Gisteren is mijn S40 afgesleept door de berger omdat het ding dus helemaal niks meer deed.
Stond 150 km van mijn huis bij een klant op het terrein klaar om te vertrekken en het enige teken van leven dat de auto nog gaf was de melding in het display "Sleutelfout, probeer opnieuw".
Volvo assistance was er binnen 15 minuten. Laptop aan de auto, maar helaas er viel niks meer aan te doen. Wegslepen kon ook niet, daar de auto niet van het stuurslot af ging. Na 1,5 uur kwam er een bergingsvrachtwagen. Auto staat nu nog ergens in Den Bosch en wordt vandaag naar mijn eigen dealer gebracht. Zo onderhand begin ik toch behoorlijk te balen van de Zweedse kwaliteit (koekoek in airco, tig rammeltjes, schuifdak met kuren en lekkage).
Toen ik aan de berger het verhaal van de melding "sleutelfout" vertelde riep hij dat hij vrij regelmatig nieuwe S40/V50's opgehaald had met deze melding.
Iemand zelfde ervaring gehad?
Gestrand na foutmelding "sleutelfout"
- Paul
- Geartronic member
Eerste series ervan hebben inderdaad vaker dit gehad. Weet niet hoe oud jouw auto is?
Komt door electronica met die nieuwe sleutel en dan het stuurslot, waar vervolgens redelijk snel een modificatie voor zou zijn gekomen.
Maar teken dat het nu nog steeds gebeurd is natuurlijk niet goed!
Komt door electronica met die nieuwe sleutel en dan het stuurslot, waar vervolgens redelijk snel een modificatie voor zou zijn gekomen.
Maar teken dat het nu nog steeds gebeurd is natuurlijk niet goed!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
Die van mij is van Mei 2005, ook ik ben al aan de 3e sleutel toe. Zelfde probleem dus.
Volvo 245 GLT 1988 (in Sweden)
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
Volvo S60 R T-5 2002 (in sweden)
Volvo V70 2.5 TDI Europe line, 1998
Volvo 855 2.5 10V, 1994
Volvo V70 Professional Pack 2009, Black Stone solid, Cranberry (rood) leer
Volvo 945 GLE 2.3i 1991
Volvo V50 2.0D 2005
Volvo 480 ES 1.7 1989
Volvo 480 TURBO 1990
-
- 1st Gear member
De S40 is van April 2006.
Auto staat nu bij de dealer, maar wat het mooie is (of juist niet eigenlijk), is dat het probleem geheel is verdwenen. Ding geeft geen errors en doet het weer zoals het hoort. Wordt nog wel onderzocht, want voor het zelfde geld sta je dus weer ergens stil.....
Auto staat nu bij de dealer, maar wat het mooie is (of juist niet eigenlijk), is dat het probleem geheel is verdwenen. Ding geeft geen errors en doet het weer zoals het hoort. Wordt nog wel onderzocht, want voor het zelfde geld sta je dus weer ergens stil.....
S40 2.4 Edition II / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Sagitta 17"; / off-black(dala T/Tec)
S40 2.0d Edition II MY2008 / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Spartacus 17"; / black leder
S40 2.0d Edition II MY2008 / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Spartacus 17"; / black leder
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
ik stond voor de deur van mijn dealer (toevallig) toen ik ook sleutel problemen had. Ze hebben het dus meteen Live gezien.
Bij mij kwamen er error's uit. bij mijn grote beurd is het contact vervangen. Het probleem is nu opgelost.
Bij mij kwamen er error's uit. bij mijn grote beurd is het contact vervangen. Het probleem is nu opgelost.
-
- 1st Gear member
Het was inderdaad het contactslot. Hele unit is vervangen en hij doet het weer!
S40 2.4 Edition II / Passion Red / Sport chassis / Xenon / Season-line / Sagitta 17"; / off-black(dala T/Tec)
-
- Starter
Ik heb het zelfde gehad met mijn S40 uit April 2006.
de mensen van volvoassistance vertelde mij dat ik de sleutel iets harder in het slot moest drukken en de dag daarna naar de garage te gaan.
Volgens de Volvo dealer ligt het aan het contactslot dit was snel vervangen en nu heb ik geen probleem meer.
groeten,
Florian
P.s. ik vind het wind geruis ook erg vervelend had laatst bij de 20dkm beurt een nieuwere s40 bij me en die was een stuk stiller geen wind geruis.
de mensen van volvoassistance vertelde mij dat ik de sleutel iets harder in het slot moest drukken en de dag daarna naar de garage te gaan.
Volgens de Volvo dealer ligt het aan het contactslot dit was snel vervangen en nu heb ik geen probleem meer.
groeten,
Florian
P.s. ik vind het wind geruis ook erg vervelend had laatst bij de 20dkm beurt een nieuwere s40 bij me en die was een stuk stiller geen wind geruis.
-
- 1st Gear member
Heb een V50 2.0 diesel uit jan. 2005; enkele keren deze fout gehad.
De laatste keer was afgelopen zomer in Spanje, was toen ruim 50 graden in de auto. Sleutel eruit en sleutel opnieuw erin en de boel werkte weer, gelukkig....
De laatste keer was afgelopen zomer in Spanje, was toen ruim 50 graden in de auto. Sleutel eruit en sleutel opnieuw erin en de boel werkte weer, gelukkig....
-
- 1st Gear member
Update:
Jawel! Op 19-12 ten tweede malen gestrand met de Volvo....... :evil: 23:00 uur in de regen bij de squash baan......... Exact hetzelfde probleem, de auto weigerde de sleutel te herkennen. ANWB heeft na uur klooien auto weer aan de praat gekregen. Direct naar de dealer gereden en daar auto achtergelaten en sleutel vergezeld van een prettig briefje door de brievenbus gegooid. Was en ben er behoorlijk klaar mee.
Na drie dagen weer gerepareerd. Hebben wederom contactslot vervangen en de OEM (centrale computer?) of iets dergelijks.
Ben benieuwd hoelang we nu blijven rijden. 8-1 gaan we overigens weer gezellig naar de dealer om de laatste rammels uit het dashboard, de deur en de speakers te laten halen.
Dit is mijn eerste volvo, ben benieuwd of er ooit nog een tweede komt.......
Jawel! Op 19-12 ten tweede malen gestrand met de Volvo....... :evil: 23:00 uur in de regen bij de squash baan......... Exact hetzelfde probleem, de auto weigerde de sleutel te herkennen. ANWB heeft na uur klooien auto weer aan de praat gekregen. Direct naar de dealer gereden en daar auto achtergelaten en sleutel vergezeld van een prettig briefje door de brievenbus gegooid. Was en ben er behoorlijk klaar mee.
Na drie dagen weer gerepareerd. Hebben wederom contactslot vervangen en de OEM (centrale computer?) of iets dergelijks.
Ben benieuwd hoelang we nu blijven rijden. 8-1 gaan we overigens weer gezellig naar de dealer om de laatste rammels uit het dashboard, de deur en de speakers te laten halen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ben zelf een "groot liefhebber" van een ouderwetse sleutel van metaal met een losse handzender.
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
@NOS kreeg je toen ook Sleutelfout en heb je toen de ANWB moeten bellen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
-
- 2nd Gear member
Rammels uit dashboard?Bol schreef:Update:
Die uit de deur en speakers ken ik al...
Laat je iets weten wat ze daar allemaal gaan aan doen?
Grtz
-
- 2nd Gear member
Ja hoor ik heb er ook weer een leuke storing erbij, sleutel erin, en niets meer doen he, sta je dan voor de deur van de klant!!! sta je daar een 20 min te klooien. Sleutel erin!!! sleutel eruit!!! sleutel erin!!! sleutel eruit!!, na dit 20 keer gedaan te hebben en de deuren 20 keer open en dicht te hebben gedaan deed hij het weer. Ondertussen de Volvo delaer gebed moeest direct naar de dealer komen om d sleutel uit te lezen, maar ik zag geen mogelijkheid om op tijd vanuit Geldermalsen naar Apeldoorn te crossen.
Dus vandaag gebeld voor een afspraak, wordt ik pas volgend week geholpen..... kon niet eerder.... nou ze steken die bak maar lekker in hun eigen zakie, maar mij geen volvo meer, nog 3/4 jaar en dan einde
Dus vandaag gebeld voor een afspraak, wordt ik pas volgend week geholpen..... kon niet eerder.... nou ze steken die bak maar lekker in hun eigen zakie, maar mij geen volvo meer, nog 3/4 jaar en dan einde
"Spee rijdt altijd mee"
- Art
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Duidelijke taal.. 

-
- 2nd Gear member
Ja sorry, ben echt heel boos!!, heb diverse merken gereden, nog nooit dan ook echt nooit heb ik zoveel problemen met een auto gehad.Art schreef:Duidelijke taal..
En dan die laksigheid van de dealer...., hoop poeha die dealer.... maar op het moment dat ze je een auto hebben verkocht zijn niet meer thuis.
Voor de koop lagen ze nog net niet bij me in bed!!!
Nee volgende gewoon weer lekker BMW.
"Spee rijdt altijd mee"
-
- 2nd Gear member
Vvijftig schreef:Een luizige dealer kan je bij elk merk vasthebben, da's niet uniek voor Volvo. Voor je sleutelproblemen alle begrip natuurlijkk, zou het ook niet graag voorhebben.Art schreef:En dan die laksigheid van de dealer...., hoop poeha die dealer.... maar op het moment dat ze je een auto hebben verkocht zijn niet meer thuis.
-
- 2nd Gear member
depeljo schreef:Ja klopt, als ik een fiatje koop dan heb ik daar vrede mee, maar Volvo prensenteerd zich als klasse merk, en zet zichzelf in het groepje BMW, Mercedes en Saab.... dan zeg ik... handel daar dan ook naar.Vvijftig schreef:Een luizige dealer kan je bij elk merk vasthebben, da's niet uniek voor Volvo. Voor je sleutelproblemen alle begrip natuurlijkk, zou het ook niet graag voorhebben.Art schreef:En dan die laksigheid van de dealer...., hoop poeha die dealer.... maar op het moment dat ze je een auto hebben verkocht zijn niet meer thuis.
Nee. deze laksigheid accepteer ik absoluut niet, we praten hier over een van bijna 35K, 2 na grootste uitgave uit een mensen leven zegt men wel.
Dan verwacht ik ook wel wat voor terug.
Lijkt wel dat ze het een maand proberen te rekken, want dan is de garantieperiode voorbij.... als dat zo is, dan hebben ze een verkeerde aan mij.
"Spee rijdt altijd mee"
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Heel vervelend allemaal. Jammer dat Volvo op die manier een klant laat lopen.
Ik herken in dit verhaal helemaal niets. Mijn V50 is van januari 2006. Geen enkel probleem gehad. Geen rammeltjes, geen sleutelproblemen, geen geluidsproblemen. Redelijke service bij de dealer.
Ik herken in dit verhaal helemaal niets. Mijn V50 is van januari 2006. Geen enkel probleem gehad. Geen rammeltjes, geen sleutelproblemen, geen geluidsproblemen. Redelijke service bij de dealer.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's