Ik heb een drietal vragen.
Na jarenlang Saab en Tesla te hebben gereden heb ik zojuist in een soort van opwelling mijn eerste Volvo gekocht. Eerste bezoek aan de garage en het was na een klein uur gepiept.

Nu kon de verkoper in België mij niet vertellen of dit nou een verlaagd (15mm) chassis betrof. Kijkend naar de wagen zou je dat wel zeggen maar de originele optie/prijslijst doet anders vermoeden. Hierin staat dat het verlaagde chassis alleen bij de R-design is toegepast.
Iemand die weet hoe het zit?
Omdat het allemaal zo snel ging en er geen/nauwelijks referenties te vinden voor een soortgelijk voertuig (in deze uitvoering, met deze km stand en productiejaar) vroeg ik mij ook af wat een dergelijke auto hier in Nederland moet kosten? Ik weet nou niet of ik eigenlijk een goede deal heb gedaan.
De auto heeft 64000 km gelopen, is uit maart 2020, afkomstig uit de Volvo Selekt voorraad, van eerste eigenaar (Volvo werknemer Zweden), heeft nieuwe banden, geen schadeverleden , rijdt en ziet eruit als nieuw en wordt geleverd met 24 maanden fabrieksgarantie en een grote beurt.
De S60 is kennelijk niet zo populair als de V60. Je ziet ze nauwelijks rijden (vind ik persoonlijk een pré). Waarom is dit. Je ziet wel voldoende BMW 's en Merc's in sedan uitvoering. Natuurlijk de v60 is prachtig, maar van opzij is de S60 misschien nog wel knapper als zijn grotere broer. Of wil iedereen toch de v60 vanwege de gezinssituatie?
Mijn laatste vraag betreft de banden. Ik wil graag winterbanden aanschaffen maar twijfel over de grootte en de breedte van de band.
Wat kunnen jullie mij adviseren? Hoogte, steek, diameter, merk?