Vdo dayton ms 5000 inbouwen v40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
seije017
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 11.10.2005 - 23:18
Locatie: blankenham

hallo ik heb een vdo ms5000 gekocht en deze komt in een v40 diesel bj 10-98.
maar nu moet er een draad worden aangesloten worden aan het snelheids
signaal.
waar kan deze het beste aansliuiten.
reeds dus een v40 uit 98 een tdi.
en had nog een 440 uit 94 op gas maar is mijn ex mee vandoor.
Cabletalk
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28.09.2006 - 20:33

Als de puls draad aangesloten moet worden op de unit die in je radio opening komt, dan hoef je geen draad te trekken. De draad zit namelijk al in je steker. Volgens mij een groene draad (?)
Ik heb zelf een MS4100 en dat was plug & play.
Mocht de draad daar niet zitten of je moet hem ergens anders nodig hebben dan is het bij de bijrijdersplaats bij de voeten de geel/rode draad in een witte steker.
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Draad zit niet in de stekker. Je moet de draad zelf trekken en
op de tachodraad van het motormanagement of snelheidsmeter
aansluiten.
Komt nog bij dat het signaal niet goed is voor de MS5000.
Als je 'm hebt aangesloten, zul je zien dat je navigatie doorrijd als
je zelf met de auto stilstaat.
Daarom moet je er een 'puls-shaper' tussen plaatsen die je
signaal het juiste niveau geeft en opschoont.

Heb er zelf ook een inhangen in een V40 diesel van 98.

Bij motor ECU: rechterpaneel van console weghalen (bij linkervoet
van passagierzijde) Daar zit een 26 polige witte stekker achter.
Op Positie 3 zit een geel/rode draad, dat is de tacho. Deze doortrekken
naar je VDO. Kijk het eerst even aan wat je navi doet. Als ie dus
vreemd gaat doen, dan een API ertussen plaatsen, daarna werkt
het perfect. Dat doet het bij mij al 3 jaar.
It's only kinky the first time
Cabletalk
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28.09.2006 - 20:33

Bij mijn MS4100 werkt het wel met alleen de steker. Nog geen problemen ervaren. Ik heb geen idee of er nog verschillen zit in de bekabeling tussen 98 en 99.
V40 1.9D Europa
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Bij een TD van 98 zit het niet op de stekker.

Vanaf modeljaar 2000 heb je dat wel.
Jij hebt waarschijnlijk model 2000, ook al is ie van 99.
It's only kinky the first time
seije017
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 11.10.2005 - 23:18
Locatie: blankenham

hallo
ik heb hem binnen maar geen inbouwschema er bij.
heeft iemand ook een schema voor mij of weet weer ik hem kan vinden ?
ga hem er zondag inzetten namelijk
reeds dus een v40 uit 98 een tdi.
en had nog een 440 uit 94 op gas maar is mijn ex mee vandoor.
seije017
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 11.10.2005 - 23:18
Locatie: blankenham

nou hij is dus ingebouwd in mijn v40 en werkt
ook de snelheid werkt goed via de pulsdraad.
maar nu heb ik nog draaden over deze zijn voor de richting aanwijzer en de achter uit sensor .
is er ook een beschrijving van hoe dit aan te sluiten ?
reeds dus een v40 uit 98 een tdi.
en had nog een 440 uit 94 op gas maar is mijn ex mee vandoor.
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Richtingaanwijzer???
Daar zit geen draad voor op....
Alleen voor de achteruit.
Mijn computer zit achterin, heb 'm direct op de achteruitrijlichten
aangesloten.
Weet niet precies meer welke draad.

Is niet direct noodzakelijk om aan te sluiten.
It's only kinky the first time
seije017
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 11.10.2005 - 23:18
Locatie: blankenham

hierbij de kleur codes van de ms5000
Violet = switched +12v
Red = constand +12v
Brown = ground
Black white strip = vehicle speed signal deze wordt aangesloten aan de puls van de kilometerteller
White brown stripe = audio mute signal
Bleu yellow stripe = audio +
Blue green stripe = audio -
Gray = parking lights
white yellow strip = reverse aan sluiten aan achterruit rij licht

wat maakt het verschil om de bleu/yellow en de bleu/green ook nog aan te sluiten heb nu de red en de violet op de constand en de switched van de radio aangesloten.
reeds dus een v40 uit 98 een tdi.
en had nog een 440 uit 94 op gas maar is mijn ex mee vandoor.
Gebruikersavatar
Volmar
3rd Gear member
Berichten: 285
Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
Locatie: Beekbergen

Op AUDIO+ en AUDIO- sluit je een externe speaker aan.
Of je voert deze door naar een autoradio die daarvoor
geschikt is, dan moet je ook de audio mute doorvoeren.
Dan gaat de audio over je autoradio. De mute zorgt ervoor dat
de muziek zachter gaat spelen en de allen de stem goed doorkomt.

Heb ik zelf niet. Ik heb wel een externe speaker voorin gezet, omdat
ik geen scherm gebruikt met een ingebouwde speaker.

De grijze draad volgens jouw lijst is niet voor de parkeer verlichting,
maar de algemene verlichting als je de lampen aanzet.
Maar omdat die altijd aanstaan, hoef je die niet aan te sluiten.

In het menu zet je 'm gewoon vast op dagstand.
It's only kinky the first time
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”