Ik heb het in een andere topic op een andere tread ook al gevraagd maar niet echt het antwoord gevonden wat ik zocht, hier in het x-40 huis hoop ik meer expertise te vinden, Hoe hard kan ik met mijn ski koffer op het dak naar Oostenrijk (Berwang/Zugspitze arena) rijden zonder dat het link wordt?
Ik denk zelf rond de 150 te gaan rijden (top)
Graag jullie ervaringen.
Grt Barry
Ski koffer op de V-40
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een V40 kan er mogelijk wat moeite mee hebben maar 200+ gaat ook prima met zo'n doos :evil:danny V40 schreef:kan makkelijk 150 als ie maar goed vast zit
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 23:05
- Contacteer:
Goed vastmaken en misschien een extra spanband erom heen en dan kun je gerust 160 cruisen. Veel harder ga ik zelf niet met skibox!
Prettige vakantie!
Prettige vakantie!
- Peer
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 16.01.2006 - 12:47
- Locatie: Midwoud
Gaat hij bij jullie ook zo enorm fluiten als je boven de 120 km/u komt?
Groeten,
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V70 D5 130pk Geartronic Titanium Line
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V70 D5 130pk Geartronic Titanium Line
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een spanband gaat klapperen.Robbocop schreef:Goed vastmaken en misschien een extra spanband erom heen en dan kun je gerust 160 cruisen. Veel harder ga ik zelf niet met skibox!
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
Koop een fatsoenlijke 'box' dan hoef je geen spanbanden te monteren en gaat-ie ook niet fluiten. Ik heb zelf een thule ocean en mijn ouders een orignele volvo-box. Beiden fluiten ze niet onderweg (wel iets meer geluid maar valt reuze mee) De nieuwere boxen sluiten ook op een aantal plaatsen, waarme de kans op openwaaien meevalt.
Hoeveel mensen hebben dat overigens al meegemaakt?
Hoeveel mensen hebben dat overigens al meegemaakt?
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Ik heb zelf dan wel zo'n pro box (niet lachen ik kreeg 'm kado) die sluit met 2 sloten en 2 scharnieren en klemt behoorlijk goed, voor de zekerheid gooi ik er toch altijd een spanbandje om heen.
Ik heb op de snelweg wel eens een opengeklapte box gezien maar ik denk dat die gewoon de boel niet goed gesloten hadden.
GRt Barry
Ik heb op de snelweg wel eens een opengeklapte box gezien maar ik denk dat die gewoon de boel niet goed gesloten hadden.
GRt Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Dat fluiten komt van je dakdragers. Die moet je goed dichtmaken aan de onderkant.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Rode T4
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 06.05.2006 - 08:58
- Locatie: Zuid-Holland
Heb zelf een probox prima ding en je kan er prima 150-160 mee rijden. Natuurlijk niet overvol stouwen en dan met force sluiten en je daarna verbazen dat de plastic haakjes van het slot afbreken. Is mij is gebeurd maar lijkt me het enige zwakke punt van een probox.
Als je 200+ wilt zou ik denken aan een beter kwaliteit box. Spanbandje is troep gaat heel veeeeeeel lawaai maken
Als je 200+ wilt zou ik denken aan een beter kwaliteit box. Spanbandje is troep gaat heel veeeeeeel lawaai maken
V40 T4 & V40 1.8 LPI
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
@Rode T4, Haha die 2.0-16V gaat met mij en mij bloedjes van kinderen echt niet harder dan 150-160 in de nachtelijke uren over de autobahn.
De spanbanden maakten in het verleden niet te veel herrie maar het kan ook komen dat de auto (jeep) meer herrie maakte dan de spanbanden
Grt Barry
De spanbanden maakten in het verleden niet te veel herrie maar het kan ook komen dat de auto (jeep) meer herrie maakte dan de spanbanden
Grt Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- BlackWolf
- 3rd Gear member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
- Locatie: Noord Holland
Even aanvullende informatie over snelheiden met dakkoffers.
Ik heb twee maanden geleden met een fabrikant contact opgenomen over de maximumsnelheid met een dakkoffer van hun.
Ik kreeg dit als antwoord:
Toen kreeg ik volgende antwoord:
Ik heb twee maanden geleden met een fabrikant contact opgenomen over de maximumsnelheid met een dakkoffer van hun.
Ik kreeg dit als antwoord:
Toen heb ik hem naar ANWB site verwezen waar deze Carver koffers verkocht worden, want daar werd beweerd dat de koffers met 180km/h getest worden.Beste heer, mevrouw,
Voor alle dakkoffers geldt dat u zich aan de aanbevolen maximale snelheid die ter plaatse is aangegeven moet houden.
In de bijlage een gebruiksaanwijzing van de Carver.
Mvg,
Hapro Services
Toen kreeg ik volgende antwoord:
Dus 150km/h moet helemaal geen probleem zijn, uit de voorzorg adviseren ze wel dat je aan de maximumsnelheid moet houden.Beste heer,
Ik heb een en ander nagevraagd bij mijn collega’s van de afdeling Ontwikkeling en Verkoop en deze hebben mij het volgende gemeld.
De Carver serie is in een windtunnel getest met een snelheid van 200 km/uur.
Kwalitatief is dat voor de dakkoffer alleen geen probleem, echter adviseren wij dit soort snelheden niet.!
Zaken zoals zijwind, inhalen van vrachtauto’s , bevestiging van de allesdragers, opwaartse kracht etc,etc zijn zaken die van invloed zijn op de wegligging.
Als “veilige snelheid” adviseren wij in de regel 120 km/uur.
Mvg,
Hapro Services
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
200km/uur gaat best goed met zo'n doos.
Volvo for life
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ik ben deze zomer met zo'n doos op de wagen naar zuid frankrijk gereden.
Allemaal geen probleem, ben er niet harder dan 140 mee gegaan. Ik kreeg dan toch een beetje een naar gevoel bij de gedachte dat dat ding er af zou waaien.
Is allemaal niet gebeurd.
Allemaal geen probleem, ben er niet harder dan 140 mee gegaan. Ik kreeg dan toch een beetje een naar gevoel bij de gedachte dat dat ding er af zou waaien.
Is allemaal niet gebeurd.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 25.10.2006 - 01:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
schrik niet van je verbruik met doos en dat soort snelheden.
paul,
ex: s40 g3 1996
ex: V40 D 2000
ex: v40 2.0 aut g3 2000
v70 d5 aut 2002 probleemloos >370K
ex: s40 g3 1996
ex: V40 D 2000
ex: v40 2.0 aut g3 2000
v70 d5 aut 2002 probleemloos >370K
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Ja daar wordt ik waarschijnlijk ook niet echt blij van :roll: ...
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
Laatste keer Oostenrijk reed ik max 150 km/h en zat op een gemiddeld verbruik van 1:6,8 met mn V40 2.0 LPI (4jong-volwassen en volle bepakking) vervelend is dat je dan iedere 240km moet tankenpauldaytona schreef:schrik niet van je verbruik met doos en dat soort snelheden.
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Ha V40pokemon, elke 240 kilometer tanken geeft mooi de tijd voor een chaufeurs wissel, blijf je ook lekker fit door...
Ik heb trouwens ook nog een leuke site met lpg tank stations in Duitsland als je die wilt hebben, daar heb ik goed gebruik van gemaakt de afgelopen jaren maar nu niet meer nodig.
Ik heb trouwens ook nog een leuke site met lpg tank stations in Duitsland als je die wilt hebben, daar heb ik goed gebruik van gemaakt de afgelopen jaren maar nu niet meer nodig.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl