graag had ik eens geweten om de hoeveel km's er onderhouds beurten moetten gebeuren en wat er dan nagekeken moet worden en wat vervangen
vandaag op onderhoud geweest (20.000 km) en 275 € :-x
volgende keer zouden we het graag zelf doen
van die bespaarde kosten kan je wel wat andere volvo spulletjes kopen
onderhouds beurten
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Lees het onderhoudsboekje er eens op na.pieter007 schreef:graag had ik eens geweten om de hoeveel km's er onderhouds beurten moetten gebeuren en wat er dan nagekeken moet worden en wat vervangen
vandaag op onderhoud geweest (20.000 km) en 275 € :-x
volgende keer zouden we het graag zelf doen
van die bespaarde kosten kan je wel wat andere volvo spulletjes kopen
- Marcel
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
- Locatie: Gelderland
Als je €275,= al veel geld vindt voor een onderhoudsbeurt, bedenk je dan nog eens of de keuze voor een S80 wel de juiste is.pieter007 schreef:graag had ik eens geweten om de hoeveel km's er onderhouds beurten moetten gebeuren en wat er dan nagekeken moet worden en wat vervangen
vandaag op onderhoud geweest (20.000 km) en 275 € :-x
volgende keer zouden we het graag zelf doen
van die bespaarde kosten kan je wel wat andere volvo spulletjes kopen
Mij mij zijn alle beurten duurder uitgevallen en zou blij zijn met zo'n goedkope beurt.
Verder stuurt de dealer ieder jaar een briefje met de verschillende beurten en de kosten daarvan. Wanneer je tussentijds zelf onderhoud doet doen zij het over. Ze zijn tenslotte ook verantwoordelijk voor de gezondheid van je auto.
Anders eens een goede universele onderhoudsgarage benaderen, of bij kwik fit uit laten voeren. In een ander topic zijn erg veel positieve reacties hierop.
Gr. Marcel
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Wil (kun) je dan ueberhaupt wel autorijden?Marcel schreef:Als je €275,= al veel geld vindt voor een onderhoudsbeurt, bedenk je dan nog eens of de keuze voor een S80 wel de juiste is.pieter007 schreef: vandaag op onderhoud geweest (20.000 km) en 275 € :-x
volgende keer zouden we het graag zelf doen
van die bespaarde kosten kan je wel wat andere volvo spulletjes kopen
- v40fan
- 6th Gear member
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 20.07.2006 - 09:19
- Locatie: 't onovertroffen Brabantse land
Met alle respect hoor, maar welke 17-jarige kan zich een auto veroorloven? Trouwens, mag je in België met 17 jaar al autorijden?
En dan, gaat het nou om één van de 20.000 km-beurten (groot of klein) voor de 2006-S80 van Pa (dáár is toch zeker wel een onderhoudsboekje bij waarin je kunt zien welke werkzaamheden gedaan moeten worden?) òf gaat het om het onderhoud aan één van de de '67 of '68 Amazons?
Als je zulke, bijna dertig jaar oude, auto's nog bij een dealer wilt laten onderhouden loop je er sowieso op leeg. Je zult met zulke auto's waarschijnlijk ook maar weinig kilometers rijden.
Ik betaalde voor een (grote) 180.000 km-beurt aan een eenvoudige V40 diesel ruim 700 euro aan een Volvo-dealer. Daar is het vervangen van remschijven/blokken (en het behoud van Volvo-assistance!) wel bij inbegrepen. Denk eens over het kopen van een goede fiets!
En dan, gaat het nou om één van de 20.000 km-beurten (groot of klein) voor de 2006-S80 van Pa (dáár is toch zeker wel een onderhoudsboekje bij waarin je kunt zien welke werkzaamheden gedaan moeten worden?) òf gaat het om het onderhoud aan één van de de '67 of '68 Amazons?
Als je zulke, bijna dertig jaar oude, auto's nog bij een dealer wilt laten onderhouden loop je er sowieso op leeg. Je zult met zulke auto's waarschijnlijk ook maar weinig kilometers rijden.
Ik betaalde voor een (grote) 180.000 km-beurt aan een eenvoudige V40 diesel ruim 700 euro aan een Volvo-dealer. Daar is het vervangen van remschijven/blokken (en het behoud van Volvo-assistance!) wel bij inbegrepen. Denk eens over het kopen van een goede fiets!
met vriendelijke groet tekent, V40fan
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
- pieter007
- 5th Gear member
- Berichten: 1307
- Lid geworden op: 23.12.2005 - 14:32
- Locatie: Putte , bij mechelen
- Contacteer:
het gaat hier om de s80 (anders staat het ook niet in de het S80 topic)
en Ja in belgië mag je al rijden vanaf 17 jaar wel met een belgeider en dan kan je op je 18 jaar een examen gaan doen en zo je vast rijbewijs gaan halen
een onderhoud zoals dit kan je Zéér eenvoudig zelf uitvoeren ,
Olie , oliefilter en interieur filter
Dit kan je héél makkelijk zelf
ik zal eens kijken in het onderhouds boekje
en Ja in belgië mag je al rijden vanaf 17 jaar wel met een belgeider en dan kan je op je 18 jaar een examen gaan doen en zo je vast rijbewijs gaan halen
een onderhoud zoals dit kan je Zéér eenvoudig zelf uitvoeren ,
Olie , oliefilter en interieur filter
Dit kan je héél makkelijk zelf
ik zal eens kijken in het onderhouds boekje
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Vind je dat zelf rommelen wel verstandig in de garantieperiode? je hebt het over een S80 van 2006, zelf iets verkloten betekend heel simpel ook zelf iets betalen.pieter007 schreef:het gaat hier om de s80 (anders staat het ook niet in de het S80 topic)en Ja in belgië mag je al rijden vanaf 17 jaar wel met een belgeider en dan kan je op je 18 jaar een examen gaan doen en zo je vast rijbewijs gaan halen
een onderhoud zoals dit kan je Zéér eenvoudig zelf uitvoeren ,
Olie , oliefilter en interieur filter
Dit kan je héél makkelijk zelf
ik zal eens kijken in het onderhouds boekje
In Nederland vervalt je recht op Volvo touringservice als je niet 1x per 12 maanden onderhoud bij de dealer laat uitvoeren
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
dat valt reuze mee; een grote beurt aan mijn Amazon kost rond de 110 euro; niet bij een officiële volvo dealer, maar wel bij een prima specialist in klassieke Volvo's; uiteraard ligt de onderhoudsfrekwentie hoger; daartegenover staat dat het relatief simpele handelingen zijn die je ook makkelijk zelf kan doenv40fan schreef:òf gaat het om het onderhoud aan één van de de '67 of '68 Amazons?
Als je zulke, bijna dertig jaar oude, auto's nog bij een dealer wilt laten onderhouden loop je er sowieso op leeg.
Aha, dus als je nieuwe S80 rijdt is dat een geldige reden om je hoop geld voor een onderhoudsbeurt uit je zak te laten kloppen.Marcel schreef: Als je €275,= al veel geld vindt voor een onderhoudsbeurt, bedenk je dan nog eens of de keuze voor een S80 wel de juiste is.
Tja, zo had ik het nog niet bekeken.

- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Bij een dealeronderhoudsbeurt worden een heleboel dingetjes gedaan die je ook zelf had kunnen doen.
Maar er wordt met vakmanschap óók gekeken naar een groot aantal zaken, waar je als leek (en zelfs als redelijke doe-het-zelver) geen verstand van hebt. Daardoor kom je minder gauw voor verrassingen te staan tussen de beurten door. Zeker bij een gecompliceerde auto als een S80.
Bij mijn oldtimer-Benz bv. kan ik het reguliere onderhoud zelf nog wel aan, omdat alles simpel is. Aan een S80 begin ik toch maar niet...
Maar er wordt met vakmanschap óók gekeken naar een groot aantal zaken, waar je als leek (en zelfs als redelijke doe-het-zelver) geen verstand van hebt. Daardoor kom je minder gauw voor verrassingen te staan tussen de beurten door. Zeker bij een gecompliceerde auto als een S80.
Bij mijn oldtimer-Benz bv. kan ik het reguliere onderhoud zelf nog wel aan, omdat alles simpel is. Aan een S80 begin ik toch maar niet...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat is nu klinklare lulkoek (en het erge is dat je dat zelf ook weet) die € 275,- voor een 20.000 beurt omvat naast materiaalkosten ook salariskosten voor een (1ste) monteur die er ook even wat tijd in steekt, of doe jij het soms gratis?AlexV70 schreef:Aha, dus als je nieuwe S80 rijdt is dat een geldige reden om je hoop geld voor een onderhoudsbeurt uit je zak te laten kloppen.Marcel schreef: Als je €275,= al veel geld vindt voor een onderhoudsbeurt, bedenk je dan nog eens of de keuze voor een S80 wel de juiste is.![]()
Tja, zo had ik het nog niet bekeken.
Opzich is het qua techniek niet zoveel anders als "vroeger".Battlecruiser S80 schreef:Bij mijn oldtimer-Benz bv. kan ik het reguliere onderhoud zelf nog wel aan, omdat alles simpel is. Aan een S80 begin ik toch maar niet...
Alleen de computer is iets "nieuws" en die wil alleen maar updates.
Dus als jij het kan aan jouw oude mercedes met (bijvoorbeeld) een handboek.
Kan je het ook aan een S80. Techniek blijft techniek.
Het is nog steeds een OTTO motor.

- v40fan
- 6th Gear member
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 20.07.2006 - 09:19
- Locatie: 't onovertroffen Brabantse land
De motor, in zijn meest elementaire vorm, bestaat natuurlijk nog steeeds maar de besturingselectronica van motor en versnellingsbak en ook de electronica in de rest van het voertuig maken dat leken aan moderne auto's grote schade kunnen toebrengen. Simpele dingen als remblokken, lampjes of niet reparabrele onderdelen vervangen geven ook maar relatief weinig besparingsmogelijkheden. Maar gewoon even 12 volt op de verkeerde plek kan je daarentegen een fortuin kosten..... Weet waar je aan begint voordat je leegloopt op onkundige zelfwerkzaamheid
met vriendelijke groet tekent, V40fan
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
- Marcel
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
- Locatie: Gelderland
Als iemand het nu leuk vind om aan zijn auto te sleutelen? En dat dat dan toevallig een S80 '06 is? Het besparingspunt zie ik ook niet, maar ieder zijn heug toch? En als er dan een keer sluiting gemaakt wordt, per ongeluk, dan geeft dat toch niet. Hobby's kosten nu eenmaal geld.
Waar ik eerder in deze topic over viel was dat er wel centjes zijn om een mooie auto te kopen, maar vervolgens moet er op het onderhoud bespaard worden. Dit had ik verkeerd gezien, had het vanuit hobbyoogpunt moeten bekijken.
Waar ik eerder in deze topic over viel was dat er wel centjes zijn om een mooie auto te kopen, maar vervolgens moet er op het onderhoud bespaard worden. Dit had ik verkeerd gezien, had het vanuit hobbyoogpunt moeten bekijken.
Gr. Marcel
- v40fan
- 6th Gear member
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 20.07.2006 - 09:19
- Locatie: 't onovertroffen Brabantse land
Vanwaar zo ineens dit boetekleed Marcel?
Ik mag ook erg graag knutselen maar de bevrediging bestaat toch uit het feit dat je iets tegen lagere kosten hebt kunnen repareren (of duurzaam aan de gang hebt kunnen houden)? :?
Er lijkt mij weinig lol aan om te knutselen of te sleutelen en vervolgens tot de conclusie te komen dat je de hele zaak door onkunde naar de "gossiemijne" hebt geholpen... Dat lijkt me dodelijk voor je zelfvertrouwen :oops: en van die beoogde lagere kosten komt dan ook weinig meer terecht, en daar ontleen ik dan weinig plezier meer.
Iets wat je voor veel geld hebt gekocht vervolgens "kapot sleutelen" geeft toch geen plezier? Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de topicstarter dat heeft beoogd.
Of moet ik om de aansluiting met de topic te behouden gaan "hobbyen om te hobbyen"? :roll:
Vooruit, hang dat boetekleed maar weer vlug in de kast!
groeten, Jack
Ik mag ook erg graag knutselen maar de bevrediging bestaat toch uit het feit dat je iets tegen lagere kosten hebt kunnen repareren (of duurzaam aan de gang hebt kunnen houden)? :?
Er lijkt mij weinig lol aan om te knutselen of te sleutelen en vervolgens tot de conclusie te komen dat je de hele zaak door onkunde naar de "gossiemijne" hebt geholpen... Dat lijkt me dodelijk voor je zelfvertrouwen :oops: en van die beoogde lagere kosten komt dan ook weinig meer terecht, en daar ontleen ik dan weinig plezier meer.
Iets wat je voor veel geld hebt gekocht vervolgens "kapot sleutelen" geeft toch geen plezier? Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de topicstarter dat heeft beoogd.
Of moet ik om de aansluiting met de topic te behouden gaan "hobbyen om te hobbyen"? :roll:
Vooruit, hang dat boetekleed maar weer vlug in de kast!
groeten, Jack
met vriendelijke groet tekent, V40fan
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Ik heb het e.e.a. eens even aangezien maar kan het toch niet laten hierop nu kort te reageren.
Volgens mij lacht dat Belgische jochie zich een rotje om al die serieuze reacties....... :notworthy:
Volgens mij lacht dat Belgische jochie zich een rotje om al die serieuze reacties....... :notworthy:
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Marcel
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
- Locatie: Gelderland
Het is meer dat het me volledig ontgaat waar dit topic over gaat. Om zelf te sleutelen, hobby, pak je één van de twee aanwezige amazone's en niet een nagelnieuwe S80. En besparen door bij dezelfde auto het onderhoud deels zelf te gaan doen al helemaal niet. Er wordt geschetst dat er op een rekening van €225,= een besparing te halen moet zijn. Dat kan dan toch niet om die paar euro's gaan??????v40fan schreef:Vanwaar zo ineens dit boetekleed Marcel?
Ik mag ook erg graag knutselen maar de bevrediging bestaat toch uit het feit dat je iets tegen lagere kosten hebt kunnen repareren (of duurzaam aan de gang hebt kunnen houden)? :?
Er lijkt mij weinig lol aan om te knutselen of te sleutelen en vervolgens tot de conclusie te komen dat je de hele zaak door onkunde naar de "gossiemijne" hebt geholpen... Dat lijkt me dodelijk voor je zelfvertrouwen :oops: en van die beoogde lagere kosten komt dan ook weinig meer terecht, en daar ontleen ik dan weinig plezier meer.
Iets wat je voor veel geld hebt gekocht vervolgens "kapot sleutelen" geeft toch geen plezier? Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de topicstarter dat heeft beoogd.
Of moet ik om de aansluiting met de topic te behouden gaan "hobbyen om te hobbyen"? :roll:
Vooruit, hang dat boetekleed maar weer vlug in de kast!
groeten, Jack
Gr. Marcel
- v40fan
- 6th Gear member
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 20.07.2006 - 09:19
- Locatie: 't onovertroffen Brabantse land
Marcel,
Je hebt gelijk, het wordt tijd dat de starter zijn motivatie verduidelijkt, want hier is geen touw meer vast te knopen. Ik heb naast m'n Volvo een autootje met (behalve de electronische brandstofinspuiting) oude techniek. Gewoon techniek die je zonder up-to-date 1e monteursopleiding kunt zìen. Dat is leuk om mee te rijden en het is leuk om aan te werken en het is zèlfs leuk om aan te poetsen. Dàt vind ik hobby, zo'n nieuw ding is een gebruiksvoorwerp die moet je in bedrijfszekere conditie (laten) houden. Laten we er verder maar over ophouden.
Groet, Jack
Je hebt gelijk, het wordt tijd dat de starter zijn motivatie verduidelijkt, want hier is geen touw meer vast te knopen. Ik heb naast m'n Volvo een autootje met (behalve de electronische brandstofinspuiting) oude techniek. Gewoon techniek die je zonder up-to-date 1e monteursopleiding kunt zìen. Dat is leuk om mee te rijden en het is leuk om aan te werken en het is zèlfs leuk om aan te poetsen. Dàt vind ik hobby, zo'n nieuw ding is een gebruiksvoorwerp die moet je in bedrijfszekere conditie (laten) houden. Laten we er verder maar over ophouden.
Groet, Jack
met vriendelijke groet tekent, V40fan
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!