Op onze XC40 werkt passieve ontgrendeling in de deurgreep niet altijd zeker. Vaak blijven proberen voordat de deur zich ontgrendelt. Om te begrijpen waarom het niet altijd vlekkeloos werkt , wil ik graag weten op welk principe die ontgrendeling werkt.
Zit er een sensor in de deurgreep bijvoorbeeld optisch (bijv infrarood) of elektrostatisch. Het laatste door contact via het lichaam met de grond.
De vervolgvraag zal natuurlijk zijn, hoe de gevoeligheid te verbeteren is.
Iemand een idee?
Arjen
Passieve ontgrendeling portierdeur
- -KJ-
- 5th Gear member
De werking staat hier mooi uitgelegd: https://www.hella.com/techworld/uk/Tech ... s-Go-3195/
- Peter-V50
- 4th Gear member
@Arjen63 Zou de batterij in de sleutel misschien bijna leeg zijn? Je zou eens kunnen proberen of de afstand van de sleutel tot de deurgreep invloed heeft.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
-
- 1st Gear member
@KJ, inderdaad een hele goede uitleg en beschrijving. Het blijkt dus een capacitieve sensor te zijn. Daaraan kun je weinig doen. Het enige zou kunnen zijn vuil of geleidend water (regen?). Maar die relatie heb ik niet kunnen ontdekken. Het is zo verschillend in gedrag. In ieder geval bedankt voor het artikel.
@Peter, een legere batterij was ook mijn gedachte. Maar het achterportier doet het beter dan de bestuurdersportier. Maar is soms ook wisselend in gedrag.
Arjen
@Peter, een legere batterij was ook mijn gedachte. Maar het achterportier doet het beter dan de bestuurdersportier. Maar is soms ook wisselend in gedrag.
Arjen
V70 2,4 2005-2020, 300k km op gas gereden.
XC40 T4 aangeschaft in 2020, 2e eigenaar.
-
- Starter
Ik had het ook, met name de eerste keer na bv een nacht stilstand. Na veel proberen ging de deur open en hierna werkte alles prima, ook op grotere afstand.
Toch de batterij verwisseld en nu werkt het weer naar behoren.
Wie weet.
Toch de batterij verwisseld en nu werkt het weer naar behoren.
Wie weet.
-
- 1st Gear member
Nu een kleine week ervaring na een batterijwissel. En inderdaad alles werkt naar behoren en lijkt veel sneller te reageren op aanraking. Dus niet wachten op een lege batterij signalering.
Arjen
Arjen
V70 2,4 2005-2020, 300k km op gas gereden.