Pagina 1 van 1

Kwaliteit

Geplaatst: 15.03.2021 - 22:41
door pbor
Het jaar goed begonnen, beurtje (olie, filters) en een enigszins lekkende keerring bij de linker aandrijfas, en vandaag het bovenste veerpootrubber linksvoor. Van de gelegenheid gebruikgemaakt om de onderkant eens goed te bekijken terwijl de V70 op de brug stond. 15 jaar oud en géén roest, nergens (vooruit, het achterste deel vd uitlaat dan, daar is een keer een “nieuw” ophangbeugeltje aan gelast). Gelukkig ziet de rest van de auto er ook nog prima uit, en doet ie als het meezit 1400 km op ‘n tank diesel (daar staat dan wel een stevige wegenbelasting tegenover helaas), verbruikt daarbij geen olie, en rijdt gewoon heerlijk. Geen enkele behoefte dus aan iets anders, integendeel. En met nu bijna 3 ton op teller moet ie technisch nog wel even meekunnen.
In de afgelopen 2.5 jaar 114k km erbij gereden, en ca. €3k aan onderhoud uitgegeven. Hoop dat ik vwb toekomstige kosten, hierop kan extrapoleren.

Kwaliteit

Geplaatst: 16.03.2021 - 10:36
door Hans oet Twent
Mooi bericht toch?

Kwaliteit

Geplaatst: 16.03.2021 - 12:55
door pbor
Wat mij betreft wel. Geen "state of the art" rijhulpsystemen, maar daar zit ik ook niet echt op te wachten, zelfs niet in de auto :-). Navigatie middels Waze op de Iphone, telefonie en muziek naar wens dmv een Grom en diezelfde Iphone over de prima audio. Wat ik af en toe een beetje mis is een schuifdak, moet altijd wat te wensen overblijven.
Enige wat roet in het eten kan gooien zijn burgemeesters die overboard gaan met eisen mbt milieuzones. Fingers crossed.

Kwaliteit

Geplaatst: 21.11.2022 - 16:42
door pbor
De kwaliteit is zo goed dat de penoze inmiddels ook liever een Volvo pakt dan een Audi :'( .

Kwaliteit

Geplaatst: 23.11.2022 - 12:33
door pbor
Dit mag dus ook niet kennelijk :-)

Kwaliteit

Geplaatst: 23.11.2022 - 21:42
door JeroenSpock
Haha mooi. Volgende keer met een druppellader proberen, ook ouderwetse accu's verdienen goed onderhoud :D

Kwaliteit

Geplaatst: 23.11.2022 - 21:44
door Fredhead
Ik heb 2 accu's in de auto, telt dat ook als hybride? :lol:

Kwaliteit

Geplaatst: 24.11.2022 - 20:26
door Jelmer de Jong
Uit die palen komt 230VAC, dus met de juiste stekker ben je daadwerkelijk aan het laden.

Kwaliteit

Geplaatst: 25.02.2023 - 21:16
door pbor
pbor schreef: 15.03.2021 - 22:41 Het jaar goed begonnen, beurtje (olie, filters) en een enigszins lekkende keerring bij de linker aandrijfas, en vandaag het bovenste veerpootrubber linksvoor. Van de gelegenheid gebruikgemaakt om de onderkant eens goed te bekijken terwijl de V70 op de brug stond. 15 jaar oud en géén roest, nergens (vooruit, het achterste deel vd uitlaat dan, daar is een keer een “nieuw” ophangbeugeltje aan gelast). Gelukkig ziet de rest van de auto er ook nog prima uit, en doet ie als het meezit 1400 km op ‘n tank diesel (daar staat dan wel een stevige wegenbelasting tegenover helaas), verbruikt daarbij geen olie, en rijdt gewoon heerlijk. Geen enkele behoefte dus aan iets anders, integendeel. En met nu bijna 3 ton op teller moet ie technisch nog wel even meekunnen.
In de afgelopen 2.5 jaar 114k km erbij gereden, en ca. €3k aan onderhoud uitgegeven. Hoop dat ik vwb toekomstige kosten, hierop kan extrapoleren.
Inmiddels weer 2 jaar verder, en nog altijd geen malheur (vrijwel, enkel de aircocompressor afgelopen zomer als buitengewone kostenpost). In die 2 jaar ca. 80k km afgelegd, elke 25k km een oliebeurt, bandjes die ca. 80k km meegaan, en that’s it. Kijk af en toe naar mooie XC70’s, maar mijn garagehouder (oud hoofdmonteur bij Volvo) raadt het mij af, significant duurder in onderhoud, issues met trillingen, en in NL feitelijk overkill. We gaan voorlopig dus door met deze. Geen straf, want het rijdt nog altijd goed, en de stoelen zitten nog altijd geweldig.

Kwaliteit

Geplaatst: 26.02.2023 - 13:39
door DB200
Een XC70 vreet idd brood.

Kwaliteit

Geplaatst: 26.02.2023 - 14:06
door Frits V70
DB200 schreef: 26.02.2023 - 13:39 Een XC70 vreet idd brood.
Laat die van mij nou eigenlijk weinig trek hebben :)

Kwaliteit

Geplaatst: 09.10.2023 - 16:28
door pbor
pbor schreef: 25.02.2023 - 21:16
pbor schreef: 15.03.2021 - 22:41 Het jaar goed begonnen, beurtje (olie, filters) en een enigszins lekkende keerring bij de linker aandrijfas, en vandaag het bovenste veerpootrubber linksvoor. Van de gelegenheid gebruikgemaakt om de onderkant eens goed te bekijken terwijl de V70 op de brug stond. 15 jaar oud en géén roest, nergens (vooruit, het achterste deel vd uitlaat dan, daar is een keer een “nieuw” ophangbeugeltje aan gelast). Gelukkig ziet de rest van de auto er ook nog prima uit, en doet ie als het meezit 1400 km op ‘n tank diesel (daar staat dan wel een stevige wegenbelasting tegenover helaas), verbruikt daarbij geen olie, en rijdt gewoon heerlijk. Geen enkele behoefte dus aan iets anders, integendeel. En met nu bijna 3 ton op teller moet ie technisch nog wel even meekunnen.
In de afgelopen 2.5 jaar 114k km erbij gereden, en ca. €3k aan onderhoud uitgegeven. Hoop dat ik vwb toekomstige kosten, hierop kan extrapoleren.
Inmiddels weer 2 jaar verder, en nog altijd geen malheur (vrijwel, enkel de aircocompressor afgelopen zomer als buitengewone kostenpost). In die 2 jaar ca. 80k km afgelegd, elke 25k km een oliebeurt, bandjes die ca. 80k km meegaan, en that’s it. Kijk af en toe naar mooie XC70’s, maar mijn garagehouder (oud hoofdmonteur bij Volvo) raadt het mij af, significant duurder in onderhoud, issues met trillingen, en in NL feitelijk overkill. We gaan voorlopig dus door met deze. Geen straf, want het rijdt nog altijd goed, en de stoelen zitten nog altijd geweldig.
Inmiddels 401k km op de teller. Afgelopen jaar wel aan de beurt geweest met een motor die uiteindelijk continu in noodloop liep, en dat is niet fijn. Lastig te vinden wat er aan de hand was, bleek uiteindelijk de egr te zijn, maar toen waren al wel de wervelkleppen vernieuwd incl 2 verstuivers (want die sneuvelden bij demontage), de turbodruksensor, en de LMM. Daarna de thermostaat die de geest gaf, dus al met al een forse rekening. Nu weer prima voor elkaar, loopt rustig bijna 1 op 20 (2 x daags kleine 50 km A15 @ gemiddeld 75 km/h). Achterbanden nu al 96k km en nog niet af, voor 50k km en nog 40%. Binnenkort de winterbandjes erop, en dan in het voorjaar 2x nieuwe Hankook's.
Eind vd maand APK en oliebeurtje. Wel eerst ff het roetfilter afmelden, anders komt dat niet goed, wordt de wegenbelasting nog wat hoger maar alee, afschrijving is er nauwelijks meer. Blijft leuk zo.