Ik ben nieuw hier. Laat ik mij even voorstellen.
Mijn naam is Andreas en ik heb nu voor het eerst in mijn leven een Volvo. Om precies te zijn een S40 2.4 uit 2005 antraciet, gekocht in Elst. Wat een heerlijke auto zeg. Dat ik niet eerder op dit pad gekomen ben. Obbe getuned overigens dus hij wilt ook wel aardig.
In eerste instantie had de auto direct na de aankoop een probleem met het carter ventiel. Ik dacht overigens dat het probleem aan de multiriem lag door het geluid wat ik hoorde. Maar het was dus het ventiel. Daar was het enkel niet mee opgelost want vrijwel direct spoot de olie bij de nokkenas er uit

Ik ben echt blij met de auto. Hij is uit 2005 dus dat er hier en daar wat is is logisch. Paneeltjes in het interrieur ga ik denk ik wel vervangen, linker stoel gescheurd, parkeersensoren die echt irritant doen blijkt nu en de achterklep gaat niet open op de afstandsbediening.
Dat laatste is waar ik het nu over wil hebben. Geen mega probleem maar het lijkt me gewoon netjes om op orde te hebben. Wanneer ik op de AB druk dan gaan de lampen van de auto netjes knipperen maar ik hoor de klep niet opengaan. Ik krijg de klep wel open met de handopener. Hij ontgrendeld dus wel. De kabelboom is zo ik zie een aantal maal gerepareerd enkel zie ik nu geen losse contacten. Ik zou hem er uit kunnen halen en alles doormeten maar ik heb ook de kabel gevonden bij scandix onder onderdeel nr. 30737653. Wat ik mij nu afvraag is en/of er een relais of zekering tussen waardoor hij het nu niet doet. Nogmaals, de auto reageert op AB en de klep kan met de handopener open. Ik vraag met dit eigenlijk af voor het geval hij het met de nieuwe kabel nog niet doet.
Hoe ver gaat de klep eigenlijk open wanneer je 'm op afstand ontgrendeld? Nu als ik niet oppas klapt hij best ver door. Misschien dat de gasdempertjes ook vervangen moeten worden?
Zouden jullie dit Volvo groentje op weg willen helpen?
En als er meer tips 'n tricks zijn of onderdelen etc dan hou ik me ook aanbevolen. Misschien mooie velgen tzt die goed bij de kleur van de autp passen. Geen reuze wielen die opvallen of zo. Maar ja dat is smaak.
Ok, ik ben benieuwd. Gegroet!