hoi,
ik heb me net een V70 2dehands aangeschaft maar pas 2 weken later blijkt de diesel partikel filter aan vervanging toe te zijn.
De vorige eigenaar heeft die nog later reinigen (regenereren) vorige maand maar heeft dus weinig geholpen.
Het vervangen bij de officiële Volvo garage kost me 1500 euro.
Ik vraag me af of er iemand ervaring heeft om die zelf te vervangen? De DPF is te vinden op het internet voor een 600 euro...
Op het eerste gezicht lijkt me geen ondoenbaar werk, maar ik kan me vergissen? Waarom is dit zo duur??
De differential pressure sensor moet afgekoppeld worden maar daar lopen geen vloeistoffen door, gewoon luchtdruk zie ik.
Op YouTube vind ik alvast geen tutorials dus dacht ik hier eens te vragen.
DPF zelf vervangen V70 1.6 diesel 2009
-
- 4th Gear member
Niet helemaal het antwoord op je vraag, maar ik heb dezelfde problemen gehad met de C30 2.0d van de vrouw en haar huidige 220cdi.
Voor beide wagens het filter laten reinigen bij Bûghli in Harderwijk. Is na reiniging weer z.g.a.n.
Maar er zijn steeds meer bedrijven in Nederland die dit werk doen. Is een heel stuk voordeliger dan een nieuwe.
Zelf doen heb ik geen ervaringen mee, bij de Benz kon ik die sowieso niet omdat deze weer vastgelast diende te worden.
Voor beide wagens het filter laten reinigen bij Bûghli in Harderwijk. Is na reiniging weer z.g.a.n.
Maar er zijn steeds meer bedrijven in Nederland die dit werk doen. Is een heel stuk voordeliger dan een nieuwe.
Zelf doen heb ik geen ervaringen mee, bij de Benz kon ik die sowieso niet omdat deze weer vastgelast diende te worden.