Pagina 1 van 3

Ski koffer op de V-40

Geplaatst: 12.11.2006 - 21:16
door Barry (Grillmeister)
Ik heb het in een andere topic op een andere tread ook al gevraagd maar niet echt het antwoord gevonden wat ik zocht, hier in het x-40 huis hoop ik meer expertise te vinden, Hoe hard kan ik met mijn ski koffer op het dak naar Oostenrijk (Berwang/Zugspitze arena) rijden zonder dat het link wordt?

Ik denk zelf rond de 150 te gaan rijden (top)

Graag jullie ervaringen.

Grt Barry

Geplaatst: 12.11.2006 - 22:10
door danny V40
kan makkelijk 150 als ie maar goed vast zit

Geplaatst: 12.11.2006 - 22:13
door bart simpson
danny V40 schreef:kan makkelijk 150 als ie maar goed vast zit
Een V40 kan er mogelijk wat moeite mee hebben maar 200+ gaat ook prima met zo'n doos :evil:

Geplaatst: 13.11.2006 - 08:03
door Robbocop
Goed vastmaken en misschien een extra spanband erom heen en dan kun je gerust 160 cruisen. Veel harder ga ik zelf niet met skibox!

Prettige vakantie!

Geplaatst: 13.11.2006 - 08:25
door Peer
Gaat hij bij jullie ook zo enorm fluiten als je boven de 120 km/u komt?

Geplaatst: 13.11.2006 - 12:29
door danny V40
ja is nornaal met een DOOS!! op het dak of alleen al met dakdragers.

Geplaatst: 13.11.2006 - 13:16
door bart simpson
Robbocop schreef:Goed vastmaken en misschien een extra spanband erom heen en dan kun je gerust 160 cruisen. Veel harder ga ik zelf niet met skibox!
Een spanband gaat klapperen.

Geplaatst: 13.11.2006 - 13:44
door v40pokemon
Koop een fatsoenlijke 'box' dan hoef je geen spanbanden te monteren en gaat-ie ook niet fluiten. Ik heb zelf een thule ocean en mijn ouders een orignele volvo-box. Beiden fluiten ze niet onderweg (wel iets meer geluid maar valt reuze mee) De nieuwere boxen sluiten ook op een aantal plaatsen, waarme de kans op openwaaien meevalt.
Hoeveel mensen hebben dat overigens al meegemaakt?

Geplaatst: 13.11.2006 - 18:02
door Barry (Grillmeister)
Ik heb zelf dan wel zo'n pro box (niet lachen ik kreeg 'm kado) die sluit met 2 sloten en 2 scharnieren en klemt behoorlijk goed, voor de zekerheid gooi ik er toch altijd een spanbandje om heen.

Ik heb op de snelweg wel eens een opengeklapte box gezien maar ik denk dat die gewoon de boel niet goed gesloten hadden.

GRt Barry

Geplaatst: 13.11.2006 - 18:39
door Hans
Dat fluiten komt van je dakdragers. Die moet je goed dichtmaken aan de onderkant.

Geplaatst: 13.11.2006 - 21:11
door Rode T4
Heb zelf een probox prima ding en je kan er prima 150-160 mee rijden. Natuurlijk niet overvol stouwen en dan met force sluiten en je daarna verbazen dat de plastic haakjes van het slot afbreken. Is mij is gebeurd maar lijkt me het enige zwakke punt van een probox.

Als je 200+ wilt zou ik denken aan een beter kwaliteit box. Spanbandje is troep gaat heel veeeeeeel lawaai maken

Geplaatst: 13.11.2006 - 21:55
door Barry (Grillmeister)
@Rode T4, Haha die 2.0-16V gaat met mij en mij bloedjes van kinderen echt niet harder dan 150-160 in de nachtelijke uren over de autobahn.

De spanbanden maakten in het verleden niet te veel herrie maar het kan ook komen dat de auto (jeep) meer herrie maakte dan de spanbanden :wink:

Grt Barry

Geplaatst: 19.11.2006 - 19:50
door Rode T4
Bij mij ook niet hoor vooral om het spul op de achterbank

Geplaatst: 19.11.2006 - 20:15
door BlackWolf
Even aanvullende informatie over snelheiden met dakkoffers.

Ik heb twee maanden geleden met een fabrikant contact opgenomen over de maximumsnelheid met een dakkoffer van hun.

Ik kreeg dit als antwoord:
Beste heer, mevrouw,

Voor alle dakkoffers geldt dat u zich aan de aanbevolen maximale snelheid die ter plaatse is aangegeven moet houden.
In de bijlage een gebruiksaanwijzing van de Carver.

Mvg,
Hapro Services
Toen heb ik hem naar ANWB site verwezen waar deze Carver koffers verkocht worden, want daar werd beweerd dat de koffers met 180km/h getest worden.
Toen kreeg ik volgende antwoord:
Beste heer,
Ik heb een en ander nagevraagd bij mijn collega’s van de afdeling Ontwikkeling en Verkoop en deze hebben mij het volgende gemeld.

De Carver serie is in een windtunnel getest met een snelheid van 200 km/uur.

Kwalitatief is dat voor de dakkoffer alleen geen probleem, echter adviseren wij dit soort snelheden niet.!

Zaken zoals zijwind, inhalen van vrachtauto’s , bevestiging van de allesdragers, opwaartse kracht etc,etc zijn zaken die van invloed zijn op de wegligging.
Als “veilige snelheid” adviseren wij in de regel 120 km/uur.

Mvg,
Hapro Services
Dus 150km/h moet helemaal geen probleem zijn, uit de voorzorg adviseren ze wel dat je aan de maximumsnelheid moet houden.

Geplaatst: 19.11.2006 - 20:16
door bart simpson
200km/uur gaat best goed met zo'n doos.

Geplaatst: 19.11.2006 - 22:20
door Hans
Ik ben deze zomer met zo'n doos op de wagen naar zuid frankrijk gereden.
Allemaal geen probleem, ben er niet harder dan 140 mee gegaan. Ik kreeg dan toch een beetje een naar gevoel bij de gedachte dat dat ding er af zou waaien.
Is allemaal niet gebeurd.

Geplaatst: 20.11.2006 - 00:14
door pauldaytona
schrik niet van je verbruik met doos en dat soort snelheden.

Geplaatst: 20.11.2006 - 06:33
door Barry (Grillmeister)
Ja daar wordt ik waarschijnlijk ook niet echt blij van :roll: ...

Geplaatst: 20.11.2006 - 11:28
door v40pokemon
pauldaytona schreef:schrik niet van je verbruik met doos en dat soort snelheden.
Laatste keer Oostenrijk reed ik max 150 km/h en zat op een gemiddeld verbruik van 1:6,8 met mn V40 2.0 LPI (4jong-volwassen en volle bepakking) vervelend is dat je dan iedere 240km moet tanken

Geplaatst: 21.11.2006 - 02:46
door Barry (Grillmeister)
Ha V40pokemon, elke 240 kilometer tanken geeft mooi de tijd voor een chaufeurs wissel, blijf je ook lekker fit door...

Ik heb trouwens ook nog een leuke site met lpg tank stations in Duitsland als je die wilt hebben, daar heb ik goed gebruik van gemaakt de afgelopen jaren maar nu niet meer nodig.