Motorisch Opknappen Volvo 940GL
Geplaatst: 01.11.2006 - 17:39
Zo, het gaat om het volgende. Op het moment rij ik in een 940GL uit ' 94, origineel van m'n ouders, nu van mij. Ik vermoed dat de garage waar hij al jaren is heen gegaan niet altijd even goed voor de auto heeft gezorgd, maar eerlijk gezegd heb ik vrij weinig verstand van auto's.
Nog even wat extra informatie.
De auto is voor de internationale markt gemaakt, het lijkt dan om kleine verschillen te gaan, een aantal riemen lopen anders bijvoorbeeld, ik ga ervan uit dat hij wel wat meer op de Amerikaanse modellen zal lijken.
Het blok is volgens een tabel die ik vond een B230F, verder zit er een lpg systeem in. Het betreft daarbij een VLC rovo 101, ik heb daar verder geen informatie over kunnen vinden. Ik weet dat de auto zeer slecht stationair loopt (hij trilt ontzettend, als de ventilator van de koeling aangaat slaat de motor bijna af), hij zit daarbij rond de 650 toeren. Verder heb ik het idee dat hij nogal wat vermogen mist. Met vijf man erin haalt hij op een beetje heuvel (denk Limburg) de 100 niet in z'n vijf, en maar net in z'n 4).Hij wil ook wel eens afslaan als ik de koppeling intrap. Soms schakelt de auto niet over van benzine op LPG. Er staat 248.878KM op de teller. Qua vermogen en stationair lopen maakt het geen verschil of ik op LPG rijdt of benzine. Verder wijkt hij af naar rechts, de wielen zijn net uitgelijnd, dus dat zal het niet zijn, ik heb wel banden van verschillende leeftijden erop. Ik heb hier wel eens over een fuseekogel gelezen die daar dan mee te maken had, kan dat het zijn, of eerder de banden?
De vraag is eigenlijk, waar moet ik beginnen? Ik zou niet weten waar dit allemaal aan kan liggen, of hoe ik er achter kan komen? Alle hulp wat dit betreft is welkom. Verder een aantal sites met gewoon wat algemenen informatie over volvo motoren, motoren algemeen, en lpg systemen zou erg fijn zijn.
Ik hoop dat jullie me wat verder op weg kunnen helpen,
Eduard
Nog even wat extra informatie.
De auto is voor de internationale markt gemaakt, het lijkt dan om kleine verschillen te gaan, een aantal riemen lopen anders bijvoorbeeld, ik ga ervan uit dat hij wel wat meer op de Amerikaanse modellen zal lijken.
Het blok is volgens een tabel die ik vond een B230F, verder zit er een lpg systeem in. Het betreft daarbij een VLC rovo 101, ik heb daar verder geen informatie over kunnen vinden. Ik weet dat de auto zeer slecht stationair loopt (hij trilt ontzettend, als de ventilator van de koeling aangaat slaat de motor bijna af), hij zit daarbij rond de 650 toeren. Verder heb ik het idee dat hij nogal wat vermogen mist. Met vijf man erin haalt hij op een beetje heuvel (denk Limburg) de 100 niet in z'n vijf, en maar net in z'n 4).Hij wil ook wel eens afslaan als ik de koppeling intrap. Soms schakelt de auto niet over van benzine op LPG. Er staat 248.878KM op de teller. Qua vermogen en stationair lopen maakt het geen verschil of ik op LPG rijdt of benzine. Verder wijkt hij af naar rechts, de wielen zijn net uitgelijnd, dus dat zal het niet zijn, ik heb wel banden van verschillende leeftijden erop. Ik heb hier wel eens over een fuseekogel gelezen die daar dan mee te maken had, kan dat het zijn, of eerder de banden?
De vraag is eigenlijk, waar moet ik beginnen? Ik zou niet weten waar dit allemaal aan kan liggen, of hoe ik er achter kan komen? Alle hulp wat dit betreft is welkom. Verder een aantal sites met gewoon wat algemenen informatie over volvo motoren, motoren algemeen, en lpg systemen zou erg fijn zijn.
Ik hoop dat jullie me wat verder op weg kunnen helpen,
Eduard