Opeens doen m'n sloten, ramen, spiegel, raw spiegel aan de rechterkant van m'n V50 2.4 2005 het niet meer. Zekeringen zijn nog heel; zou ook niet logisch zijn want zijn er 2 en de kans dat die allebei op t zelfde moment...
Ik verdenk ergens een stekerverbinding of een draadbreuk. Maar welke stekkers zijn dat en hoe kom ik erbij. Ik verwacht niet dat het in een deur zit want die doen het voor én achter niet meer; of is dit een foute gedachte?
Wie heeft de gouden tip?
Rechterkant V50 dood
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1558
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Haal de zekering voor de rechterkant er eens uit voor een minuut
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:02
Welke zekering bedoel je precies?
Die onder t dashboardkastje heb ik eruit gehad, 2 stuks, 1 voor t voorportier en 1 voor t achterportier.
Of zit er ook nog een centrale zekering voor de rechterkant onder de motorkap?
Die onder t dashboardkastje heb ik eruit gehad, 2 stuks, 1 voor t voorportier en 1 voor t achterportier.
Of zit er ook nog een centrale zekering voor de rechterkant onder de motorkap?
Grtz. Hans
V50 2.4i 2005
EX40 4WD 2024
V50 2.4i 2005
EX40 4WD 2024
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1558
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:02
Dank voor de reactie!
Maar aiaiai wat een termen als je een 145 gewend bent waar het enige elektrische component in een portier een speaker is
.
Maar dan zullen we t toch als eerste in dat portier moeten zoeken vermoed ik. Ofwel bedrading ofwel PDM waarschijnlijk.
Woensdag APK en dit betekent afkeur, ik heb er nu verder te weinig tijd en kennis voor dus ik laat t aan de garage over. Hou jullie op de hoogte wat t was.
Maar aiaiai wat een termen als je een 145 gewend bent waar het enige elektrische component in een portier een speaker is
Maar dan zullen we t toch als eerste in dat portier moeten zoeken vermoed ik. Ofwel bedrading ofwel PDM waarschijnlijk.
Woensdag APK en dit betekent afkeur, ik heb er nu verder te weinig tijd en kennis voor dus ik laat t aan de garage over. Hou jullie op de hoogte wat t was.
Grtz. Hans
V50 2.4i 2005
EX40 4WD 2024
V50 2.4i 2005
EX40 4WD 2024
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11704
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik zou denken aan een aardepunt die zijn verbinding kwijt is. Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn eerste V60 die rechts soms spontaan ramen open deed, sloten er niet af liet gaan, lichten liet knipperen en dat soort dingen.
Geen idee waar die in een V50 zitten, maar kijk eens of je roestige aardpunten in de bekabeling hebt zitten? Of een schoef die los gegaan is?
Geen idee waar die in een V50 zitten, maar kijk eens of je roestige aardpunten in de bekabeling hebt zitten? Of een schoef die los gegaan is?

S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- koos
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 30.01.2007 - 12:15
Eerste generatie V50s hadden een bekend probleem met de grote connector in de portieren. Contacten oxideren en dan krijg je dit soort uitvalverschijnselen. Volgens mij was de uiteindelijke oplossing van Volvo het vervangen van de connectoren, alleen schoonmaken had (bij mijn toenmalige V50) niet genoeg effect.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:02
volgens de garage ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de computermodule in het rechter voorportier. weet iemand of dat ding nog verkrijgbaar is en/of een Volvo-onderdeelnummer? Auto staat nog bij de garage dus ik kan zelf t nummer ff niet zien, maar wil wel weten wat zo'n module kost nieuw/gebruikt en of hij uberhaupt nog verkrijgbaar is.
alvast bedankt weer voor het meedenken!
alvast bedankt weer voor het meedenken!
Grtz. Hans
V50 2.4i 2005
EX40 4WD 2024
V50 2.4i 2005
EX40 4WD 2024
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Berichten: 805
- Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Even bellen met Auto Rima die hebben heel veel Volvo spullen tweedehands liggen.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 26.04.2009 - 22:02
allen dank voor de reacties en tips!
garage is serieus op zoek geweest naar de oorzaak van de storing, en op een gegeven moment werkte alles weer. draadboom is goed gecontroleerd op draadbreuken en is oké bevonden. alle stekerverbindingen zagen er schoon en goed uit. de hoofdverdachte bleef die unit aan de raammotor; ze hadden ook nog contact gehad met bevriende Volvo-dealer en die gaf aan dat die unit's eigenlijk nooit kapot gingen, bovendien 400 euro ex.
dus uiteindelijk in overleg besloten om de deurbekleding er af te laten om direct te kunnen meten/handelen als de storing zich weer voor zou doen. fijn zo'n garage die gewoon eerlijk is over het feit dat ze het eigenlijk niet echt hebben kunnen vinden, hierdoor ook niet alle uren wilden doorberekenen én niet rucksichtloos een duur onderdeel vervangen.
ikzelf hou t voorlopig toch nog even op een storende stekerverbinding; mocht het toch aan die unit liggen dan gaat er uiteraard een tweedehands in voor nog geen 10% van de nieuwprijs.
afgelopen dagen is alles naar behoren blijven functioneren.
garage is serieus op zoek geweest naar de oorzaak van de storing, en op een gegeven moment werkte alles weer. draadboom is goed gecontroleerd op draadbreuken en is oké bevonden. alle stekerverbindingen zagen er schoon en goed uit. de hoofdverdachte bleef die unit aan de raammotor; ze hadden ook nog contact gehad met bevriende Volvo-dealer en die gaf aan dat die unit's eigenlijk nooit kapot gingen, bovendien 400 euro ex.
dus uiteindelijk in overleg besloten om de deurbekleding er af te laten om direct te kunnen meten/handelen als de storing zich weer voor zou doen. fijn zo'n garage die gewoon eerlijk is over het feit dat ze het eigenlijk niet echt hebben kunnen vinden, hierdoor ook niet alle uren wilden doorberekenen én niet rucksichtloos een duur onderdeel vervangen.
ikzelf hou t voorlopig toch nog even op een storende stekerverbinding; mocht het toch aan die unit liggen dan gaat er uiteraard een tweedehands in voor nog geen 10% van de nieuwprijs.
afgelopen dagen is alles naar behoren blijven functioneren.
Grtz. Hans
V50 2.4i 2005
EX40 4WD 2024
V50 2.4i 2005
EX40 4WD 2024