Dag iedereen, enkele weken geleden heb ik een XC60 T8 hybrid van 2018 aangeschaft. Het is de R design uitvoering in pearl white. Zeer tevreden van de aankoop. Juist enkele bedenkingen:
- er zit geen DAB ontvanger in. Voor mij als muziekliefhebber een groot gemis. Wat zijn de opties om toch DAB in de wagen te krijgen?
- batterijrange wat aan de krappe kant: op secundaire wegen, meestal 50/70 km/h, haalt hij 30 a 32 km. Is dit een doorsnee bereik? Zijn er opties om dit bereik te vergroten? 60 km zou ideaal zijn.
- kan ik via een website adv mijn chassisnummer de optielijst opvragen? Zou leuk zijn om alle mogelijkheden van de wagen te kennen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Mvg, Bjorn
Nieuwe Volvo XC60 rijder
- 1zilvergrijs
- 2nd Gear member
Gefeliciteerd met je fijne auto!
DAB: volgens mij moet er dan wel 'voorbereiding voor" in zitten, zeker weten doe ik dat niet.
Batterijrange: is normaal, je kunt de Pure stand gebruiken om verder te komen. 60 km. zal je helaas nooit halen.
Optielijst: bij een dealer heb je in 1 minuut een lijst met alles wat er op en aan je auto zit en wanneer en waar hij gebouwd is, via het VIN nummer (te zien onderaan voorruit bestuurderszijde).
Veel rijplezier gewenst!
DAB: volgens mij moet er dan wel 'voorbereiding voor" in zitten, zeker weten doe ik dat niet.
Batterijrange: is normaal, je kunt de Pure stand gebruiken om verder te komen. 60 km. zal je helaas nooit halen.
Optielijst: bij een dealer heb je in 1 minuut een lijst met alles wat er op en aan je auto zit en wanneer en waar hij gebouwd is, via het VIN nummer (te zien onderaan voorruit bestuurderszijde).
Veel rijplezier gewenst!
XC60 T6 Recharge MY2022, daarvoor XC60 D4 AWD 2015, 2x BMW, V70, 850, 940.
-
- Starter
Vooral voor het zenderaanbod: onderweg in Vlaanderen en op de werf radio Willy, onderweg naar Oostenrijk Rockantenne of Bob! Rockradio .
Alvast bedankt voor de tips.
Nog 1 vraagje: mag tijdens het rijden "geschakeld" worden tussen stand D en B?
Mvg, Bjorn
-
- 1st Gear member
Via de Sensus app store kan je de "TuneIn" radio installeren, deze heeft het volledige digitale zendaanbod met zelfs de mogelijkheid om zenders van over de hele wereld te kiezen. Dus kan kan je gerust thuis naar Rockantenne luisteren of in Oostenrijk naar radio Willy.
Hier moet je wel een internetverbinding voor hebben, ofwel via de ingebouwde modem met een (eigen aangekochte) datasimkaart ofwel via tethering met je smartphone.
-
- 1st Gear member
Geen idee mijn ervaring in het buitenland is beperkt tot de grote autosnelwegen in Frankrijk en daar heeft het wel altijd goed gewerkt. Zeker in vergelijking met de ingebouwde Spotify app die vaak buffert als je iets te snel naar een volgend liedje wil.
-
- 2nd Gear member
Ik heb Tuneln vorige week gebruikt tijdens mijn wintersportvakantie naar Oostenrijk, gereden via Duitsland. Internet verbinding via telefoon en bluetooth tethering. Ging prima, twee keer heel kort uitval gehad. Eerlijk gezegd, betere ontvangst dan ik gewend ben met DAB+ die in mijn ervaring ook in Nederland regelmatig uitvalt.
Volvo v40 18 bi-fuel
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
-
- 4th Gear member
DAB heeft op sommige vlakken voordelen die meer een nadeel zijn.
Nooit meer ruis! Klinkt geweldig (haha), maar als de ontvangst een beetje afvalt,
dan ineens niks meer. In zo'n geval heb ik liever dat ruis.
De Belgische VRT heeft het ooit zelfs aangedurft om te beweren dat DAB muziek met CD-kwaliteit biedt...
Wellicht een leugen om bestwil (ze hebben eigen DAB netwerken).
Nooit meer ruis! Klinkt geweldig (haha), maar als de ontvangst een beetje afvalt,
dan ineens niks meer. In zo'n geval heb ik liever dat ruis.
De Belgische VRT heeft het ooit zelfs aangedurft om te beweren dat DAB muziek met CD-kwaliteit biedt...
Wellicht een leugen om bestwil (ze hebben eigen DAB netwerken).
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
- EVO500
- 4th Gear member
Ja. In D wordt er niet geremd op de elektromotor. In B wel en wordt de accu bijgeladen. Ik rijdt altijd in B zodat je de range omhoog brengt.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)