Als het oranje controlelampje met het motorblok permanent brandt, ZONDER melding op de display en zonder brandend driehoekje,
wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Controlelampje motorblok brandt zonder melding!
- Frumpy
- 5th Gear member
Is misschien wel beter, heb de dealer ook al even gebeld.
Ze vinden het in ieder geval vreemd dat er geen melding in de display staat.
Misschien kan ik me nu ook in het goede gezelschap scharen van de vele Volvo-rijders met onverklaarbare storingen of vele euro's verslindende pogingen tot oplossen van een storing.
Vorige week dacht ik er nog aan, dat ik gelukkig geen "emissie service vereist" etc. melding kreeg. Misschien had ik toen even moeten afkloppen.
Ze vinden het in ieder geval vreemd dat er geen melding in de display staat.
Misschien kan ik me nu ook in het goede gezelschap scharen van de vele Volvo-rijders met onverklaarbare storingen of vele euro's verslindende pogingen tot oplossen van een storing.

Vorige week dacht ik er nog aan, dat ik gelukkig geen "emissie service vereist" etc. melding kreeg. Misschien had ik toen even moeten afkloppen.
- Frumpy
- 5th Gear member
Ben net langs de dealer geweest voor het uitlezen.
De computer geeft GEEN storing aan in het motormanagement, o.i.d., maar het lampje gaat na het resetten even later toch weer aan. :shock:
Het schijnt geen kwaad te kunnen, dus blijf ik er maar vrolijk mee rondrijden.
Mocht iemand weten wat het zou kunnen zijn, dan houd ik me aanbevolen voor suggesties of de oplossing.
Alvast bedankt.
De computer geeft GEEN storing aan in het motormanagement, o.i.d., maar het lampje gaat na het resetten even later toch weer aan. :shock:
Het schijnt geen kwaad te kunnen, dus blijf ik er maar vrolijk mee rondrijden.
Mocht iemand weten wat het zou kunnen zijn, dan houd ik me aanbevolen voor suggesties of de oplossing.
Alvast bedankt.
Het vervelende is dat het zoveel kan zijn.
Zou ook even alle verlichting langs lopen, kijk ook even goed naar de remlichten + achteruitrijverlichting.
Als hij blijft waarschuwen komt tzt echt wel een melding!
Zou ook even alle verlichting langs lopen, kijk ook even goed naar de remlichten + achteruitrijverlichting.
Als hij blijft waarschuwen komt tzt echt wel een melding!
- Frumpy
- 5th Gear member
Dat is bij mij nou net wat er nog wel goed werkt qua meldingen in de display, als de verlichting weer eens kaduuk is.AlexV70 schreef:Het vervelende is dat het zoveel kan zijn.
Wat is eigenlijk de relatie van bijv. de ABS computer, en de verlichting, met het motorbloklampje?
Beetje balle als het motorblok-controlelampje zonder verdere storingsmelding gaat branden als er een ventieldopje loszit (bij wijze van spreken!).
Ik hoopte eigenlijk van deze electronica nukken verschoond te blijven. :evil:
Ik had laatst motormanagement service vereist.
Bleek een relais van de remlichten kaduk te zijn.
Ik blijf mij ook verbazen.
Bleek een relais van de remlichten kaduk te zijn.
Ik blijf mij ook verbazen.
Deden het beide wel, en dan weer niet.
Ik wil er maar mee aangeven dat de meldingen het zelfde lijken,
maar dat de daadwerkelijke storing voor een ieder verschilend kan zijn.
Of je moet al heel specifiek zijn in het aangeven, wanneer precies, snelheid, tijdens remmen of optrekken. enz....
Koude motor of warme motor en net weer gestart. enz.......
Nouja, dus echt specifiek.
Ik wil er maar mee aangeven dat de meldingen het zelfde lijken,
maar dat de daadwerkelijke storing voor een ieder verschilend kan zijn.
Of je moet al heel specifiek zijn in het aangeven, wanneer precies, snelheid, tijdens remmen of optrekken. enz....
Koude motor of warme motor en net weer gestart. enz.......
Nouja, dus echt specifiek.
- Frumpy
- 5th Gear member
Ja, de cruisecontrol werkt gewoon, zoals alles eigenlijk.
Een lampje van de kentekenverlichting doet het niet, maar dat is al een paar weken, daar geeft ie denk ik niet opeens gisteren een melding door.
Een lampje van de kentekenverlichting doet het niet, maar dat is al een paar weken, daar geeft ie denk ik niet opeens gisteren een melding door.
Je kan het in ieder geval repareren.
Bij mij ging het motorbloklampje ook branden, ook geen melding.
Bleek dat ik kleppen moest stellen.
Uh......., was in mijn geval al te laat.
Geen leuk bericht? :roll:
Bij mij ging het motorbloklampje ook branden, ook geen melding.
Bleek dat ik kleppen moest stellen.
Uh......., was in mijn geval al te laat.
Geen leuk bericht? :roll:

- Frumpy
- 5th Gear member

Kleppen stellen?
Daar heb ik de heren bij Volvo niet over gehoord, maar dan zullen ze ook de speling eerst moeten controleren, zoals je al eens in een topic had aangegeven.
Moet dan ook niet bij het uitlezen een of andere afwijking in bijv. de uitlaatgaswaarden worden vastgesteld?
- JosS80
- 1st Gear member
Bobine(s) niet helemaal 100%? Mijn S80 (1999, 2.4 170 pk, 125.000 km, automaat) liep nog prima met alleen het brandend motorbloklampje totdat na enkele maanden bobine nr 3 het volledig liet afweten, garage kon dit echter wel uitlezen en gaf ook aan dat bobine nr 4 ooit een foutmelding had gegeven. Bobine nr 3 is toen vervangen, foutmelding verdween doch kwam 2 dagen later weer terug, bobine nr 4 is toen ook vervangen en sindsdien alles ok (half jaar geleden gebeurd)
Nee, geen afwijking in de uitlaatgas meetwaarden.Frumpy schreef:![]()
Kleppen stellen?
Daar heb ik de heren bij Volvo niet over gehoord, maar dan zullen ze ook de speling eerst moeten controleren, zoals je al eens in een topic had aangegeven.
Moet dan ook niet bij het uitlezen een of andere afwijking in bijv. de uitlaatgaswaarden worden vastgesteld?
Bobine merk je in principe, loopt niet mooi rond meer!Frumpy schreef:Bedankt voor de tip, JosS80, ik zal het eens (laten) onderzoeken. De bobines zitten bij deze motor geloof ik onder die zwarte kap bovenop de bougies?
Jos, weet jij nog wat zo'n bobine kost?
- JosS80
- 1st Gear member
Ik dacht er 165 euro excl. btw voor betaald te hebben.
Als een bobine echt helemaal kaduuk is merk je dat natuurlijk, echter een bobine mag bij Volvo tot 50 ontstekingen missen of niet voldoende krachtig doorgeven op een totaal aantal van: "weet ik niet meer" Bij meer dan die 50 gaat het motorbloklampje branden, daalt het aantal missers dan zal het lampje na verloop van tijd weer uitgaan. Aangezien de bobines rechtstreeks op de bougies gemonteerd zijn worden ze behoorlijk heet, de behuizing van deze bobines is gevuld met olie voor de koeling, verliest hij wat van die olie (uitzweten of lekken) dan zal de bobine te heet worden en niet meer optimaal functioneren. Deze wijsheid heb ik niet zelf bedacht maar destijds ergens gelezen en lijkt mij zeer aannemenlijk.
Als een bobine echt helemaal kaduuk is merk je dat natuurlijk, echter een bobine mag bij Volvo tot 50 ontstekingen missen of niet voldoende krachtig doorgeven op een totaal aantal van: "weet ik niet meer" Bij meer dan die 50 gaat het motorbloklampje branden, daalt het aantal missers dan zal het lampje na verloop van tijd weer uitgaan. Aangezien de bobines rechtstreeks op de bougies gemonteerd zijn worden ze behoorlijk heet, de behuizing van deze bobines is gevuld met olie voor de koeling, verliest hij wat van die olie (uitzweten of lekken) dan zal de bobine te heet worden en niet meer optimaal functioneren. Deze wijsheid heb ik niet zelf bedacht maar destijds ergens gelezen en lijkt mij zeer aannemenlijk.