Over een paar dagen gaat mijn broer met een maat een georganiseerde reis naar de Noordkaap maken. Iedereen met een 4x4.
Broer en maat hebben een Toyota Landcruiser volgens mij. Best al op leeftijd maar een beest van een terreinauto. Ik wacht nog op meer details van de auto (motorisering, speciale aanpassingen etc).
Hierdoor getriggered vraag ik me af of hier iemand ervaringen heeft met een XC90 met off-road rijden. Motorisch zou het geen probleem moeten zijn maar ik denk dat het onderstel niet echt geschikt is, de grondspeling zal niet voldoende zijn.
Het meest spannende dat ik zelf heb gedaan is vorig jaar de caravan ophalen, door overvloedige regenval in Limburg was het grasveld ronduit drassig. De buurtjes met een voorwiel aangedreven Astra die eveneens vertrokken moesten geduwd worden. Zelf de XC90 op AWD gezet en met (grote) caravan en al beheerst van het terrein gereden

Maar zoals gezegd, ik vraag me dus af of een XC90 serieus terrein kan rijden, heeft hier iemand ervaring mee?
Voor alle duidelijkheid, niet dat ik serieus van plan ben om met mijn zeer fraaie XC90 het terrein in te gaan maar ik vraag me alleen maar af wat de XC90 kan presteren op dit gebied.