Hallo beste lezers .
Ik heb even een vraag is het mogelijk om een originele standkachel te plaatsen in een v70 t4 bj 2011 en wat heb je dan zoal allemaal nodig? Zijn er evt bedrading voorbereiding ?hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Mvg jasper
Standkachel plaatsen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
- Locatie: Doorn
Waarom niet een webasto.
Is nieuwe set en 3(?)jaar garantie meen ik en werkend.
Kan ook vanaf (paar km) afstand aangezet worden.
Is nieuwe set en 3(?)jaar garantie meen ik en werkend.
Kan ook vanaf (paar km) afstand aangezet worden.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
Webasto zou ik echt pas in het uiterste geval doen. Als er een originele oplossing is, geniet dat echt de voorkeur.
Made in Tahara
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Het is met wat kennis goed zelf te doen. Er is geen voorbereiding, maar als je alles uit een sloopauto haalt, weet je gelijk hoe het zit en hoe je het moet aansluiten.
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- flevodirk
- 4th Gear member
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
In jouw model gaat standaard idd een Webasto in bij mijn weten, voor de oudere/P2 modellen was het Eiberspacher. In de mijne snort ook een originele standkachel - van Webasto dus.
Er zijn prima instructies te vinden voor de inbouw, in elke geval voor het P2 platform (dus wellicht ook voor het P3 platform), ik heb ze wel eens gelezen.
Heb je daar al naar gezocht? Ik vermoed van niet. Ik kijk daar zelf als eerste als ik iets wil sleutelen of veranderen aan de auto.
https://accessories.volvocars.com/en-us ... ion/Search
WIl je het uitbesteden: Emiel / 1-wiel is DE standkachel specialist en kan het voor een strakke prijs goed en grondig uitvoeren.
Succes.
Er zijn prima instructies te vinden voor de inbouw, in elke geval voor het P2 platform (dus wellicht ook voor het P3 platform), ik heb ze wel eens gelezen.
Heb je daar al naar gezocht? Ik vermoed van niet. Ik kijk daar zelf als eerste als ik iets wil sleutelen of veranderen aan de auto.
https://accessories.volvocars.com/en-us ... ion/Search
WIl je het uitbesteden: Emiel / 1-wiel is DE standkachel specialist en kan het voor een strakke prijs goed en grondig uitvoeren.
Succes.
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:

Vorige auto-S60 verbruik
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01.02.2020 - 18:52
Hallo Jasper, zit je standkachel er al in ? Ik heb de afgelopen weken er een ingebouwd in mijn V70 D5 van 2009. Kost veel energie/geduld en tijd om het voor elkaar te krijgen maar het is gelukt. Inderdaad een Webasto en het werkt fantastisch.
groet Wouter.
groet Wouter.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ik heb een af fabriek standkachel in de C70 (sorry beetje off-topic…
) maar die werkt niet/soms wel.
Iemand ervaring hiermee? Kan me voorstellen dat het eenzelfde als in de V70’s is?
Probleem is dat ie niet aangaat, zowel bij programmeren als een directe start. Er iets getik bij de benzine vuldop te horen en dan niets. Display melding in dashboard gaat dan ook weg en er gebeurt niets.
Kan dat bijv. ook de accu zijn, dat die sterk genoeg meer is? En is de standkachel uit te lezen?
En zou hem ook graag op afstand willen starten zonder daarvoor eerst €650 bij de dealer af te tikken…
Gr. Edwin.
Iemand ervaring hiermee? Kan me voorstellen dat het eenzelfde als in de V70’s is?
Probleem is dat ie niet aangaat, zowel bij programmeren als een directe start. Er iets getik bij de benzine vuldop te horen en dan niets. Display melding in dashboard gaat dan ook weg en er gebeurt niets.
Kan dat bijv. ook de accu zijn, dat die sterk genoeg meer is? En is de standkachel uit te lezen?
En zou hem ook graag op afstand willen starten zonder daarvoor eerst €650 bij de dealer af te tikken…
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Daar was ik me niet van bewust! Maar klinkt logisch…
Is dat zelf te doen of dealer?
Is dat dan ‘bij’ jou of een ander forumlid die hierin gespecialiseerd is? Die €650 kreeg ik nl. door van de dealer.
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Oke. Dank voor tip. Maar denk niet dat ik dat zelf ga doen.
In het voorjaar maar eens in Elst informeren.
Gr. Edwin.
In het voorjaar maar eens in Elst informeren.
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- sunnyfunny
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 16.10.2022 - 22:53
"tikken" is in ieder geval de brandstofpomp die aan slaat, dat is goed.....
V90 T6 Recharge Aaos. (met "luchtwokkels")
ex : Citroen C5 Tourer HDI200 exclusive (bollen dus, geen wokkels)
ex : Citroen C5 Tourer HDI200 exclusive (bollen dus, geen wokkels)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 14.05.2011 - 10:26
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Ik heb indertijd in mijn nieuwe M12 Limited Edition achteraf een standkachel laten inbouwen omdat die op een LE niet te bestellen was en een non-LE met vergelijkbare configuratie 6k duurder was.
Ervaring: NIET DOEN! Kosten waren ruim 2600 euro voor een Webasto inclusief de 3g afstandsbediening. Het werkt om de motor op te warmen maar het interieur en de ruiten worden niet schoon!
Dit komt omdat de auto standaard als je de auto van contact haalt allerlei kleppen in het dashboard dicht zet. In de handleiding staat dat je voor je de auto uitzet eerste de circulatie op de ruiten moet zetten en de temp op HI.
Maar ook dan werkt het niet. En je zit steeds met de instellingen te klooien.
Nu heb ik een auto met af-fabriek standkachel en die werkt wel. Mijn advies: zoek een auto met af-fabriek optie en vergeet het anders, enkel frustratie.
Af fabriek zit er ook een stuk andere isolatie in het rechterspartbord waar de standkachel achter zit. Bij achteraf inbouw snijden ze in de bestaande isolatie een stuk eruit. Nu is die isolatie een stuk foam met een rubberlaagje erover voor het vocht. Door het snijden is het foam open en gaat het water verzamelen. Je hebt daarna dus altijd een natte spons in je spatbord liggen, Ik hoef je niet uit te leggen dat dit niet goed is
En de achteraf ingebouwde standkachel stonk flink naar brandstof wat volgens de inbouwer (ACC in Utrecht) kwam door de ontluchting van de kachel waarvoor ze een gat in de ruitenwisserbak hadden gemaakt. Geen idee hoe dat origineel zit maar daarbij is de lucht ook soms te ruiken maar is het maar zeer minimaal. De achteraf ingebouwde kreeg je vaak gewoon hoofdpijn van de benzine lucht in de auto na gebruik.
Nu weet ik niet of mijn inbouwer gewoon heel slecht was maar het was een officeel Webasto verkooppunt. Ik denk dat in modernere auto's het gewoon heel moeilijk is om het achteraf in te bouwen. En je auto wordt vervolgens aardig verkloot door de inbouw. Bezint eer gij begint!
Ervaring: NIET DOEN! Kosten waren ruim 2600 euro voor een Webasto inclusief de 3g afstandsbediening. Het werkt om de motor op te warmen maar het interieur en de ruiten worden niet schoon!
Dit komt omdat de auto standaard als je de auto van contact haalt allerlei kleppen in het dashboard dicht zet. In de handleiding staat dat je voor je de auto uitzet eerste de circulatie op de ruiten moet zetten en de temp op HI.
Maar ook dan werkt het niet. En je zit steeds met de instellingen te klooien.
Nu heb ik een auto met af-fabriek standkachel en die werkt wel. Mijn advies: zoek een auto met af-fabriek optie en vergeet het anders, enkel frustratie.
Af fabriek zit er ook een stuk andere isolatie in het rechterspartbord waar de standkachel achter zit. Bij achteraf inbouw snijden ze in de bestaande isolatie een stuk eruit. Nu is die isolatie een stuk foam met een rubberlaagje erover voor het vocht. Door het snijden is het foam open en gaat het water verzamelen. Je hebt daarna dus altijd een natte spons in je spatbord liggen, Ik hoef je niet uit te leggen dat dit niet goed is

En de achteraf ingebouwde standkachel stonk flink naar brandstof wat volgens de inbouwer (ACC in Utrecht) kwam door de ontluchting van de kachel waarvoor ze een gat in de ruitenwisserbak hadden gemaakt. Geen idee hoe dat origineel zit maar daarbij is de lucht ook soms te ruiken maar is het maar zeer minimaal. De achteraf ingebouwde kreeg je vaak gewoon hoofdpijn van de benzine lucht in de auto na gebruik.
Nu weet ik niet of mijn inbouwer gewoon heel slecht was maar het was een officeel Webasto verkooppunt. Ik denk dat in modernere auto's het gewoon heel moeilijk is om het achteraf in te bouwen. En je auto wordt vervolgens aardig verkloot door de inbouw. Bezint eer gij begint!
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
- -KJ-
- 5th Gear member
- Berichten: 1152
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Webasto parkeerverwarming (zoals de ThermoTop) stuurt met een auto-specifieke kit ook de climatecontrol aan, dus inclusief het openen van kleppen en uitlezen van de temperatuursensor in het interieur. Ik denk dat jouw inbouwer een universele kit heeft gebruikt of dat de kit niet voor jouw auto beschikbaar was (hoewel mij dat sterk lijkt).
https://www.webasto-comfort.com/fileadm ... -flyer.pdf
https://www.webasto-comfort.com/fileadm ... -flyer.pdf
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Ik heb vroeger in mijn Volvo V70 D5 uit 2005 een originele Volvo standkachel laten monteren. € 1250. Werkte fantastisch en ook via een app.
Moest vroeger rond 04:50 uur opstaan en om 05:30 in de auto. Heeeeeeel vaak ijs op de ruiten. Na instaleren standkachel nooit meer
Gelukkig heb ik in mijn huidige volvo ook een standkachel maar ook voorruitverwarming. Heeeerlijk
Moest vroeger rond 04:50 uur opstaan en om 05:30 in de auto. Heeeeeeel vaak ijs op de ruiten. Na instaleren standkachel nooit meer

Gelukkig heb ik in mijn huidige volvo ook een standkachel maar ook voorruitverwarming. Heeeerlijk

Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 345.000 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km