V70 in de USA

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
1993SAAB900
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 25.08.2006 - 19:31

Medio volgend jaar zal ik met m'n gezin voor een periode van drie jaar naar de Verenigde Staten vertrekken. Onze SAAB 900 gaat mee, maar omdat we toch twee auto's nodig zullen hebben, wil ik graag een comfortabele reiswagen aanschaffen. Gezien de prijzen die op e-bay voor een gebruikte V70 worden gevraagd is de V70 een aantrekkelijke optie.
Wat zijn de punten waar ik op moet letten bij de aanschaf van een gebruikte V70 (USA-model). De wagens die te koop worden aangeboden hebben zo´n 60.000 tot 120.000 miles op de teller staan. Ik weet dat de gasklep een zwak punt is (was). Hoe zit het met de distributieriem? Verder ben ik benieuwd of de automatische transmissie problemen opleverd. M.a.w. hoe kan ik er op redelijk eenvoudige wijze achterkomen of een gebruikte V70 mij en mijn gezin de komende jaren zonder al te veel problemen ten dienste zal zijn. Ik kan best wel een beetje sleutelen (met een Haynes Manual in de buurt), maar liever niet wanneer het niet noodzakelijk is.
Tzt wil ik de V70 meenemen naar Nederland, is er bekend wat er aan de V70 veranderd moet worden om deze toegelaten te krijgen in Nederland? Is een snelheids/afstands meter (miles) eenvoudig om te bouwen naar kilometers?
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Ik zou me niet druk maken nu al over een auto die je daar gaat kopen over een tijdje.

ga daar gewoon kijken en laat je niet iets aansmeren.


en voor het herinvoeren in NL

wat ik weet van mensen die hier terug uit de USA komen valt het wel mee.
Km teller hoeft niet te worden aangepast er staan al km's op, soms koplampen moeten aangepast worden.


Je mag hem alleen het eerste jaar niet verkopen.
opstraffe van BPM op aahchafwaarde in NL meen ik..
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Koop een nieuwe V70 Europese specificatie belastingvrij (als TDS) in Nederland, deze wordt voor je afgeleverd in de US en kan straks probleemloos (en belastingvrij als zijnde verhuisgoed) weer mee terug, je schrikt ervan hoe "goedkoop" een nieuwe V70 belastingvrij is.
Gast

Gasklephuis is in USA; Garantie.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

AlexV70 schreef:Gasklephuis is in USA; Garantie.
Dat is inderdaad een buitengewoon constructieve bijdrage. die wordt voor zover ik begrijp alleen onder garantie vervangen als de emissie meetbaar in het geding is.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@ 1993SAAB900, weet je zeker dat je jouw SAAB zomaar mee mag nemen? bij invoer in Europa zijn het doorgaans alleen de koplampen die aangepast moeten worden, bij import in de US is de emissie ook iets dat daar erg zwaar weegt, de kans dat een "importauto" daar niet aan die eisen voldoet is zeer reeel aanwezig.
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”