Ik kan een paar Sagin 17” velgen overnemen met ET 55.
Kunnen die onder een XC40?
ET 55 velgen onder XC 40?
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
De standaard ET waarde van een XC40 is 48
Hoe hoger het getal van de ET waarde is, hoe meer naar binnen de velg valt.
Met een lagere ET waarde zou je niet direct een probleem hebben (velg mag ook weer niet buiten de wielkast vallen/komen!)
Maar met de ET waarde van 55 heb je waarschijnlijk wel spoor verbreders nodig (en dito langere wielbouten). Of ik het zou doen? Nee, ik denk van niet. De meningen op diverse auto-fora's zijn hierover verdeeld.
Hoe hoger het getal van de ET waarde is, hoe meer naar binnen de velg valt.
Met een lagere ET waarde zou je niet direct een probleem hebben (velg mag ook weer niet buiten de wielkast vallen/komen!)
Maar met de ET waarde van 55 heb je waarschijnlijk wel spoor verbreders nodig (en dito langere wielbouten). Of ik het zou doen? Nee, ik denk van niet. De meningen op diverse auto-fora's zijn hierover verdeeld.
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7816
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
17” zal ook niet echt fraai ogen.....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 4th Gear member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32
Minimaal 19” op een XC40 is mijn mening.
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 7051
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
In dat geval zou ik er met mijn 18" velgen naast zitten? Maar ik ga liever voor comfort, dan een gave look, als een stuiterbak. Als je begrijpt wat ik bedoel.....

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7816
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ok, meningen (mogen) verschillen.
Ik vind het persoonlijk geen gezicht, een dergelijk robuuste auto met 17” (en dus banden met een flinke ‘wang’) vind ik geen gezicht.
18’” oogt zo veel fraaier (groter hoeft ook weer niet imho).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 4th Gear member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32
Ik heb 19” en dat is nog uiterst comfortabel hoor Hans.Hans Eilander schreef: ↑14.12.2020 - 18:17In dat geval zou ik er met mijn 18" velgen naast zitten? Maar ik ga liever voor comfort, dan een gave look, als een stuiterbak. Als je begrijpt wat ik bedoel.....In de meeste test die ik gezien heb, kwam al snel commentaar, hoe groter de velg, hoe harder de vering. (zo er dan nog van enige vering sprake is) Dus het is maar net, wat wil je...?
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
- silfhout
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 06.09.2020 - 12:20
Comfortabel is subjectief... De een vind het een stuiterbak de ander comfortabel... Ik vind de 19/20 inch wielen zeer fraai staan, maar had er het extra geld er niet voor over (heb andere extra's gekozen) en heb het bij de 18" gehouden... Diverse autobladen vinden de 19" banden oncomfortabel, ik heb zelf weinig verschil kunnen constateren als ik eerlijk ben, heb met 19" proefgereden (en vond het niet stuiteren) en rijdt nu rond met 18"...
2020: Volvo XC 40 T3 R-design Bursting Blue
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
2017: Volvo V40CC T3 Nordic+
-
- 4th Gear member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 05.10.2013 - 15:32
Klopt, smaken en ervaringen verschillen (gelukkig maar)
Groet Erik
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
Allt kommer att bli bra
Polestar 2 LRSM, Magnesium, Pilot Pack, Trekhaak
XC40 T4 GT Inscription, Pine Grey MY19)
V40 D3 Summum GT MY13 Biarritz Blue Volvotune 200 pk.
S60 T4 Powershift MY12, Polestar
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 7051
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Kijk Erik, ik ben maar eerlijk. Afgezien van de carrosserie kleur (smaken verschillen) vind ik deze 20"velgen voor de XC 40 de mooiste. Maar feit blijft dat je van 18" naar 20" comfort inlevert. Dat kan niet anders. De vraag is alleen,..... heb je dat er voor over? (nog afgezien van de hoge meerprijs) Bovendien zit je met 18" veiliger voor eventuele schade met stoepranden, dan met 20 of 21". Eén keertje niet opletten en het is prijs.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 7051
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Beste Volvo vrienden,
We hadden pas een discussie, over de velgen voor een PIH of een EV. Die moesten volgens sommigen hier zwaarder zijn, omdat de auto,s met accu ook zwaarder zijn. Maar als ik nu een configuratie maak met een T4 of een T5 Recharge, heb ik nog steeds de keuze, tussen alle eerder getoonde velgen voor de XC 40. Dus het vermoeden dat EV,s zwaardere velgen moeten hebben, gaat dan toch niet op? Bovendien kan iedereen toch wel begrijpen, dat een alu velg met dichte structuur, sterker is, dan een velg met een grote open structuur? Of heb ik het mis? Graag jullie mening.
(Het ging om dit verschil, zie afbeeldingen.) De bovenste velg afbeelding, is dezelfde als ik onder de T2 heb.
We hadden pas een discussie, over de velgen voor een PIH of een EV. Die moesten volgens sommigen hier zwaarder zijn, omdat de auto,s met accu ook zwaarder zijn. Maar als ik nu een configuratie maak met een T4 of een T5 Recharge, heb ik nog steeds de keuze, tussen alle eerder getoonde velgen voor de XC 40. Dus het vermoeden dat EV,s zwaardere velgen moeten hebben, gaat dan toch niet op? Bovendien kan iedereen toch wel begrijpen, dat een alu velg met dichte structuur, sterker is, dan een velg met een grote open structuur? Of heb ik het mis? Graag jullie mening.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- silverado
- 3rd Gear member
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
- Locatie: Drenthe
De ET maat is, vlgs de manual, 50.5.
Over het algemeen wordt 5 mm tolerantie geaccepteerd, dus zou ET 55 hier binnen passen.
Over het algemeen wordt 5 mm tolerantie geaccepteerd, dus zou ET 55 hier binnen passen.
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 7051
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat weet ik wel zeker Michel. Maar het gaat mij er om, dat er alleen een nieuw uitwendig profiel is toegepast op de velg voor de EV in de afbeelding. Maar alle getoonde velgen kunnen in principe op een Recharge, volgens de configuratie bij Volvo. Dat was namelijk mijn punt. Sommigen meenden van niet.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 08.11.2019 - 15:35
Ik heb 20" en vind het comfort best goed. Dat komt omdat er 45 serie banden opzitten waardoor de wang toch nog redelijk hoog is. Als je bij een S90 kiest voor 20" dan zitten daar 35 serie banden op en dat is natuurlijk wel oncomfortabel. Mijn banden hebben ook velgrand bescherming. Dus de stoeprand beschadigd niet de velg.Hans Eilander schreef: ↑14.12.2020 - 18:17In dat geval zou ik er met mijn 18" velgen naast zitten? Maar ik ga liever voor comfort, dan een gave look, als een stuiterbak. Als je begrijpt wat ik bedoel.....In de meeste test die ik gezien heb, kwam al snel commentaar, hoe groter de velg, hoe harder de vering.