Lampje Benzinemeter + slot op achterklep

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Sheriff
Starter

Een bijzonder goedenmiddag allen,

Ik heb sinds gisteren een Volvo 440 1,8 uit '92 en ben er erg tevreden over.
Er zijn enkel 2 dingen waar ik een vraag over heb...

Ik heb hem volgetankt... en de wijzer gaat netjes naar de 'vol' aanduiding. maar het benzinepompje blijft branden. Heeft dit een betekenis?

en iets heel simpels waar ik waarschijnlijk het antwoord al wel op weet, maar toch ff bevestigd wil zien;

Als ik mijn Centrale deurvergrendeling dicht doe, gaat 'ie van mijn kofferbak open. :?

Geel zit netjes op geel, en groen op groen, qua bedrading. zou dit door simpel weg de bedrading om te draaien opgelost zijn, of moet ik het ergens anders zoeken?

Verders rijdt deze bolide subliem, splinternieuwe uitlaat er onder, gekeurd tot april 2007, heel net motorblok, klinkt ook erg robuust en powerfull.
interieur ziet er verzorgd uit. en dan voor maar 300,- euries!
Al zou tie het nog maar volhouden tot de volgende keur, rijd ik nog goedkoop ;)

Maar ik ben wel van plan om deze auto langer te rijden...

Graag hoor ik tips van jullie omtrent bovenstaande probleem(pjes)...

groetsels, Berry
Rob
2nd Gear member

Het is idd zo dat je simpelweg de bedrading om kunt ruilen. Wel is het zo dat er ergens in het systeem de bedrading al een keer geruild moet zijn. Maar ja, als het maar werkt...
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Sheriff
Starter

inderdaad, dat zou wel de meest logische beredenering zijn...
Heb ondertussen de draadjes *knip*.. kroonsteentje er tussen....
en it works like a charm...

benzinelampje brand overigens nog steeds....
roever
4th Gear member

Dat benzine lampje zal waarschijnlijk een probleem van je benzinemeter in het dashboard zijn. Ze worden namelijk beide door de vlotter aangestuurd, en als de meter zelf wel goed werkt is dat de meest logische verdachte. Wellicht zit er in de print van de meter een kortsluiting of iets dergelijks.

Je zou kunnen overwegen om een "nieuwe" meter te halen op de sloop (je kunt de benzine / temp meter loshalen van de klokkenunit, blijf je kmstand tenminste origineel en ben je goedkoper uit), kost je ongeveer 15-20 euro. Als je het verder niet zo spannend vindt kun je natuurlijk ook gewoon het lampje eruit trekken, ben je voor minder geld klaar.

Als je een "nieuwe" meter haalt moet je wel even de messingringetjes die achter op de meter zitten schoonmaken, dan werkt t tenminste goed (als die vervuild zijn wil de meter wel eens slecht werken of niet helemaal naar maximaal lopen als je tank vol is).
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Sheriff
Starter

...
Ik denk dat ik dat lampje dan maar lekker laat zitten :)

Ik dacht dat er misschien een dubbele betekenis achter dat lampje zou zitten. Maar als dat niet het gegal is, dan stoort het mij verders niet ;)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”