Uit de handleiding:
Maar als ik naar mijn koplampen keek vanmiddag zag ik dit:Bij de externe verlichting zoals de koplampen en achterlichten kan tijdelijk condens optreden aan de binnenkant van het lampglas. Dit is een natuurlijk verschijnsel en alle externe verlichting is erop gebouwd om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Condens verdwijnt normaal uit het lamphuis, wanneer de lamp enige tijd brandt.

Passagierskant

Bestuurderskant
En ook in de mistlamp rechts zit wat condens.
De vraag die opkomt is: wat is "tijdelijk" in de bovenstaande tekst? Wat is "enige tijd"? Deze LED koplampen worden natuurlijk nauwelijks warm tijdens gebruik (in tegenstelling tot xenon en halogeen verlichting) dus zal het verdampen ook wel langzamer zijn. Maar ik ben gisteren net 300km uit Groningen komen rijden, en vandaag nog een keertje 60km heen en weer naar kantoor.
Hoe zit het bij jullie? Zien meer mensen condens in de koplampen verschijnen met dit druilerige weer?
Ik ben even bij de lokale dealer langs gereden en er zijn foto's gemaakt. Die gaan richting Zweden om te vragen wat er mee moet. Wordt vervolgd.