
Schematische tekening regelsysteem S70 B5254S
- SV
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 11:01
Precies ja!
VOLVO IS A STATE OF MIND
XC90 2.5T AWD - 268000km
V70 2.4 - 284000km
940 Estate 2.3 LPT - 8V LPG G3 315000km
960 Estate 2.5 - 24V LPG 452000km - gepensioneerd 2011, en verkocht 2012 - helaas twee weken later door handelaar doorverkocht met teruggedraaide kilometerteller
S70 2.5 - 20V LPG G3 386000km - verkocht 2007
XC90 2.5T AWD - 268000km
V70 2.4 - 284000km
940 Estate 2.3 LPT - 8V LPG G3 315000km
960 Estate 2.5 - 24V LPG 452000km - gepensioneerd 2011, en verkocht 2012 - helaas twee weken later door handelaar doorverkocht met teruggedraaide kilometerteller
S70 2.5 - 20V LPG G3 386000km - verkocht 2007
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 18.08.2006 - 15:34
- Locatie: Ees
Wat is de storing precies?
Als het motorstoringslampje brandt laat hem dan uitlezen bij een Volvo dealer.
Dat scheelt je uren zoeken.
Je kunt de lambda sonde controleren>hij moet een spanning afgeven bij warme motor tussen de 0,1 en 0,9 volt ongeveer je zou dit kunnen meten met een scoop of multiemeter.
Dit is ook wel af te lezen met uitleesaparatuur wel zo handig als je hem laat uitlezen en het is de kortste klap en je hoeft niks los te halen.
Als het motorstoringslampje brandt laat hem dan uitlezen bij een Volvo dealer.
Dat scheelt je uren zoeken.
Je kunt de lambda sonde controleren>hij moet een spanning afgeven bij warme motor tussen de 0,1 en 0,9 volt ongeveer je zou dit kunnen meten met een scoop of multiemeter.
Dit is ook wel af te lezen met uitleesaparatuur wel zo handig als je hem laat uitlezen en het is de kortste klap en je hoeft niks los te halen.
- SV
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 11:01
De storing beschrijf ik in een ander topic namelijk extreem schommelen van stationair toerental. Ondanks dit probleem ben ik geïnteresseerd hoe de opbouw is van het volledige regelsysteem (Lambda systeem). Zoals welke meetsensoren zitten er in deze regeling en waar zijn deze geplaatst, wat wordt er allemaal geregeld, etc. :?: :?: :?:
Ik snap dat de korste klap is om het regelsysteem uit te lezen, maar dat betekent niet dat er altijd een oplossing is. Dit geldt ook voor het probleem beschreven in het topic extreem schommelen van stationair toerental.
Ik snap dat de korste klap is om het regelsysteem uit te lezen, maar dat betekent niet dat er altijd een oplossing is. Dit geldt ook voor het probleem beschreven in het topic extreem schommelen van stationair toerental.