na een aantal jaren zorgeloos rond gereden te hebben in mijn S90 (mei 2018) heb ik sinds enige weken toch af en toe eens een probleem met de keyless entry/centrale deurvergrendeling.
Een week of drie geleden manifesteerde het probleem zich voor het eerst. Ik wilde 's morgens wegrijden maar de centrale deurvergrendeling reageerde niet toen ik de bestuurdersdeur handgreep aanraakte. Alle andere deuren reageerden ook niet inclusief achterklep. Heb toen geprobeerd om de deuren te ontgrendelen via de knop van de afstandsbediening maar dat lukte ook niet, ook niet toen ik de reserve afstandsbediening probeerde. Met behulp van de Volvo-app lukte het uiteindelijk wel om de deuren te ontgrendelen maar kon ik de auto niet starten... Via Volvo-on-call is er toen iemand van de ANWB langsgekomen en toen hij vroeg om even voor te doen wat het probleem was toen werkte opeens alles weer! Dan voel je je ook wel een beetje
Sinds die tijd heeft het probleem zich niet meer voorgedaan tot vanmorgen. Via de app heb ik toen de auto ontgrendeld en kon daarna ook zonder problemen starten. Aangekomen op mijn werk heb ik toen -zoals gebruikelijk- via de deurklink de centrale deurvergrendeling geactiveerd en voor de zekerheid toen ook maar meteen geprobeerd om te ontgrendelen, allemaal geen probleem.
Voor zover ik dat kan inschatten zou het probleem niet de afstandsbedieningen moeten zijn aangezien de batterijen daarvan altijd tijdens de jaarlijkse beurt worden vervangen...
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Met vriendelijke groet,
Harlem_guy