T-tec bekleding

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
woudinho
1st Gear member

Zoals ik al heb aangegeven in mijn eerste topic (in het 'voorstellen-forum) is bij ons een S40 besteld.

Nu zit daar T-Tec bekleding in, mijn vraag aan jullie is, wat is het exacte verschil met gewone stoffen bekleding.. Is het beter, kwalitatief gezien? (Lijkt me wel, gezien de normale meerprijs)..

Verder vroeg ik me ook af wat het verschil is tussen metallic kleuren en 'niet metallic', er waren twee soorten zwart. Volgens de verkoper was de 'niet metallic' kleur het 'echte' zwart, dus deze is het geworden.. waarom moet je dan zoveel meer betalen voor de zwarte metallic kleur??

Graag hoor ik van jullie! Vast bedankt!
Bart
8th Gear member

Tja, die meerprijs zit hem puur en alleen in de extra laag... wij moeten van ons bedrijf altijd de auto laten voorzien van metallic lak, zorgt voor een (minimaal) hogere restwaarde en dus voor een lagere leasepris per maand.

Ik zit er niet mee, heb liever een metallic lak, blijft imho langer mooi.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
BG_V50
2nd Gear member

Woudinho,

die T-tec bestaat uit twee verschillende stoffen;

de zijkanten van de zetels, ook een gedeelte van de zitting zelf, lijken me een soort leer te zijn, terwijl de echte zit zelf meer lijkt op dat plastic stof van sporttassen.

Degelijk materiaal , plus fantastisch afgewerkt. We hebben de offblack, en de stiksels zijn een beige kleur, prachtig contrast en wordt niet vuil.

Tov stof; voor stof zou ik alleen kiezen voor een soort fluweel afwerking, het gewone stof geeft een heel ander gevoel.De doorstikking is ook anders.

Metallic is inderdaad een extra laagje over de verf zelf; Een normale verf heeft geen toegevoegde metallic, en hier ook paarlemoer, partikels. Nadeel van die partikels is dat je ze moet afschermen met een laklaagje om oxidatie te voorkomen (metaal roest onder blootstelling lucht en vocht).

Voordeel is dat een metallic lak langer op kleur blijft, de gewone lak zal dus na jaren wat doffer worden, maar dat kan je met allerhande polish producten wel op kleur houden.(elk jaar een paar uurtjes boenen)

Maar ik zou ten alle tijden metallic nemen, een ander voordeel is dat de kleur wat meer glanst, de meeste Volvo metallics zijn eigenlijk pearl, daar zit zo ongeveer een percentje parelmoer in, wat de kleur van de verf doet veranderen adhv het licht dat erop schijnt. (Lichtjes).
miss_volvo
1st Gear member

Ik heb ook de T-tec bekleding. Leer vond ik te duur worden dus deze gekozen (zat ook standaard in edII). Stevig materiaal en ook best vuilbestendig en ook erg mooi.
Over de metallic/pearl lakken: als je een echte diep-zwarte auto wilt dan is de reguliere lak dieper van kleur dan de metaallak (black sapphire), ik vond zelf de black sapphire wel heel mooi omdat ik metaallak een mooi effect vind geven, maar ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk (daarom heb ik toch maar barents blue pearl gekozen...).
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”