Pagina 1 van 1
940 GL
Geplaatst: 07.03.2005 - 16:54
door Graddus
Problemen met 940 GL uit 1992; 255000 km zonder problemen, maar nu...ontstekingsproblemen??, nwe. ontsteking, nwe. kabels, compressie = ok, bobine =ok, maar toch 'rijdt' hij maar op twee pitten. Zou de startonderbreker een rol kunnen spelen??
ANWB en Profile Tyre Centre kunnen mij niet helpen! Wie dan wel???
groet, Graddus
Geplaatst: 07.03.2005 - 18:34
door ps-amazon
een volvodealer/specialist wellicht?
Geplaatst: 07.03.2005 - 19:12
door volvorider
Geplaatst: 08.03.2005 - 10:07
door Walter
zijn de bougies wel goed? Of gekker, de kleppen?? Als ie geen lucht heeft loopt ie ook op twee pitten... Maar het startonderbreker verhaal klinkt ook logisch...
Laat de motor lopen en trek een bougiekabel los. Zet m er weer op en dan de volgende. Als de motor gelijk blijft lopen is dat stukje ontsteking weg, als ie rotter gaat lopen doet die cilinder lekker verbranden.
Geplaatst: 09.03.2005 - 23:31
door thuuR
Startonderbreker zal het niet zijn, die schakelt de gehele onsteking uit. In een auto met 2 pitten kun je wel wegrijden, dus zou de startonderbreker geen goed systeem zijn.
Heb je de verdeelkap en rotor ook vervanger? (een 30 euro bij de automaterialen handel, let wel op de volgorde van de kabels! Zitten deze ook goed?), en hoelang heb je de bougies al erin zitten?
Gr
