Wat tegenvalt is het DAB (digitale radio) ontvangst. Meerdere auto's gehad met DAB en ook onze 2e auto (Honda Jazz) is hiermee uitgerust. Iedere andere auto met DAB heeft een veel beter ontvangst, de Honda stoort bij afspelen Sky Radio zelden terwijl de Volvo Sky Radio geheel niet ontvangt of constant wegvalt.
Nu probeer ik alle zenders opnieuw te installeren in de hoop dat hij dan meer en beter ontvangt. Maar ik kan nergens achterhalen hoe ik DAB opnieuw moet installeren of instellen. Ik heb de online handleiding al geraadpleegd maar niets gevonden. Wel kan ik met behoud van dezelfde zender (bijv Sky radio) switchen tussen DAB en FM maar dat is niet de bedoeling. Ook kan ik switchen tussen de diverse DAB zenders wanneer de zender die je afspeelt slecht ontvangst heeft.
Met name bij de zender Sky radio is het ontvangst slecht terwijl bijvoorbeeld Radio 1 en 2 op DAB wel goed zijn.
Kortom, meer mensen last van slecht DAB ontvangst en heeft iemand enig idee hoe ik DAB opnieuw kan instellen?