Beste volvorijders,
Al enkele maanden kreeg ik soms (en vooral de eerste kilometers) dat bij wat gasgeven de eerste kilometers de koppeling ook werd ingedrukt. Maar ik rijd een automaat V70 1.6. 202 duizend op teller, altijd bij dealer in onderhoud en uit jaar 2012.
Vorige week plots op display ‘Versnellingsbak beperkte werking’
Bij dealer daarna de foutcodes P0846 en P0715. Getest en te horen gekregen van dealermonteur dat gereset was en ik verder kon rijden.
Gisteren eerste 2 km geen probleem. Daarna weer plots afslaan moter en weer dezelfde displaymelding.
Opgehaald door trailer en nu maar afwachten..
Iemand ook zo’n ervaring?
Versnellingsbak foutcodes P0846 en P0715
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7855
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
De P0715 is afkomstig van de Transmission Speed Sensor
De P0846 is afkomstig van de Oliedruk Sensor
Is de versnellingsbak al eens gespoeld?
De P0846 is afkomstig van de Oliedruk Sensor
Is de versnellingsbak al eens gespoeld?
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"The forest has music for those who listen"
"The forest has music for those who listen"
- flevodirk
- 4th Gear member
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
Die zin klopt niet volgens mij. Heeft de auto nu een koppeling of is het een automaat?jacvanginderen schreef: ↑10.12.2022 - 09:21 Al enkele maanden kreeg ik soms (en vooral de eerste kilometers) dat bij wat gasgeven de eerste kilometers de koppeling ook werd ingedrukt. Maar ik rijd een automaat V70 1.6. 202 duizend op teller,
Maar ik vermoed dat het gaat om een 1.6 Ford motor met de bijbehorende Powershift automaat. Die staat helaas als niet al te betrouwbaar bekend en dit zou een van die problemen "kunnen" zijn, mits je auto idd een automaat heeft en geen handbak, want dat is me niet duidelijk.
In het geval van Powershift; google eens en lees je in

bv https://inkoopautos.com/powershift-auto ... lemen-dct/
https://www.automaticgear.nl/powershift/
https://auto55.mobi/nieuws/32801-wat-is ... t-automaat
https://www.anwb.nl/experts/auto/32/ver ... ower-shift
Laat gerust weten wat voor geheimzinnig voertuig het betreft

Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:

Vorige auto-S60 verbruik
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10.12.2022 - 05:21
Dag Dirk,
Ben zelf geen technisch opgeleid iemand. Vandaar dat ik in eerste instantie niet duidelijk aangaf om welk type V70 het gaat:
Het betreft een Volvo V70 1.6 T4 automaat.
202 duizend kilometerstand, altijd in onderhoud bij een Volvo-garage in Halsteren.
Ben zelf geen technisch opgeleid iemand. Vandaar dat ik in eerste instantie niet duidelijk aangaf om welk type V70 het gaat:
Het betreft een Volvo V70 1.6 T4 automaat.
202 duizend kilometerstand, altijd in onderhoud bij een Volvo-garage in Halsteren.
- flevodirk
- 4th Gear member
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
No problem, in dit geval heb jij iets meer gelijk dan ik, want in de powershift zit (in de achtergrond) inderdaad een koppeling/ dubbele koppeling ::-)
Maar als berijder merk je daar normaal niets van, het “ is” een automaat. Ter info: in mijn V70 zit de oude/traditionele automaat met een koppelomvormer. Die van jou is eigenlijk een moderner principe, de fabrikant ontwerpt een moderne versnellingsbak -vaak met een dubbele koppeling- en laat het schakelen over aan een “ robot” en daarmee is het een automaat, zonder de nadelen van het oude principe. (Iets hoger brandstof verbruik e.d.)
Helaas zijn er ook wat nadelen aan die modernere automaten zoals in een van de urls staat en zijn veel autofabrikanten teruggegaan naar het oude principe.
On topic: zoals Urbexpeditie al aangeeft: bij goed onderhoud zou die powershift automaat ook gespoeld moeten worden, ik meen om de 80.000 km. Maar omdat dit geen eis is van de fabrikant zal het niet vaak gebeuren. Geen leasemaatschappij of werkplaats zal dit zomaar gaan doen tijdens de lopende periode naar de km stand van nu, dus de vraag is of dat onderhoud ooit is uitgevoerd?
Ik hoop dat de problemen opgelost kunnen worden, ik zou zelf naar een van die specialisten gaan, bijvoorbeeld uit die urls. Maar vergeet vooral Gery niet van GSpowerflush. Die repareerd ook automaten ipv alleen spoelen. Als je hem belt voor info zal hij je vast wel e.e.a kunnen toelichten. Als de schade groot is, zal je wel duur uit zijn vrees ik, maar eerst maar eens afwachten en de oorzaaak achterhalen lijkt me. Woon je Twente dan zou ik naar Martin gaan van MMTS powerflush, hij kan je auto voorzien van een revisiebak of de bak (laten) maken e.d. hij is ook een vakman.
Of ga naar je vertrouwde dealer, wat je zelf wilt.
Succes hoor. Ik kan je auto ook uitlezen en wat tips geven, meer niet vermoed ik..
DJ
Maar als berijder merk je daar normaal niets van, het “ is” een automaat. Ter info: in mijn V70 zit de oude/traditionele automaat met een koppelomvormer. Die van jou is eigenlijk een moderner principe, de fabrikant ontwerpt een moderne versnellingsbak -vaak met een dubbele koppeling- en laat het schakelen over aan een “ robot” en daarmee is het een automaat, zonder de nadelen van het oude principe. (Iets hoger brandstof verbruik e.d.)
Helaas zijn er ook wat nadelen aan die modernere automaten zoals in een van de urls staat en zijn veel autofabrikanten teruggegaan naar het oude principe.
On topic: zoals Urbexpeditie al aangeeft: bij goed onderhoud zou die powershift automaat ook gespoeld moeten worden, ik meen om de 80.000 km. Maar omdat dit geen eis is van de fabrikant zal het niet vaak gebeuren. Geen leasemaatschappij of werkplaats zal dit zomaar gaan doen tijdens de lopende periode naar de km stand van nu, dus de vraag is of dat onderhoud ooit is uitgevoerd?
Ik hoop dat de problemen opgelost kunnen worden, ik zou zelf naar een van die specialisten gaan, bijvoorbeeld uit die urls. Maar vergeet vooral Gery niet van GSpowerflush. Die repareerd ook automaten ipv alleen spoelen. Als je hem belt voor info zal hij je vast wel e.e.a kunnen toelichten. Als de schade groot is, zal je wel duur uit zijn vrees ik, maar eerst maar eens afwachten en de oorzaaak achterhalen lijkt me. Woon je Twente dan zou ik naar Martin gaan van MMTS powerflush, hij kan je auto voorzien van een revisiebak of de bak (laten) maken e.d. hij is ook een vakman.
Of ga naar je vertrouwde dealer, wat je zelf wilt.
Succes hoor. Ik kan je auto ook uitlezen en wat tips geven, meer niet vermoed ik..
DJ
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:

Vorige auto-S60 verbruik