Even voorstellen; ik woon in Heemstede/Haarlem en heb een S40 2.4i met sunroof uit 2005. Fijne motor, fijne auto.
Nu 15 jaar gereden met 190K op de teller. Eerst 7 jaar als lease auto en daarna prima onderhouden en structureel alleen een achterwiellager en een draagarm laten vervangen. Zelf de carrosserie doorvoerrubbers/afvoerslangen sunroof vervangen; was een leuke klus om steeds die lekkages te voorkomen. En zelf een afneembare trekhaak gemonteerd.
Na 190K op de teller, en na 15 jaar, ben ik sterk toe aan de distributieriem en waterpomp. Die laat ik binnenkort, samen met het verversen van de olie/remvloeistof, door de volvo dealer Haarlem uitvoeren. Ikzelf vervang het interieur en motor filter en de bougies. Moet allemaal prima kunnen.
Ik heb wel enkele mooie uitdagingen staan; al jaren een nokken positie sensor melding, sinds kort een fuel pressure melding en sinds ik de bekleding van mijn bestuurdersstoel heb laten repareren, een SRS airbag melding. Nu blijven de achteruitrij sensoren ook piepen. Best irritant. Vermoedelijk heeft mijn installatie van een mr 12 volt module met bluetooth hier wat mee te maken... Ik heb in ieder geval een nieuwe accu en het zelf vervangen van de nokkenas sensor in de planning. En resetten van die SRS melding. Hopelijk budget vriendelijker dan via de dealer.
Kennisdeling op het forum; over lekkages van het sunroof weet ik van alles, idem demontabele trekhaak en over foutmeldingen nokkenas ondertussen eea en ik ga reageren als dat kan helpen. En hopelijk ook zinnig

Voor mijn eigen vragen plug ik graag in bij de forumberichten.
Groet,
Max