 63.000.- dus dit lijkt mij een commerciele miskleun te gaan worden aangezien je voor dit geld ook andere (lees: beter en meer volledig uitgeruste) auto's kunt rijden. Zo blijven er voor mij na veel zoeken nog 2 opties over en ja, ik weet het...... 2 totaal verschillende voertuigen

Aangezien hier natuurlijk veel Volvo-fans zitten en op dit subforum ook vele XC rijders hoor ik hier dus graag van jullie waarom de ik voor de XC40 PHEV zou moeten kiezen. Met name ben ik geinteresseerd in: bereik op de stekker, jullie ervaringen met het bedieningscherm in het midden van het dashboard en uiteraard.........de rij-eigenschappen. Oh ja, onze forse oud duitse herder Boef wil nog even weten of hij achterin de kofferbak een beetje comfortabel mee zou kunnen rijden. (Heb even gedacht hem mee te nemen naar de dealer, maar dit leek achteraf misschien toch niet zo geslaagd.)
Alvast bij voorbaat dank voor jullie eventuele reacties. Ik ben met alle input (positieve, maar ook kritische puntjes) blij.
Harry
Voorheen gereden:
2007-2010 RAV4 diesel
2010-2013 VW Tiguan diesel
2013-2016 BMW5 diesel
2016-heden VW Passat PHEV