Problemen met 940 GL uit 1992; 255000 km zonder problemen, maar nu...ontstekingsproblemen??, nwe. ontsteking, nwe. kabels, compressie = ok, bobine =ok, maar toch 'rijdt' hij maar op twee pitten. Zou de startonderbreker een rol kunnen spelen??
ANWB en Profile Tyre Centre kunnen mij niet helpen! Wie dan wel???
groet, Graddus
940 GL
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
een volvodealer/specialist wellicht?
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
zijn de bougies wel goed? Of gekker, de kleppen?? Als ie geen lucht heeft loopt ie ook op twee pitten... Maar het startonderbreker verhaal klinkt ook logisch...
Laat de motor lopen en trek een bougiekabel los. Zet m er weer op en dan de volgende. Als de motor gelijk blijft lopen is dat stukje ontsteking weg, als ie rotter gaat lopen doet die cilinder lekker verbranden.
Laat de motor lopen en trek een bougiekabel los. Zet m er weer op en dan de volgende. Als de motor gelijk blijft lopen is dat stukje ontsteking weg, als ie rotter gaat lopen doet die cilinder lekker verbranden.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Startonderbreker zal het niet zijn, die schakelt de gehele onsteking uit. In een auto met 2 pitten kun je wel wegrijden, dus zou de startonderbreker geen goed systeem zijn.
Heb je de verdeelkap en rotor ook vervanger? (een 30 euro bij de automaterialen handel, let wel op de volgorde van de kabels! Zitten deze ook goed?), en hoelang heb je de bougies al erin zitten?
Gr
Heb je de verdeelkap en rotor ook vervanger? (een 30 euro bij de automaterialen handel, let wel op de volgorde van de kabels! Zitten deze ook goed?), en hoelang heb je de bougies al erin zitten?
Gr

Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km