Hallo,
Ik heb een 850 2ltr comfortl. 10v. Deze heeft een verbruik van ongeveer 1op 7 bij normaal weggedrag en voornamelijk snelwegkms. Ik vind het iets aan de hoge kant. Kan iemand mij vertellen wat normaal is voor dit type.
benzineverbruik 850 2.0 comfortline 10 klpr
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28.10.2006 - 19:52
- Locatie: brabant
Kan iemand mij vertellen waar het eventueel aan zou kunnen liggen.
Ik heb de auto nu ongeveer 4 maanden en heb de distibutie+ spanrol laten vervangen bij de dealer, ik heb het luchtfilter, olie+filter en de bougies zelf vervangen. Verder heeft er wel een of meerdere injectoren los gezeten maar dit is weer bij de dealer gerepareerd. Het verbruik is sindsdien niet veranderd.
Ik heb de auto nu ongeveer 4 maanden en heb de distibutie+ spanrol laten vervangen bij de dealer, ik heb het luchtfilter, olie+filter en de bougies zelf vervangen. Verder heeft er wel een of meerdere injectoren los gezeten maar dit is weer bij de dealer gerepareerd. Het verbruik is sindsdien niet veranderd.
- GEELEE 850
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 16.01.2006 - 00:24
- Locatie: zaanstad
Nou ik heb een 850 2,5 10v en die heb ik nu een jaar,met vakantie naar frankrijk heb ik gemiddeld 1op 12,5 gereden bij 120/130 kmpu.
en in de stad zal het wel minder zijn, maar 1op 7 vind ik wel erg veel.
maar wat de oorzaak is weet ik ook niet ,maar goed is het niet!!
mzzl jan.
en in de stad zal het wel minder zijn, maar 1op 7 vind ik wel erg veel.
maar wat de oorzaak is weet ik ook niet ,maar goed is het niet!!
mzzl jan.
it is nice to be important but it,s more important to be nice!
- Amieke850
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 21.09.2004 - 22:01
- Locatie: Zoetermeer
Mijn gedachtengang: de reden van dit te [dat is wel duidelijk] hoge verbruik moet toch ergens te vinden zijn?!
Duszz: na het checken van de bandenspanning e.d. zou ik de auto naar de garage brengen en vragen het hele benzinetraject grondig na te lopen, te beginnen bij de benzinetank, waar mogelijk [benzine- / lucht-] filters te laten vervangen en andere relevante onderdelen laten reinigen/ vervangen.
Als het verbruik hierna niet is verbeterd zou ik het de auto wijten aan zijn genen :? en hem de deur uit doen
...
Duszz: na het checken van de bandenspanning e.d. zou ik de auto naar de garage brengen en vragen het hele benzinetraject grondig na te lopen, te beginnen bij de benzinetank, waar mogelijk [benzine- / lucht-] filters te laten vervangen en andere relevante onderdelen laten reinigen/ vervangen.
Als het verbruik hierna niet is verbeterd zou ik het de auto wijten aan zijn genen :? en hem de deur uit doen
- Jeroentje
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
- Locatie: nieuwegein
zou het niet aan de lambda sensor kunnen liggen. Dat wil bij veel merken nogal es het verbuik omhoog jagen omdat ie verkeerde waardes meet.
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Een zware rechter voet??? probeer het nieuwe rijden anders eens dat kan wonderen doen.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl