Ik heb vandaag een dongle besteld om via de telefoon mn de koelvloeistoftemperatuur te kunnen zien, dit met als belangrijkste argument dat ik zeker wil weten dat ik niet met een versleten thermostaat rijd waardoor het blok niet goed op temperatuur komt.
Welke app moet ik dan op mijn telefoon zetten, en kun je dan ook olietemperatuur zien?
Iemand ervaring?
OBD2 dongle
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Olietemperatuur is wel een zinnige toevoeging. Koelwater is doorgaans warm na een paar km terwijl motorolie er zomaar 15 km over kan doen. Pas met warme olie kun je een auto zonder problemen belasten
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Niwaheli
- 3rd Gear member
Die heb ik ook.
Wat mij wel opvalt is dat "engine oil temp (calc)", terwijl die onder de 100 °C blijft, toch in een rood bereik zit. Ik kan het op dit moment niet controleren, maar het rode gebied begint al bij zo"n 80 °C. Ik heb begrepen dat deze berekende temperatuur afhankelijk is van een of meer parameter(s). Vlgs. mij is met mijn auto niks mis, maar ik heb geen idee door welke parameter het rode rode gebied kan opschuiven., zo dit al mogelijk is.
- MU
- 5th Gear member
Torque Lite voor m'n goedkope obd2 dongle.
Hiermee kun je ook data loggen, dat was essentieel bij het vinden van een kapotte brandstofdruksensor toen m'n auto soms flink bokte tijdens het rijden. Gaf geen foutcodes!
Hiermee kun je ook data loggen, dat was essentieel bij het vinden van een kapotte brandstofdruksensor toen m'n auto soms flink bokte tijdens het rijden. Gaf geen foutcodes!
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
-
- 2nd Gear member
Welke dongle is dat precies? Het probleem wat je beschrijft komt mij redelijk bekend voor..
V70 D4 Momentum Nordic+ MY15' RICA (410.000km)
- MU
- 5th Gear member
-
- 2nd Gear member
-
- 2nd Gear member
Job done, niet gek voor iemand uit de kaartenbakgeneratie
Koelvloeistof op een mooie 88 grC.
Nu alleen nog een beetje spelen met de instellingen.
Ik heb de gratis Car Scanner geruikt, hierop zie je wel vervelende reclame onderin. Heb je dit ook met de niet gratis Pro-versie?

Koelvloeistof op een mooie 88 grC.
Nu alleen nog een beetje spelen met de instellingen.
Ik heb de gratis Car Scanner geruikt, hierop zie je wel vervelende reclame onderin. Heb je dit ook met de niet gratis Pro-versie?
V70 2.5 FT, handgeschakeld, sportonderstel, 18", Obbetuning