Budget zegge 11000 - 15000 euro, voor een stationwagon model (benzine) want kinderen en vakanties enzo.
Eerst overwoog ik V60 want die zijn in dat budget rond my 2011 goed te krijgen. Maar - dan zit er een Ford motor in, en die zal vast ook goed zijn, maar het is toch niet de Volvo 5 cylinder.
Nu heb ik een mooie V70 2.5T summum 2006 op het oog, goed onderhouden, weinig km.
Eigenlijk alles wat ik wil hebben, enkel hou ik toch nog het gevoel - "zo veel geld uitgeven aan een auto van 14 jaar oud???"..
Aan de andere kant, ik heb een hekel aan de moderne electronische stuurbekrachtiging, en bij mijn weten heeft de 2006 nog de ouderwetse hydraulische stuurbekrachtiging die ik fijn vind..

De Hu 805 kan eventueel vervangen worden met een nifty Android aftermarket kit (de Hu 805 well bewaren!

Is het dom om zeg 12k te betalen voor een 14 jaar oude auto? Of is het feit dat het een goede V70 met 5 cylinder is in zo-goed-als-nieuw staat een goed argument waarom het *wel* okee is?
Zoals jullie zullen begrijpen heb ik even houvast nodig - argumenten voor en tegen graag