Zal me even voorstellen, ben nieuw hier, rij sinds vorige week een XC40 T5 Recharge R-design . Nu valt me op dat ik geen navigatiekaart meer kan plaatsen tussen de meters in mijn bestuurdersscherm als ik geen route heb ingeschakeld. De optie staat gewoonweg niet meer tussen de opties . Als ik een route heb ingevoerd komt het navischerm gewoon wel tussen de meters. Iemand een idee? Bij de voorloper die ik gereden heb voor deze , een XC40 T2 kon het wel.
Boven in de centrale display instellingen aanklikken..
Dan de bovenste optie my car, displays, dan de 2e, informatie bestuurdersscherm en dan kaart tonen.
OGA244 schreef: ↑27.09.2020 - 18:50
Boven in de centrale display instellingen aanklikken..
Dan de bovenste optie my car, displays, dan de 2e, informatie bestuurdersscherm en dan kaart tonen.
Beste OGA244,
Dat zul je inderdaad denken, echter die optie "kaart tonen"is verdwenen. Volvo dealer snapt er ook niets van, lijkt op alle MY 2021 te zitten? Misschien een softwarefout, wachten op een update?
Laatst gewijzigd door robdehaas op 27.09.2020 - 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Zal me even voorstellen, ben nieuw hier, rij sinds vorige week een XC40 T5 Recharge R-design . Nu valt me op dat ik geen navigatiekaart meer kan plaatsen tussen de meters in mijn bestuurdersscherm als ik geen route heb ingeschakeld. De optie staat gewoonweg niet meer tussen de opties . Als ik een route heb ingevoerd komt het navischerm gewoon wel tussen de meters. Iemand een idee? Bij de voorloper die ik gereden heb voor deze , een XC40 T2 kon het wel. Groet Rob
Hallo Rob, Het is toch geen enkel probleem, wanneer de navigatie gewoon in het info systeem verschijnt, in plaats van tussen de klokken? Wat scheelt dat qua afstand voor de bestuurder, direct naast het stuur, de navigatie? Bij de meeste auto,s, is de navi toch alleen maar op de middenconsole af te lezen?
Zal me even voorstellen, ben nieuw hier, rij sinds vorige week een XC40 T5 Recharge R-design . Nu valt me op dat ik geen navigatiekaart meer kan plaatsen tussen de meters in mijn bestuurdersscherm als ik geen route heb ingeschakeld. De optie staat gewoonweg niet meer tussen de opties . Als ik een route heb ingevoerd komt het navischerm gewoon wel tussen de meters. Iemand een idee? Bij de voorloper die ik gereden heb voor deze , een XC40 T2 kon het wel. Groet Rob
Hallo Rob, Het is toch geen enkel probleem, wanneer de navigatie gewoon in het info systeem verschijnt, in plaats van tussen de klokken? Wat scheelt dat qua afstand voor de bestuurder, direct naast het stuur, de navigatie? Bij de meeste auto,s, is de navi toch alleen maar op de middenconsole af te lezen?
silverado schreef: ↑28.09.2020 - 10:52 Hier in de T2 mj 21 gewoon de kaart tussen de klokken.
Dat schreef Rob de Haas ook over zijn leenauto die T2 die hij tijdelijk had. Jij nog steeds zeer tevreden met je T2? Gaat automatisch schakelen echt soepel, en onmerkbaar vloeiend?
teebee schreef: ↑28.09.2020 - 12:55De kaart additioneel tussen de klokken is erg prettig, dus als dat als optie niet meer aanwezig zou zijn zou ik dat allesbehalve fijn vinden.
Okee dan. ik heb deze optie nog bij geen enkele auto gehad. En ik heb er ook geen moeite mee, om pakweg 20 cm naast het stuur te kijken. Buiten dat, geef ik hier in deze omgeving rondrijdend, nooit een route in. Maar afgezien daarvan, het Multi scherm in de Volvo lijkt mij groot en duidelijk genoeg. Zo zie ik ook persoonlijk geen toegevoegde waarde in een, Head up-display. Maar ja, smaken verschillen...
teebee schreef: ↑28.09.2020 - 12:55
De kaart additioneel tussen de klokken is erg prettig, dus als dat als optie niet meer aanwezig zou zijn zou ik dat allesbehalve fijn vinden.
Ik heb die optie even aangevinkt in mijn MJ21 en dan krijg ik de kaart gewoon tussen de klokken, ondanks dat ik geen route heb ingevoerd.
(2020) Volvo XC40 T5 TE R-Design, Glacier Silver, 20"
(2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17" (2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18" (2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18" (2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16" (2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18" (2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14" (2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
teebee schreef: ↑28.09.2020 - 12:55
De kaart additioneel tussen de klokken is erg prettig, dus als dat als optie niet meer aanwezig zou zijn zou ik dat allesbehalve fijn vinden.
Ik heb die optie even aangevinkt in mijn MJ21 en dan krijg ik de kaart gewoon tussen de klokken, ondanks dat ik geen route heb ingevoerd.
Beste Dennis, ik zie dat jij ook een T5 recharge hebt, ik dacht even dat het misschien daar aan zou liggen, maar dat (b)lijkt dus niet zo. t Lijkt me een software dingetje te zijn wat op te lossen is, zal mn Volvo dealer nogmaals vragen . Dank!
teebee schreef: ↑28.09.2020 - 12:55De kaart additioneel tussen de klokken is erg prettig, dus als dat als optie niet meer aanwezig zou zijn zou ik dat allesbehalve fijn vinden.
Okee dan. ik heb deze optie nog bij geen enkele auto gehad. En ik heb er ook geen moeite mee, om pakweg 20 cm naast het stuur te kijken. Buiten dat, geef ik hier in deze omgeving rondrijdend, nooit een route in. Maar afgezien daarvan, het Multi scherm in de Volvo lijkt mij groot en duidelijk genoeg. Zo zie ik ook persoonlijk geen toegevoegde waarde in een, Head up-display. Maar ja, smaken verschillen...
teebee schreef: ↑28.09.2020 - 12:55De kaart additioneel tussen de klokken is erg prettig, dus als dat als optie niet meer aanwezig zou zijn zou ik dat allesbehalve fijn vinden.
Beste Hans,
Inderdaad, smaken verschillen. Ik vind het handiger om op het grote scherm de Spotify bibliotheek en dergelijke te hebben. Vandaar dat ik het wel een fijne optie vind.
robdehaas schreef: ↑28.09.2020 - 16:50 Beste Hans, Ik vind het handiger om op het grote scherm de Spotify bibliotheek en dergelijke te hebben. Vandaar dat ik het wel een fijne optie vind.
Beste Rob, ik snap het nu een beetje achteraf. ik doe namelijk onder het rijden nooit zoveel dingen tegelijk. Gr, Hans
Rij nu een kleine 2 weken in de T5 Recharge. 542 km op de teller, voornamelijk kleine stukjes links en rechts. Een sport om volledig electrisch te rijden . Voordeel om een laadpaal te hebben met vaste stekker, kost het werkelijk geen moeite
Max aantal km electrisch 51,3 ! Weliswaar in de stad, 50km wegen, maar toch. Onder de indruk!
Navigatie probleem nog niet opgelost, dealer kijkt ernaar, viel hem op dat alle nieuwe auto's het hadden.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.