Goedenmiddag,
Bij het wisselen van mijn zomerbanden viel mij afgelopen november op: dat ondanks dat Volvo's de naam hebben een eeuwigheid mee te kunnen gaan, er toch wel enige roestvorming zichtbaar wordt.
Met name plaatwerk achter remschijven en achteras.
Waarschijnlijk allemaal niet ernstig en met een kleine inspanningen te vervangen, toch vind ik het tegenvallen.
Hebben jullie ervaring hiermee of suggesties hoe dit aan te pakken. Graag zou ik mn Volvo (D3 Polestar, MJ15 met 70k km, nog een tijd gebruiken)
Roestvorming V70 MJ15
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28428
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Helaas is de nieuwe generatie Volvo's aanzienlijk minder goed tegen corrosie beschermd. Je kan in een vroeg stadium de roest verwijderen en het metaal beschermen met een goed antiroest product.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3646
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Roest hoort gewoon bij moderne Volvo's. Moet je je niet druk om maken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 15.11.2019 - 13:22
- Locatie: ENSCHEDE
De techniek is bij moderne Volvo al lang compleet op voordat de roest echt een probleem gaat vormen:)
Volvo V70 2.0 D4 181PK Nordic+ Momentum Executive Line '14 + Obbetuning + EGR
BMW R nineT Racer 2017
Volvo 855 2.5 10v '96
BMW 320i EDE '14
Volvo V70 2.4d 131PK '03
Volvo V70 2.4i 170PK LPG '00
Volvo 244 GL '86
Volvo 244 GL '85
Volvo 142 Europa '70
BMW R nineT Racer 2017
Volvo 855 2.5 10v '96
BMW 320i EDE '14
Volvo V70 2.4d 131PK '03
Volvo V70 2.4i 170PK LPG '00
Volvo 244 GL '86
Volvo 244 GL '85
Volvo 142 Europa '70
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Plaatwerk achter de remschijf is toch geen deel van de carrosserie. En de achteras ook niet. Lijkt me geen probleem want is gewoon te vervangen. Wat bekend is, is dat bij Zweedse import meer kans hebt op roest wat volgens mij veroorzaakt wordt door agressiever strooizout en een lange vorstperiode. Verder hoor je verhalen over de rand boven de voorruit veroorzaakt door steenslag.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Dat heeft Volvo wellicht ook gedacht.V70Bolhaarslaan schreef: ↑19.01.2021 - 15:20 De techniek is bij moderne Volvo al lang compleet op voordat de roest echt een probleem gaat vormen:)
De koets heeft ook roest, op de puntlassen, op de naden van de voetenbak achterin.
Ik houd het toch maar bij met de staalborstel, roestneutraliserende primer, lak en tectyl. Je weet nooit hoe lang die techniek meegaat (ondanks de 30k oliewissels van de vorige eigenaren) want ik rijd niet veel.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 19:33
- Locatie: Heerhugowaard
Jammer dat dit gerenommeerde merk Volvo aan kwaliteit heeft ingeboet qua bescherming tegen roest etc .De kwaliteit is door de overnames door Ford en Geely aardig onderuit gegaan. Jammer.
V40 1998 G3
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Qua Ford zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Geely heeft net een hoop geld in Volvo gepompt. Ik denk dat het wat vroeg is om te zeggen dat zij de kwaliteit onderuit hebben gehaald. Ik durf dat te betwijfelen. Ik zou Volvo ook liever in uitsluitend Noord-Europese handen zien, maar op eigen houtje ging het blijkbaar toch niet. Dus liever Geely dan het lot van Saab achterna
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault