Ik ben net bij de volvodealer in Vlaardingen geweest. Ik vroeg daar om progressieve veren voor een V40 van mei 2000 (Ph 1). Hij kwam niet verder dan veren uit de wegliggingsset voor 170,= excl. BTW en montage. Ik dus vertellen van blauwe veren die veel worden gebruikt voor V40's met gas. Had ze nog nooit verkocht?! Hij vond maar dat in nivomat moest nemen heeft hij zelf ook....
Dus ik maar weer de zaak uit met mijn oude veer. De veer heeft kleurcode grijs (of wit) - rood.
Wie o wie kent een dealer in de buurt van Schiedam die wel weet wat progressieve veren zijn en dus de juiste veren zal bestellen. Ze moeten iets van 120,= excl. zijn heb ik gelezen op het forum. Of heeft iemand het onderdeelnummer voor mij?
O een belletje naar de dealer in Rotterdam leverde mij niets op. Verhaal was die levert Volvo niet?!
HELP volvodealer weet niet wat progressieve veren zijn
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
sorry, ik kan je niet aan een onderdeelnummer helpen;
overigens:
als hij echt niet weet wat progressieve veren zijn, moet je dan voor de rest ook niet een andere dealer zoeken....
overigens:
als hij echt niet weet wat progressieve veren zijn, moet je dan voor de rest ook niet een andere dealer zoeken....
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Volvo levert normale dempers en nivomats, progressieve dempers zitten derhalve niet in de Volvocollectie, beide dealers hebben niets miszegt.
Volvo for life
- Rode T4
- 2nd Gear member
Wat ik dan niet begrijp Bart is dat meerdere S/V40 rijders op het forum progressieve veren hebben gekocht bij volvodealers. Zal dan waarschijnlijk geen orgineel volvo-onderdeel zijn maar wel te leveren....
V40 T4 & V40 1.8 LPI
- marissen
- 3rd Gear member
Ze moeten inderdaad de hele veerpoot (aan beide zijden) eruit halen. Maar dit is veel minder werk dan het lijkt! Als je een goede brug hebt (waarbij de wielen zweven en de auto rust op draagkokers) is het 1,5 - 2 uurtjes werk. Er zit een duidelijke handleiding bij.
Origineel Volvo onderdeel nr (per set van 2 stuks verzwaarde achterveren): 30805458
Het zijn trouwens originele Volvo veren die je gewoon bij elke (professionele)dealer kunt bestellen.
Origineel Volvo onderdeel nr (per set van 2 stuks verzwaarde achterveren): 30805458
Het zijn trouwens originele Volvo veren die je gewoon bij elke (professionele)dealer kunt bestellen.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
-
- 5th Gear member
Ook naar volvo Niham dan maar?
grt Barry
grt Barry
- Rode T4
- 2nd Gear member
He te gek een onderdeelnummer.
Dat praat een stuk makkelijker met de man van de onderdelen. Ik zie dat je een Bi-Fuel rijdt. Ik heb een 1.8 LPI van mei 2000 (laatste Ph 1, tussenmodel). Ik weet dat de voorwielophanging van een Ph 2 echt anders is dan een Ph1. Zouden de achterveren hetzelfde zijn? Of zouden de progressieve veren voor de Ph1 een ander onderdeelnummer hebben. :?:
Ik ga ze er trouwens zelf opzetten. Ik heb het al eens gedaan en het is heel goed te doen. Ik heb het zonder brug gedaan. Wel de hele achterkant omhoog dus niet aan 1 zijde. Anders staat er te veel spanning op de stabilisatorstang. Het meeste werk was nog de binnenbekleding verwijderen.

Ik ga ze er trouwens zelf opzetten. Ik heb het al eens gedaan en het is heel goed te doen. Ik heb het zonder brug gedaan. Wel de hele achterkant omhoog dus niet aan 1 zijde. Anders staat er te veel spanning op de stabilisatorstang. Het meeste werk was nog de binnenbekleding verwijderen.
V40 T4 & V40 1.8 LPI
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Daar staat het product omschreven als zijnde "hulpveren".marissen schreef:Origineel Volvo onderdeel nr (per set van 2 stuks verzwaarde achterveren): 30805458
Zie mijn reactie hierboven.
- marissen
- 3rd Gear member
Tja... Ze zijn dus extra zwaar. Maar uit deze term haal je niet of ze al dan niet progressief zijn. maakt niet uit. Ze werken bij prima en zijn m.i. een must als je veel of vaak zware belading achter de auto hebt.Daar staat het product omschreven als zijnde "hulpveren".
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- Rode T4
- 2nd Gear member
Het is gelukt. Ik heb ze besteld en de kosten nog steeds rond de 120,= excl. BTW.
Bedankt jongens!!
Het product is inderdaad hulpveren al is het geen hulpveer want die kan je niet kwijt onder een V40. Dus Volvo noemt ze hulpveren maar het zijn vervangingsveren. Niet dat de man achter de balie wist dat de hulpveren de bestaande veer vervangt dus hij heeft ook weer wat geleerd dankzij het forum!!
Bedankt jongens!!
Het product is inderdaad hulpveren al is het geen hulpveer want die kan je niet kwijt onder een V40. Dus Volvo noemt ze hulpveren maar het zijn vervangingsveren. Niet dat de man achter de balie wist dat de hulpveren de bestaande veer vervangt dus hij heeft ook weer wat geleerd dankzij het forum!!
V40 T4 & V40 1.8 LPI
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Heb je toevallig ook de Volvo onderdeel nummer? Als we ooit moeten zoeken is het handig om te weten
Of is hetzelfde nummer wat marissen aangaf?

Of is hetzelfde nummer wat marissen aangaf?
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- Turbodesk
- 5th Gear member
Beste Rode T4,
Heb je dit op een brug gedaan of gewoon op de krik?
Normaal gesproken doe ik bijna alles zelf, maar vraag me af of dit gewoon op mijn oprit te doen is.
Heb je er nog speciaal gereedschap voor nodig?
Groeten, Turbodesk
Heb je dit op een brug gedaan of gewoon op de krik?
Normaal gesproken doe ik bijna alles zelf, maar vraag me af of dit gewoon op mijn oprit te doen is.
Heb je er nog speciaal gereedschap voor nodig?
Groeten, Turbodesk
- Volmar
- 3rd Gear member
Het enige speciale gereedschap zijn de veerspanners.....
Die heeft niet iedereen.
Ik zou de achterkant op bokjes zetten, zoals eerder vermeld.
Staat de auto ook stabiel.
Die heeft niet iedereen.
Ik zou de achterkant op bokjes zetten, zoals eerder vermeld.
Staat de auto ook stabiel.
It's only kinky the first time
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Rode T4
- 2nd Gear member
Je hebt echt veerspanner nodig. Niemand in de buurt die ze heeft? Ik heb ze van mijn buurman (rijdt klassieke volvo's) geleend. Ze zijn ook te huur bij een gereedschapverhuurbedrijf (borent en zo).
V40 T4 & V40 1.8 LPI
- Turbodesk
- 5th Gear member
Ik heb toch nog even een vraag voordat ik ze ook ga vervangen. Hebben jullie de auto moeten uitlijnen na het vervangen van de achterveren door verzwaarde exemplaren?
- Rob Bakker
- 5th Gear member
ik heb net gisteren bij de dealer bij mij in de buurt geinformeerd naar de veren en ik zou ongeveer € 149,- er voor kwijt zijn, plus ongeveer € 100,- voor de montage