Graag jullie ervaringen.
Groetjes, Evert
Ik geloof niet dat een my 2005 al startstop heeft en ook geen BMS. Dit is pas in de V70NN leverbaar geworden. Daar dus geen zorgen over.
Dus je hoeft niet de accu los te koppelen?Fulaks schreef: ↑19.08.2021 - 16:12 Ik heb een druppellader van CNET, de CT5 start-stop. Zweedse kwaliteit. Wordt geleverd met een koppelstukje dat je aan je batterijpolen kan laten hangen, zodat het inpluggen van de later kinderspel is. Nadeel is wel dat je motorkap dan even open moet. Werkt perfect en houdt je accu in topconditie. Ik gebruik het in perioden dat ik weinig rijdt (Corona, thuiswerk, ...). Je hebt een visuele controle wat de lader aan het doen is : check, charge en care.
Nee, dat hoeft niet, het koppelstukje laat je ook gewoon zitten, prima systeem.AutonmY schreef: ↑26.08.2021 - 10:20Dus je hoeft niet de accu los te koppelen?Fulaks schreef: ↑19.08.2021 - 16:12 Ik heb een druppellader van CNET, de CT5 start-stop. Zweedse kwaliteit. Wordt geleverd met een koppelstukje dat je aan je batterijpolen kan laten hangen, zodat het inpluggen van de later kinderspel is. Nadeel is wel dat je motorkap dan even open moet. Werkt perfect en houdt je accu in topconditie. Ik gebruik het in perioden dat ik weinig rijdt (Corona, thuiswerk, ...). Je hebt een visuele controle wat de lader aan het doen is : check, charge en care.
Dit lijkt mij ideaal!
Prima, ga ik zo uitvoeren.Fulaks schreef: ↑26.08.2021 - 11:07Nee, dat hoeft niet, het koppelstukje laat je ook gewoon zitten, prima systeem.AutonmY schreef: ↑26.08.2021 - 10:20Dus je hoeft niet de accu los te koppelen?Fulaks schreef: ↑19.08.2021 - 16:12 Ik heb een druppellader van CNET, de CT5 start-stop. Zweedse kwaliteit. Wordt geleverd met een koppelstukje dat je aan je batterijpolen kan laten hangen, zodat het inpluggen van de later kinderspel is. Nadeel is wel dat je motorkap dan even open moet. Werkt perfect en houdt je accu in topconditie. Ik gebruik het in perioden dat ik weinig rijdt (Corona, thuiswerk, ...). Je hebt een visuele controle wat de lader aan het doen is : check, charge en care.
Dit lijkt mij ideaal!
Tja, dat zal enkel de tijd leren.
Heb ook altijd de Ctek lader zo met de klemmen rechtstreeks achterin op de aangesloten accu, gebeurd niets mee hoor.