V60 PIH - On board Charger kapot
Geplaatst: 30.01.2023 - 15:45
Ik weet niet wat de noodbatterij is van de VOC.
Ik kan je wel vertellen dat de gewone 12V batterij van onze auto al twee jaar lang regelmatig leeg is. Dat weet ik omdat er in augustus 2021 een nieuwe batterij geplaatst is.
Ze kunnen niks vinden.
Inmiddels kennen ze mij bij de garage bij naam, ken ik de gezichten van iedereen daar en een aantal bij naam en kennen een paar mensen van de ANWB wegenwacht mijn auto ook al van vorige keren. Vorig jaar is de ANWB 7 keer op visite geweest om het spul weer aan de praat te krijgen. Dit jaar al 2 keer.
In mijn auto staat achterin steeds water, onder de 'gereedschapsbak' helemaal achterin. Ik heb die bak er uit geschroefd en ben met 5 cm water daar achterin naar de garage gereden. Daar hebben ze een rubber dop weg gedrukt en is de auto leeg gelopen.
Er zaten steeds foutmeldingen op de trekhaak, het elektrische gedeelte.
Ik heb het kastje eruit gehaald en de meldingen bleven.
Na een weekje met een droog achteronder gereden te hebben zijn de meldingen weg.
Ik heb de stekker doorgemeten en bemerk dat de weerstand tussen massa en de verschillende plussen (remlicht, linker -en rechter knipperlicht, verlichting) niet oneindig, maar meetbaar is.
Mijn vermoeden op dit moment is dat er een lekstroom is bij de stekker tussen de trekhaakbedrading en de kabelboom, die ontstaan is door het voortdurend onder water staan van die ruimte.
Kan iemand mij vertellen of er een meetbare weerstand of een oneindige weerstand moet bestaan tussen de massa en de verschillende polen in de stekker bij de trekhaak?
Ik kan je wel vertellen dat de gewone 12V batterij van onze auto al twee jaar lang regelmatig leeg is. Dat weet ik omdat er in augustus 2021 een nieuwe batterij geplaatst is.
Ze kunnen niks vinden.
Inmiddels kennen ze mij bij de garage bij naam, ken ik de gezichten van iedereen daar en een aantal bij naam en kennen een paar mensen van de ANWB wegenwacht mijn auto ook al van vorige keren. Vorig jaar is de ANWB 7 keer op visite geweest om het spul weer aan de praat te krijgen. Dit jaar al 2 keer.
In mijn auto staat achterin steeds water, onder de 'gereedschapsbak' helemaal achterin. Ik heb die bak er uit geschroefd en ben met 5 cm water daar achterin naar de garage gereden. Daar hebben ze een rubber dop weg gedrukt en is de auto leeg gelopen.
Er zaten steeds foutmeldingen op de trekhaak, het elektrische gedeelte.
Ik heb het kastje eruit gehaald en de meldingen bleven.
Na een weekje met een droog achteronder gereden te hebben zijn de meldingen weg.
Ik heb de stekker doorgemeten en bemerk dat de weerstand tussen massa en de verschillende plussen (remlicht, linker -en rechter knipperlicht, verlichting) niet oneindig, maar meetbaar is.
Mijn vermoeden op dit moment is dat er een lekstroom is bij de stekker tussen de trekhaakbedrading en de kabelboom, die ontstaan is door het voortdurend onder water staan van die ruimte.
Kan iemand mij vertellen of er een meetbare weerstand of een oneindige weerstand moet bestaan tussen de massa en de verschillende polen in de stekker bij de trekhaak?