v70 met G-3 gezocht

Plaats reactie
gvz
2nd Gear member
Berichten: 128
Lid geworden op: 27.02.2012 - 17:52

beste mensen,

mijn oude v70 2.5 10 v, uit 99,met G-3, de classic dus, moet door de apk, en er komen kosten aan, plus de airco
is dit jaar definitief niet meer hervulbaar, lek is te groot geworden.
misschien is dit het moment om een ander gebruikte volvo te zoeken.
de laatste 30 jaar heb ik ca iedere 10 jaar een andere v70 gekocht ,[ en mijn oude ingeruild.]
dat waren dan volvos van 10-12 jaar oud ofzo, met 300k tot 375k op de teller.

de laatste dus die classic uit 99.
de prijzen waren altijd wel redelijk, deze laatste classic uit 99, kocht ik in okt 2012 voor 2500 e.
moest wel door de jaren dingen aan gebeuren uiteraard. maar ik rijdt nog steeds met plezier erin., en sta nu op 530k.

nu kijk ik dus rond naar wat jonger v70 met gas, van jaar of 10-12 oud , zodat ik weer 8-9-10 jaar verder kan.
maar er zijn nu maar heel weinig v70 die aan mij voorwaarden voldoen.
en ze zijn ook nog eens veel duurder dan een jaar of 2-3 geleden, toen struikelde je min of meer over
de v70 met G-3, van die leeftijd. en rond de 3-4 duizend euro.
maar nu dus niet.
komt dit door de krapte op de nieuw-auto markt, ?? ofzo.

ik kan wel v70 met gas vinden uit 2008 0f 2009, maar dat zijn de volvos
met 2.0 motoren, de 4 cylinders etc. en ook niet onder de 6000.
en volgens een tip van iemand die er verstand van heeft zijn die motoren met motorcode B4204S3, lang niet
zo goed als de oude of originele 2.4 of 2.5 volvo motoren.
ik ben op zich niet bang voor een KM stand van 370 k, dat had de classic ook toen ik die kocht.,
maar de motor van de v70 2.0 limitied edition [B4204S3 ] , waar ik mijn oog op had laten vallen, schijnt dus
met 379k, echt wel aan zijn houdbaarheidsgrens te zijn.

en mijn bedoeling is dus om met mijn nieuwe 2e hands v70 nog wel zon 120k in de komende
8-9 jaar te rijden.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is met het aanbod van de v70 op gas en prijzen etc.
en hoe zit het met die motoren met die motorcode [B4204S3], de z.g. ford motor], gaan die echt veel
minder lang mee dan de originele 5 cyl, 2.4 en 2.5.??

sorry dat het toch weer een alng verhaal is geworden.

groet, gvz
Gebruikersavatar
kansberg
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44

Beste GvZ, Ook ik verbaas mij over het feit dat er zo weinig G3 aanbod is, niet alleen bij Volvo overigens. Het lijkt wel of G3 uit de gratie is, terwijl bijna alle Ram Van's en 'dik' Amerikaans spul op gas verkocht worden, uiteraard om de kosten per km. te drukken. Gas is een zeer schone brandstof en zeer aantrekkelijk voor de doelgroep 10.000 - 25.000 km/jaar. Daarboven is (zelfs nu) de diesel weer interessanter. Inmiddels worden er veel hybrid's verkocht, die je in theorie ook op gas kan zetten, maar dat is wel een beetje ver gezocht. Vanuit de overheid wordt G3 ook al niet aangemoedigd, wat onlogisch is t.a.v. de emissie verlaging dat gas met zich meebrengt.
Achteraf G3 inbouwen blijft altijd mogelijk, maar brengt al snel een kostenpost van een slordige € 2000,00 met zich mee.

Wat betreft de motoren zou ik het zeker bij Volvo exemplaren houden (behalve de laatste VEA generatie), deze gaan bij normaal onderhoud zeker langer mee dan de (overigens ook goede) Ford blokken.

Het beste is geen haast te hebben, totdat het juiste exemplaar voorbij komt en dan toe te slaan. Succes met de zoektocht en uitkijkende naar de foto's van je nieuwe ride verblijf ik :-)
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20534
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

In wezen is het gebrek aan Volvo's van na 2001 op LPG het feit dat Volvo geen ondersteuning en/of garantie meer geeft op nieuwe auto's die voorzien worden van een Gasinstallatie.
Als je dus een G3 auto vindt van na 2001 is dat er vaak na 2 of 3 jaar opgezet.

Overigens is het maar gedeeltelijk waar dat Gas een zeer schone brandstof is want het is een fossiele brandstof. Maar daar gaat het hier nu niet over.
Waar het wel over gaat is dat door garantieproblemen en daarbij hoge inbouwkosten door allerlei randapparatuur bij 2e hands wagens er gewoon heel weinig aanbod is.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3173
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Zou een diesel niet interessant kunnen zijn?
Aanbod uit de periode 2008 - 2014 een stuk ruimer, de D3’s met degelijke 5 cil, en door sentiment in de markt nu gunstig geprijsd.
Inruil over 10 jaar zal nihil zijn, maar hoeft per km niet eens zo slecht uit te vallen.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
gvz
2nd Gear member
Berichten: 128
Lid geworden op: 27.02.2012 - 17:52

beste mensen, bedankt voor de verhelderende reacties.

ik denk dat ik mijn classic toch maar laat repareren, vervelende is deze keer rond het apk gebeuren, dat ook mijn airco helemaal gaar is.
ook is mijn lpi viaille installatie nog van een ouder type., mocht mijn pomp de geest geven, moet een nieuwe tank met pomp in, en dan mogelijk ook nog
een nieuwe lpe computer, want die is nog van het type lpe 4., dus in feite een heel nieuwe lpg install.
als ik dat ook nog ga vervangen, komt dus het inruilmoment, waar ik over schreef in zicht.
maar het aanbod is dus zeer summier.
ik zie zelfs v70 van exact hetzelfde type en MY 99 met G-3 die ik ook heb, en verder alle andere opties , voor meer dan 2000 e te koop staan, ook met tegen de 5 ton op de teller.

en daar komt bij dat een betaalbate v70 van 2003 0f 2004, voor 5000 E , dan ook niet zo'n heel grote vooruitgang en verjonging is.
ik dacht eerder aan 2008 0f 2009, dus weer zo'n 10 jaar jonger. maar dan kom je dus bij de fordmotoren terecht, en hoge prijzen.
diesel is geen optie, want ik woon in het centrum van amsterdam, in het hol van de milieuzone-leeuw, en wie weet wat de gemeente binnenkort weer bedenkt.
taxi-diesels van voor 2006 mogen er al niet meer in.

bedankt, ik denk dat ik het inruilidee maar gewoon opschuif, naar volgend jaar of tot er inderdaad een goede gelegenheid voorbij komt.
rfs88
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 20.05.2021 - 12:59

2e hands auto's zijn over het algemeen duurder geworden, dit is een trend die je nu al een paar jaar ziet.... LPG word steeds zeldzamer maar is wel een fijne brandstof als je idd niet super veel rijdt maar ook niet heel weinig. XC60 hebben wij zelf op diesel voor +-20dkm per jaar, daarnaast rij ik dagelijk een Megane 1.6 2007 op LPG voor woon werk en stadsverkeer. LPG tanken in belgie is altijd fijn ;)
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1149
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Gewoon een nette V70 met de juiste opties en benzinemotor zoeken en LPG laten inbouwen. Dan heb je een wat ruimere keus. Een LPG- installatie inbouwen kost ook wat, maar als je die in 8 jaar afschrijft valt het per jaar ook wel mee.
dirkdiesel
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.12.2011 - 11:26

Een overzicht met Volvo-motoren met hydraulische klepstoters biedt uitkomst voor (aspirant-) LPG-rijders.
Als daar meer inzicht in zou komen, dan kan LPG in modernere Volvo's weer interessant worden (geharde kleppen kan je achteraf nog wel laten monteren).
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20534
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Vanaf 2001 zijn sowieso GEEN motoren meer met hydraulische klepstoters geleverd. 2000 is een overgangsjaar. Maar zelfs Volvo weet het niet exact.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
dirkdiesel
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.12.2011 - 11:26

Bedankt V480-S60, dat geeft duidelijkheid.
Mijn conclusie daardoor over de combinatie Volvo & LPG:
t/m 1999 > geschikt
2000 > sommige (oude) motoren geschikt
vanaf 2001 > niet geschikt


Er zijn na 2001 wel een aantal jaren V70's door Volvo NL (af fabriek?) op CNG en LPG geleverd.
Weet iemand wat de aanpassingen zijn geweest aan de cilinderkop van deze voertuigen?
Nico123
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 02.12.2017 - 18:18
Locatie: Deventer

Er zijn veel Volvo's van na 2001 die ook tonnen op LPG hebben gelopen zonder de kleppen te stellen. Ik heb weleens wat gelezen van iemand die na ik geloof 300.000km de klepspeling had gecontroleerd, was amper verlopen. Ik rij zelf nu een 2.5t op LPG, wat prima werkt, maar mogelijk is een turboloze versie de veiligste keuze.
TheMightyPirate
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 14.07.2021 - 10:17
Locatie: Regio 072

Ook ik rij een 2.5T op LPG. Bij aankoop deze direct laten ombouwen. Dit ook vanwege de reden dat er bijna geen LPG modellen tweedehands te vinden zijn. En met 25000 km per jaar wordt op benzine dan wel een prijzige zaak. Tot nu toe heb ik er ruim 80.000 km mee regelen zonder noemenswaardige problemen hiermee.
Bij de modernere auto’s bouwen ze vaak naast het LPG systeem ook een klepsmeersysteem in om de klepzetels te beschermen. Een aantal merken gebruiken hiervoor een apart tandje met een smeermiddel dat mee ingespoten wordt om de klepzetels te beschermen. Andere systemen, waaronder die van mij gebruiken benzine om hiermee de kleppen te smeren en te koelen. Dit gaan volledig vanzelf en scheelt weer een apart tankje dat je in de gaten moet houden. En aangezien je toch benzine nodig hebt om te starten is dat dus makkelijker.
V70 III 2.5T Momentum, Sapphire Black (Pirate Special)
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9133
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Hier nog een 2.5t op LPG, wel een S60. Die auto bevalt op zich wel maar de automaat niet, dus het plan was hem te verkopen en weer een handbak te kopen.
Heb wel eens gekeken wat er gevraagd wordt voor dit soort auto's maar zoals jullie zeggen, weinig aanbod.
Ik denk dat mensen hun LPG auto liever zelf houden, want het is toch wel goedkoop rijden momenteel.
Mijn schoonvader heeft vorig jaar een V70N 2.5t gekocht, Vialle LPi met klepsmering al ingebouwd voor 3000 euro. Ze zijn er dus wel maar zijn zo weg.
Alle 5 cilinders lusten wel gas, van die Ford motoren weet ik dat niet. Maar ook de V70NN is nog geleverd met de Volvo blokken.

Waarom niet een mooie V70 op benzine zoeken en er gas laten inbouwen? Dat verdien je in 35.000 km weer terug. Inbouw bij mijn auto was 2700 euro.
Als je toch van plan bent om er een jaar of 10 mee te gaan rijden. En onderhoud heb je op benzine net zo goed, zo nuchter ben je zelf ook gelukkig.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
dirkdiesel
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.12.2011 - 11:26

Nico123 schreef: 30.10.2021 - 15:22 Er zijn veel Volvo's van na 2001 die ook tonnen op LPG hebben gelopen zonder de kleppen te stellen. Ik heb weleens wat gelezen van iemand die na ik geloof 300.000km de klepspeling had gecontroleerd, was amper verlopen. Ik rij zelf nu een 2.5t op LPG, wat prima werkt, maar mogelijk is een turboloze versie de veiligste keuze.
Wow, als de speling niet verloopt dan kan je misschien wel weer beter zo'n motorblok hebben dan met zelfstellende kleppen. Want een cilinderkop met zelfstellende kleppen is op een gegeven moment uitgesteld.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”